Like a Dragon: Infinite Wealth stelt 'new game plus' alleen beschikbaar via speciale edities
PU.nl
Nieuws

Like a Dragon: Infinite Wealth stelt 'new game plus' alleen beschikbaar via speciale edities

Spelers hebben 'infinite wealth' nodig voor de optie

De 'new game plus'-optie in het aankomende Like a Dragon: Infinite Wealth is alleen beschikbaar voor mensen die de Deluxe of Ultimate Edition van de game aanschaffen.

Dat wordt benadrukt op de officiële website van de game, waar de verschillen tussen de standaard en duurdere versies van de game worden uitgelicht. Op Reddit valt te lezen dat uitgever Sega deze informatie inderdaad heeft bevestigd aan een consument, al heeft het bedrijf sinds de controverse rondom deze situatie is ontstaan nog niet publiekelijk gereageerd. De Deluxe Edition van de game is 15 euro duurder dan de standaard versie en de Ultimate Edition is 40 euro duurder.

New game plus houdt in dat spelers na het uitspelen van een game de mogelijkheid hebben om het spel opnieuw op te starten, maar diverse vrijgespeelde elementen - zoals moves, wapens en het niveau van het personage - mee kunnen nemen. Over het algemeen zit deze optie standaard in games verwerkt, of wordt het na release via een update toegevoegd. Het feit dat mensen nu in feite meer moeten betalen om toegang te krijgen tot new game plus, zorgt dan ook voor ophef.

Overigens is het niet voor het eerst dat deze situatie gecreëerd wordt door Sega. Het vorige hoofddeel, Yakuza: Like a Dragon, stelde in het Westen de new game plus-modus voor iedereen beschikbaar, maar in Japan alleen voor mensen die speciale edities in het bezit hadden.

Like a Dragon: Infinite Wealth draait om de twee hoofdpersonages uit de vorige delen, Ichiban Kasuga en Kazuma Kiryu, in zowel Japan als Hawaï. Het is voor het eerst in de reeks dat een game zich ook buiten Japan afspeelt. Spelers kunnen snelle rpg-gevechten verwachten waarbij men uitvoerig gebruikmaakt van de omgeving. Ook kunnen spelers - zoals inherent is aan de franchise - allerlei zijactiviteiten verwachten, waaronder het onderhouden en inrichten van een klein eiland. Het spel verschijnt aanstaande vrijdag op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Steam en Microsoft Store.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!