Kaitlyn Dever wil recht doen aan Abby in The Last of Us-serie
PU.nl
Nieuws

Kaitlyn Dever wil recht doen aan Abby in The Last of Us-serie

Daarnaast ontkent ze dat ze extra beveiliging nodig had tijdens de opnames

Kaitlyn Dever, de actrice die de rol van Abby speelt in het aankomende tweede seizoen van HBO-serie The Last of Us, geeft aan dat ze het personage recht aan wil doen.

Dat meldt ze in gesprek met Variety. Hoewel het interview voornamelijk over Netflix-miniserie Apple Cider Vinegar gaat waar Dever tevens een rol in heeft, sprak ze ook kort over haar rol in het aankomende tweede seizoen van The Last of Us.

"Onderdeel uitmaken van zo'n grote en enorm geliefde franchise is niet iets wat ik ooit eerder heb gedaan, en ik leer elke dag hoe ik mijzelf moet bewegen in deze nieuwe wereld genaamd de The Last of Us-fandom", aldus Dever. "Het is altijd uitdagend om daar in te stappen, zeker aangezien het eerste seizoen al bestaat en ik nieuw ben."

Ze vervolgt: "Maar ik benader het zoals ik dat met alles doe; met authenticiteit en eerlijkheid en een zo organisch mogelijke benadering van de rol. Ik probeer het met mijn eigen energie te combineren, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil recht doen aan het personage, en ik hoop dat kijkers daar van zullen genieten."

Vorig jaar kwam naar buiten dat Dever extra beveiliging nodig had tijdens The Last of Us-opnames in verband met de controversiële rol die Abby heeft binnen het plot van de games en de serie. Dat werd gemeld door actrice Isabela Merced, die de rol van Dina speelt in het aankomende tweede seizoen. In het interview met Dever meldt de actrice echter dat dit niet klopt.

Het tweede seizoen verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen en verschijnt in de loop van april op HBO. Hieronder kan de meest recentelijk verschenen trailer nog eens worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!