Naughty Dog-games op pc waren 'doorslaggevend moment' voor studio
Gamer.nl
Nieuws

Naughty Dog-games op pc waren 'doorslaggevend moment' voor studio

Naughty Dog heeft het brengen van diens games naar pc een doorslaggevend moment voor de ontwikkelaar genoemd.

Dat meldde vicepresident Christian Gyrling op PlayStation Blog. "De release van Uncharted: Legacy of Thieves Collection op pc is belangrijk voor Naughty Dog, want we vieren er ons verleden mee en introduceren een nieuw, betekenisvol publiek aan de wereld van Nathan Drake en Chloe Frazer."

Hij vervolgt: "Het is een doorslaggevend moment voor ons, een kans om vooruit te kijken en de manier waarop we games ontwikkelen uit te breiden, terwijl we het niveau van kwaliteit dat onze fans verwachten vasthouden."

Uncharted: Legacy of Thieves Collection is gisteren uitgekomen op pc. Hoewel er al eerder Sony-games op pc zijn verschenen - waaronder Horizon Zero Dawn, Days Gone en Marvel's Spider-Man - is het de eerste game van Naughy Dog die ook naar pc komt. Op een later moment volgt The Last of Us: Part 1.

Gyrling geeft wel aan dat PlayStation het hoofdplatform van de studio blijft, maar dat de ontwikkeling van pc-games de studio wel naar een hoger niveau tilt - onder andere door de samenwerking met ontwikkelaar Iron Galaxy Studios. "De lessen die we met deze samenwerking leren helpen Naughty Dog om pc-ontwikkeling beter te begrijpen en geeft ons de kans om kwaliteit te blijven leveren via toekomstige releases."

"We kijken er naar uit om The Last of Us: Part 1 in de toekomst op pc uit te brengen. We weten dat het toevoegen van pc-ontwikkeling in ons process, dat op geen manier het belang van de PlayStation 5 als ons hoofdplatform ondermijnt, ons team op de lange termijn voordelen oplevert."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!