Streaming-gigant Netflix ziet hun entree in de game-industrie als een onderdeel van hun grotere focus op interactiviteit op het platform.
Dat gaf mede-CEO Greg Peters gisteravond aan tijdens een investeerdersbijeenkomst (via The Verge) voor investeerders. Als voorbeelden van deze interactiviteit noemde hij het stemmen in liveprogramma's, zoals getest wordt in het programma Dinner Time Live With David Chang. Peters noemde daarbij dat Netflix verwacht om in de toekomst meer interactieve mogelijkheden te bieden die diepere betrokkenheid bij live evenementen aanmoedigen.
Gamen blijft daarbij nog altijd een onderdeel van de strategie, al richt Netflix zich tegenwoordig meer op multiplayergames die je met anderen op de bank kunt spelen. Spellen als Lego Party en Tetris Time Warp kun je op de televisie afspelen, en vervolgens met vrienden spelen door je mobiele telefoon als een controller te gebruiken. Er is geen speciale controller nodig, wat volgens de Netflix-topman belangrijk is.
Hij verwacht dan ook dat ontwikkelaars in de komende jaren met ‘interessante en nieuwe manieren’ komen om mobiele telefoons als controllers te gebruiken.
Uiteindelijk is het doel van Netflix niet puur om het publiek te betrekken bij een verhaal, maar een 'samenhang' te creëren tussen beide mediums, zowel de interactieve als non-interactieve kant. Greg Peters zegt dan ook sterk in die aspecten te investeren.
Netflix staat natuurlijk voornamelijk bekend als een streamingdienst waarop films en series te kijken zijn, maar in de laatste jaren is het bedrijf ook steeds meer bezig met games. Zo zijn er nu games als Moonlighter en Oxenfree te spelen op het platform, en werkt het bedrijf aan diverse projecten die gebaseerd zijn op videogames. Zo zijn er nieuwe seizoenen in productie van de animatieseries Splinter Cell: Deathwatch en Tomb Raider: The Legend of Lara Croft.