Komende Dragon's Dogma 2-patch maakt Dragonsplague minder vaak voorkomend
Gamer.nl
Nieuws

Komende Dragon's Dogma 2-patch maakt Dragonsplague minder vaak voorkomend

Ook moet het nog duidelijker zijn wanneer Pawns de ziekte met zich meedragen

Er komt deze maand een patch uit voor Dragon's Dogma 2 waardoor de in-game ziekte genaamd Dragonsplague minder vaak voorkomt.

Dat heeft Capcom via social media aangekondigd. Dragonsplague is een ziekte in Dragon's Dogma 2 die Pawns, de computerbestuurde metgezellen van de speler, kunnen krijgen. Daardoor luisteren ze langzaam maar zeker steeds minder goed naar de speler, en kunnen ze uiteindelijk zelfs moordlustig worden - met alle gevolgen van dien.

Sommige spelers hebben kritiek op Dragonsplague geuit, omdat het niet altijd duidelijk zou zijn welke Pawns het hebben en omdat het er voor kan zorgen dat belangrijke NPC's vermoord worden. Aangezien het verspreid wordt via de Pawns van andere spelers lijkt het hoe langer het spel uit is ook steeds vaker voor te komen, maar de aankomende patch moet dit dus verminderen. Ook moet het nog duidelijker worden wanneer een Pawn aan Dragsonsplague lijdt, bijvoorbeeld via nog fellere rode ogen.

De patch moet er daarnaast voor zorgen dat schatkisten die al geopend zijn niet meer getoond worden op de minimap, en verder worden er diverse aanpassingen gemaakt aan het algemene gedrag van Pawns. Alle wijzigingen zijn in de tweet hieronder te zien. Een precieze releasedatum is er niet, maar Capcom laat weten dat de patch wordt uitgerold zodra deze gereed is.

Dragon's Dogma 2 kwam op 21 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Gamer.nl-redacteur Marcel Vroegrijk gaf het spel een 9: "Dragon’s Dogma 2 is een van de beste openwereldgames tot nu toe. Met zijn vrije vechtsysteem, het gezelschap aan eigenzinnige pawns en de levendige spelwereld biedt dit tweede deel het ultieme avonturiersgevoel. Het is nog steeds een complexe rpg met veel achterliggende systemen, maar die werken allemaal samen om jouw spelervaring voortdurend van onvergetelijke momenten te voorzien."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollywood schrikt op van geplande importheffingen van Trump
Gamer.nl
Nieuws

Hollywood schrikt op van geplande importheffingen van Trump

Aandelen van filmbedrijven zijn gedaald

Filmbedrijven uit Hollywood zijn opgeschikt door de aangekondigde importheffingen voor films die buiten de Verenigde Staten worden gemaakt.

De Amerikaanse president Donald Trump gaf begin deze week aan dat hij alle films die buiten de Verenigde Staten worden gemaakt een heffing van honderd procent wil opleggen. Dit om de Amerikaanse filmindustrie te stimuleren en er voor te zorgen dat Amerikaanse filmbedrijven werk blijven houden.

Een bijkomend probleem hierbij is echter dat heel veel films en series die vanuit de Verenigde Staten worden gefinancierd en gepland buiten Amerikaanse grenzen worden gefilmd. Dit omdat het vaak goedkoper is om elders te filmen. Ook veel computereffecten worden uitbesteed aan bedrijven gesitueerd buiten de VS. Het gaat Amerikaanse filmbedrijven dus mogelijkerwijs veel geld kosten om die productie naar Amerika te halen. Daarnaast zijn streamingbedrijven - met name Netflix - erg afhankelijk van internationaal geproduceerde films en series.

Ondanks dat nog niet precies duidelijk is hoe Trump de importheffingen voor zich ziet, heeft de aankondiging voor een hoop heisa gezorgd binnen Hollywood. Aandelen van bedrijven als Disney, Netflic en Warner Bros. Discovery zijn gisteren dan ook gedaald. Meerdere filmstudio's hebben op dit moment nog opnames van films in het buitenland lopen.

Hoe dan ook zullen de echte gevolgen van de mogelijke importheffingen op films die buiten de VS worden geschoten pas in de toekomst duidelijk worden. Trumps importheffingen hebben ook al invloed gehad op de game-industrie, met onder andere een wereldwijde prijsstijging van Xbox Series-consoles en een prijsverhoging van Switch 2-accessoires.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Twee miljoen exemplaren van Clair Obscur: Expedition 33 verkocht
Gamer.nl
Nieuws

Twee miljoen exemplaren van Clair Obscur: Expedition 33 verkocht

In twaalf dagen tijd

Er zijn inmiddels twee miljoen exemplaren van de in Frankrijk ontwikkelde rpg Clair Obscur: Expedition 33 verkocht.

Dit binnen de eerste twaalf dagen sinds de game is uitgekomen, zo heeft ontwikkelaar Sandfall Interactive op social media laten weten.

Clair Obscur: Expedition 33 speelt zich af in een wereld waar een mysterieuze entiteit genaamd de Paintress de wereld elk jaar opnieuw 'schildert'. Ze plaatst daarbij een vervloekt cijfer op een monoliet waardoor iedereen van die leeftijd in één keer verdwijnt. Het nummer gaat elk jaar omlaag, waardoor steeds jongere mensen verdwijnen.

Vlak voor de jaarlijkse sessie waarbij de Paintress het nummer '33' gaat schilderen, trekt een groep er op uit om haar te stoppen. Deze groep wordt geleid door een man genaamd Gustave. De game biedt turn-based gevechten in een wereld geïnspireerd door de Belle époque-periode. De menu's van de turn-based gevechten worden daarbij op flitsende wijze in beeld gebracht. De spelwereld stelt een fantasievolle en soms haast surrealistische versie van Frankrijk voor.

De debuutgame van de Franse ontwikkelaar Sandfall Interactive is verkrijgbaar voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Ook staat het spel op Xbox Game Pass. Je kunt hier de PU-review van Dwayne Vrancken vinden: "Met Clair Obscur: Expedition 33 levert Sandfall Interactive een indrukwekkende debuutgame af. De Fransen meten zich in deze unieke rpg met de Japanners, door een fantasierijk, fascinerend en ronduit vreemd verhaal te combineren met meeslepende combat en een memorabele party. Het levert een bijzondere en onwaarschijnlijke smeltkroes op van westerse en Japanse rpg’s in één prettig pakketje."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!