Lengte Assassin's Creed Shadows vergelijkbaar met Valhalla en Odyssey
Gamer.nl
Nieuws

Lengte Assassin's Creed Shadows vergelijkbaar met Valhalla en Odyssey

Spelers kunnen zich voorbereiden op tientallen uren aan gameplay

De lengte van het aankomende Assassin's Creed Shadows is volgens de makers vergelijkbaar met voorgaande AC-delen Odyssey en Valhalla.

Dat liet regisseur Jonathan Dumont weten in een Reddit AMA. Iemand vroeg hem hoe lang het hoofdverhaal van de game ongeveer is. "De lengte van een openwereldgame is altijd lastig in te schatten, aangezien verschillende spelers op verschillende manieren de content consumeren."

Hij vervolgde: "Ik denk dat het hoofdverhaal van Shadows vergelijkbaar is met Origins, Odyssey en Valhalla is. Spelers kunnen daarnaast verschillende keuzes maken. Sommigen hebben een impact op het verhaal, maar zullen het verhaal niet dusdanig opsplitsen zoals in Odyssey."

Gemiddeld kost het 45 uur om het hoofdverhaal van Odyssey uit te spelen, terwijl spelers gemiddeld 61 uur over het hoofdverhaal van Valhalla doen. Dat is echter zonder de grote hoeveelheid extra content dat aanwezig is in de games. Een relatief recentelijk verschenen kortere ervaring binnen de franchise is Assassin's Creed Mirage, dat qua gameplay en setting meer leunt op de klassieke delen uit de reeks.

Overigens heeft Ubisoft onlangs op zijn website een uitgebreide beschrijving geplaatst over de gevechten in de game. Hierin worden de verschillende aanvallen en wapens uitgelicht, bijgestaan door meerdere korte filmpjes.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de samoerai Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. De game komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Super Mario-film heet 'Super Mario World'
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Super Mario-film heet 'Super Mario World'

De film komt op 3 april 2026 uit in de bioscoop

Het vervolg op The Super Mario Bros. Movie heeft een naam: de film gaat blijkbaar 'Super Mario World' heten.

Dat heeft NBCUniversal bekendgemaakt via een artikel op zijn website. De naam van de film werd kort na publicatie weer verwijderd - mogelijk werd deze te vroeg gedeeld - maar op plekken als ResetEra is de vermelding niet onopgemerkt gebleven.

Meer details over de film werden niet gegeven, maar voor fans van de platformheld is het een opvallende naam: het is namelijk gelijk aan de naam van Mario-platformer op de Super NES.

Vorig jaar werd al bevestigd dat er een vervolg komt op The Super Mario Bros. Movie. Het origineel was voor Inside Out 2 de meest succesvolle computergeanimeerde film ooit, en is sowieso de meest succesvolle gamefilm ooit.

Het vervolg op The Super Mario Bros. Movie - klaarblijkelijk dus Super Mario World genoemd - verschijnt op 3 april 2026 in de bioscoop. De film wordt wederom geproduceerd door Nintendo's Shigeru Miyamoto en Chris Meledandri, de oprichter en CEO van Illumination. Aaron Horvath en Michael Jelenic kruipen wederom in de regiestoel, en Matthew Fogel schrijft het script.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Galactic Emergency is begonnen in Helldivers 2
Gamer.nl
Nieuws

Galactic Emergency is begonnen in Helldivers 2

Inclusief nieuwe vijanden en de mogelijkheid om wapens te upgraden

Galactic Emergency is van start gegaan in Helldivers 2 - oftewel een nieuwe plotwending dat ook weer nieuwe gameplayopties met zich meebrengt.

Onlangs bleek al dat Meridia, een zwart gat dat hele planeten opslokte, al een bedreiging kon vormen. Inmiddels is een Illuminate-vloot uit het zwarte gat gekomen en wordt Super Earth zelf aangevallen.

Dat houdt in de praktijk in dat er nieuwe uitdagingen in Helldivers 2 te vinden zijn, waaronder nieuwe vijanden. Zo zijn er de Stingray die vanuit de lucht aanvallen en de Crescent Overseer die vanuit beschutting Helldivers het leven zuur maakt. Dan is er nog de Fleshmob, een soort monster dat bestaat uit meerdere Voteless-lichaamsdelen die aan elkaar zijn genaaid.

Super Earth heeft om de chaos een halt toe te roepen het Helldiver Weapon Customization Programme onthuld. Spelers kunnen nu wapens in levels omhoog laten gaan door ze te gebruiken en zo nieuwe attachments, verbeteringen in statistieken en cosmetische extra's ontgrendelen - vergelijkbaar met games als Call of Duty.

In de Superstore tot slot zullen spelers nu alle items die ze willen kunnen kopen en worden ze dus niet geroteerd. Meer info over de Helldivers 2-update valt op PlayStation Blog te lezen. Uitgebreidere patch notes zijn hier te vinden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!