Metal Gear-producent: 'Samenwerken met Kojima zou droom zijn die uitkomt'
PU.nl
Nieuws

Metal Gear-producent: 'Samenwerken met Kojima zou droom zijn die uitkomt'

Kojima en zijn team worden sowieso genoemd in de aankomende MGS3-remake

Wat de producent van de Metal Gear-reeks bij Konami betreft zou het een droom zijn die uitkomt als bedenker Hideo Kojima terugkeert om samen aan de franchise te werken.

Kojima, de bedenker van de Metal Gear-reeks, vertrok in 2015 bij Konami na onduidelijke problemen tussen de ontwikkelaar en de uitgever gedurende en na de ontwikkeling van Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain.

Kojima heeft sindsdien zijn eigen ontwikkelstudio opgericht en Death Stranding uitgebracht, terwijl Konami de eigenaar van de Metal Gear-IP blijft en onder andere aan een remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt, genaamd Metal Gear Solid Delta: Snake Eater.

In een Japanse livestream vertelde Metal Gear-producent Noriaki Okamura (via VGC) dat er tussen hem en Kojima in ieder geval geen sprake van ruzie is. "Als ik voor mijzelf mag spreken, dan zou ik niets liever willen dat samenwerken met meneer Kojima en de rest van het team. Als dat zou kunnen gebeuren, zou het een droom zijn die uitkomt."

Okamura blijft echter ook realistisch: "Mensen zijn verder gegaan en werken aan nieuwe dingen, dus dit is de realiteit. We kunnen er niet zomaar van uitgaan dat iedereen weer met ons zou samenwerken, en kunnen dus ook niet afhankelijk van hen zijn. Het voelt niet goed als wij dat zouden eisen. Het is dus aan ons om goed werk af te leveren."

Overigens liet Okamura weten dat veel leden van het ontwikkelteam dat aan de oorspronkelijke game heeft gewerkt, ook aan de remake werken. Daarbij worden Kojima en zijn team sowieso geëerd in Delta - sowieso via de aftiteling.

De complete livestream met ondertiteling kan hieronder worden bekeken. Daarin wordt ook dieper ingegaan op de camo- en healing-systemen in Delta, die een stuk gedetailleerder zijn dan in het origineel op de PS2. Zo blijven bladeren aan kleding plakken, levert door modder kruipen vlekken op en blijven er zelfs littekens op Big Boss achter nadat je jezelf geheeld hebt.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend
PU.nl
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend

Game komt op 10 juni uit, ook op PS5 en Xbox Series-consoles

De systeemeisen van de pc-versie van MindsEye zijn uit doeken gedaan. Het gaat om de debuutgame van Build a Rocket Boy.

Dat gebeurde op de Steam-pagina van de game. Hieronder volgen ze.

Minimale systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i5-12400F / AMD Ryzen 5 5600X

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 6GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 2060 / AMD Radeon RX 5600 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

Aanbevolen systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i7-13700K / AMD Ryzen 7 7800X3D

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 8GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 4070 / AMD Radeon RX 6800 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Elden Ring Nightreign krijgt na release mogelijk optie voor twee spelers
PU.nl
Nieuws

Elden Ring Nightreign krijgt na release mogelijk optie voor twee spelers

Op release kan de game alleen of met z'n drieën worden doorlopen

In het aankomende Elden Ring Nightreign wordt het ergens na de release wellicht mogelijk om de game met z'n tweeën te spelen.

Op release kan de game alleen of met z'n drieën worden doorlopen. Een optie voor twee spelers is er op dat moment niet. Aan IGN vertelt regisseur Junya Ishizaki dat dit een bewuste keuze is: de game is geoptimaliseerd voor drie spelers, al kan het ook alleen worden doorlopen. "Daar hebben we al onze energie in gestoken, maar (een optie voor twee spelers) is iets waar we naar kijken en wat we overwegen voor na de release."

In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen.

Elden Ring Nightreign is vanaf 30 mei verkrijgbaar op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De basiseditie van het spel kost 39,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!