Japanse ambtenaren ondernemen actie tegen Assassin's Creed Shadows
PU.nl
Nieuws

Japanse ambtenaren ondernemen actie tegen Assassin's Creed Shadows

In gameplaybeelden is te zien hoe de inrichting van een heilige tempel kan worden vernietigd

Er is wederom controverse ontstaan rondom Assassin's Creed Shadows - ditmaal bij Japanse ambtenaren die boos zijn over het feit dat in de game de inrichting van heilige tempels vernietigd kan worden.

Recentelijk kwamen er gameplaybeelden naar buiten waarin te zien is dat een speler de echt bestaande Itate Hyozu Shrine binnenloopt en met zijn zwaard de inrichting van deze tempel vernietigt. Het filmpje in kwestie kan hieronder worden bekeken.

De Japanse publicatie Sankai News (via Automaton) heeft gesproken met ambtenaren die verantwoordelijk zijn voor de echte tempel. Aan een van hen werd gevraagd of Ubisoft op voorhand contact heeft gelegd. "Nee. Als ze dat hadden gedaan, had ik geweigerd." De ambtenaar laat weten dat er een plan is om "gepaste actie" tegen de game te ondernemen. Er werd niet gemeld wat daar precies mee bedoeld wordt.

Controverse

Het is niet voor het eerst dat er controverse ontstaat rondom het nog uit te komen Assassin's Creed Shadows. Zo zijn de meningen over één van de personages - Yasuke - verdeeld. De oorspronkelijk uit Afrika afkomstige Yasuke heeft echt bestaan, maar de meningen over zijn rol in de geschiedenis van Japan zijn verdeeld. 

Daarnaast was er artwork op promotioneel materiaal van de game te zien waarop een vlag werd afgebeeld afkomstig van een re-enactmentgroep die gevechten van de Sekigahara Teppo-tai, oftewel Japanse infanteristen, naspeelt. Ubisoft reageerde met een open brief op de controverse.

Ook opvallend was dat begin dit jaar het Japanse woord voor 'samoerai' wanneer er gepraat wordt over Yasuke is verwijderd op de Steam-pagina van de game. In plaats daarvan wordt Yasuke nu een 'ikki tousen' (一騎当千 ) genoemd, wat vrij vertaald een 'machtige ridder die duizend vijanden kan verslaan' betekent.

Tot slot bleek onlangs al dat de meest gewelddadige actie uit de Japanse versie van Assassin's Creed Shadows wordt gecensureerd. Zo krijgen Japanse spelers geen optie om het afhakken van hoofden en ledematen aan en uit te zetten en komt dit helemaal niet voor in de Japanse versie van de game. Ook bepaalde dialogen zullen anders zijn dan in de westerse versie van de game.

Assassin's Creed Shadows

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naoe en de eerder aangehaalde Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naoe zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt op 20 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Cody ging onlangs al aan de slag met de game en schreef het volgende: "Assassin’s Creed Shadows wordt een eerbetoon aan feodaal Japan en de franchise zelf, met een mooie balans tussen twee unieke speelstijlen en een spelwereld die uitnodigt tot verkenning. Of je nu als Naoe sluipend vijanden uitschakelt, of als Yasuke een nederzetting verwoest: Shadows maakt indruk. Als deze speelsessie representatief is voor de volledige game, gaat Shadows zowel nieuwe spelers als trouwe volgers van de franchise aanspreken."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur
PU.nl
Nieuws

The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur

Wind's howling

Gisteren werd er een speciale livestream uitgezonden om het tienjarige jubileum van The Witcher 3: Wild Hunt te vieren. Daarin kwam onder andere stemacteur Doug Cockle voorbij, die de stem van Geralt of Rivia in de games inspreekt.

De jubileumstream kan hieronder in zijn geheel worden bekeken. Gedurende de stream vertelt Cockle meer over zijn ervaringen met zijn acteerwerk in de games. Daarnaast wordt in de stream gepraat over aankomende nieuwe merchandise, waaronder kleding, en de concerttour met muziek uit de games. Begin dit jaar werd al aangekondigd dat op 9 november het concert plaatsvindt in AFAS Live te Amsterdam.

Gisteren werd er al een trailer van The Witcher 3 uitgebracht om het tienjarige jubileum te vieren. De game verscheen op 19 mei 2015 voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en kwam later ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. Het wordt gezien als een van de beste openwereld-rpg's ooit, met een uitgebreide, levende spelwereld, interessante personages en plotwendingen en hoofd- en zijmissies die spelers het gevoel geven dat hun acties en keuzes er toe doen.

Ondertussen werkt CD Projekt Red aan het eind vorig jaar onthulde The Witcher 4. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.

Gisteren kwam een artikel van Jacco online waarin hij terugblikt op The Witcher 3. Hij schreef: "In 2015 had ik definitief de bodem van de put bereikt. Vanwege mijn gebrek aan energie was eigenlijk niets leuk of boeiend, en het dagelijks leven bestond daardoor enkel uit grinden voor wat strikt noodzakelijk was. Videogames waren de enige effectieve manier om de gedachten te verzetten, maar weinig titels hielden me langer dan een uur bezig. Totdat The Witcher 3: Wild Hunt voorbij kwam, een game van dusdanige wereldklasse dat ik er tien jaar later nog bijna dagelijks aan denk."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Helldivers 2-update verplaatst het gevecht naar Super Earth
PU.nl
Nieuws

Helldivers 2-update verplaatst het gevecht naar Super Earth

De Illuminate moeten worden tegengehouden

De Heart of Democracy is uitgekomen, waardoor de oorlog nu op Super Earth zelf plaatsvindt.

Onlangs ging Galactic Emergency al van start in Helldivers 2, waarbij de vijandige Illuminate via een zwart gaat Super Earth bereikte en aanviel. Met de nieuwe Hearth of Democracy-update worden Helldivers voor het eerst naar de thuisplaneet gestuurd om daar het gevecht aan te gaan.

"De Illuminate krioelen nu in onze steden, terroriseren inwoners en vernietigen de infrastructuur", zo wordt op PlayStation Blog gemeld. "Het is tijd om de wapens op te pakken en te vechten voor de kostbare funderingen van de democratie. Helldivers, keer terug naar jullie planeet en verdedig wat rechtmatig van ons is." In tegenstelling tot eerdere gebieden in Helldivers 2, betekent de nieuwe update dat spelers nu tussen wolkenkrabbers vechten.

Onlangs bleek overigens dat Helldivers 2-ontwikkelaar Arrowhead Game Studios hun volgende game helemaal zelf bekostigt. Dat wil overigens niet zeggen dat de samenwerking met Sony niet is bevallen: "PlayStation is geweldig. Helldivers zou niet zonder hen bestaan. We staan er voor open om in de toekomst weer met ze samen te werken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!