Launchtrailer van Monster Hunter Wilds te zien
PU.nl
Nieuws

Launchtrailer van Monster Hunter Wilds te zien

Eerste informatie over titelupdate 1 bekend

Tijdens de State of Play-uitzending is de launchtrailer van Monster Hunter Wilds getoond. Ook werd informatie bekendgemaakt over de eerste grote gratis update voor de game.

De launchtrailer is hieronder te zien. Aan het einde is te zien dat de eerste titelupdate voor de game ergens aankomend voorjaar verschijnt en het monster Mizutsune bevat, inclusief missies die daarbij horen. In de zomer komt nog een titelupdate uit met wederom een nieuw monster en missies.

Monster Hunter Wilds bevat volgens Capcom meer details qua monsters en ecosystemen dan ooit tevoren. Het is daarbij voor het eerst mogelijk om een extra wapen mee te nemen op de mount tijdens een jacht. Ook kunnen met een speciale Focus-modus de zwakke plekken van monsters worden gespot. De game komt op 28 februari uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Aankomend weekend wordt er wederom een bètaweekend gehouden die gratis speelbaar is op PS5, Xbox Series-consoles en pc. De bèta loopt zelfs een dag extra door vanwege de PlayStation Network-storing van afgelopen weekend, toen er ook een bèta werd gehouden.

Alicia Tai ging onlangs aan de slag met een previewversie van de game en schreef het volgende: “Monster Hunter Wilds voelt tot nu toe duidelijk als een evolutie van de serie. De essentie staat als een huis - de spanning van de jacht, de imposante monsters, de diepgaande actie - maar de manier waarop je daar komt, is sterk veranderd. De game haalt de frictie weg, maakt de jacht zelf toegankelijker en voegt een filmische flair toe die we nog niet eerder in deze hoedanigheid hebben gezien. Is dat een stap vooruit of een verlies aan charme? Dat zal moeten blijken. Maar als zelfs een koppige Great Sword-speler zoals ik begint te experimenteren met nieuwe wapens, dan doet Wilds duidelijk iets goed.”

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!