De puzzelgame Lumines Arise is gisteren uitgekomen. Er is dan ook een launchtrailer op internet verschenen om dit te vieren.
Lumines Arise bevat de typische Lumines-gameplay, waarbij blokken in twee verschillende kleuren naar beneden vallen en spelers deze blokken kunnen wegwerken door vier van dezelfde kleuren naast elkaar te krijgen. Daarbij is de audiovisuele presentatie een combinatie van de vorige Lumines-spellen en Tetris Effect.
De singleplayercampagne heet Journey. Hierin ervaren spelers meer dan 35 levels met "prachtige graphics, oppompende muziek en krachtige vibraties van de DualSense-controller die allen perfect samensmelten". Wanneer spelers Journey uit hebben gespeeld ontgrendelen ze Survival, een oneindige modus met alle ontgrendelde levels. Daarbij kunnen spelers hun scores met andere spelers vergelijken via leaderboards. Daarnaast is er een missiehub, waar zestig trainingmissies te vinden zijn, alsmede 25 verschillende uitdagingen. Via de multiplayerhub kunnen spelers onder andere de Burst Battle-modus spelen.
Lumines Arise is net als Tetris Effect ontwikkeld door Tetsuya Mizuguchi en zijn team. Mizuguchi staat bekend om zijn kunstzinnige games waarin audio en graphics hand in hand gaan. naast bovengenoemde games heeft hij bijvoorbeeld ook Rez en Space Channel 5 gemaakt.
Lumines Arise is nu verkrijgbaar voor PlayStation 5 en pc (via Steam) en ondersteunt ook PlayStation VR2.
