Online Fox Hunt-modus voor Metal Gear Solid Delta nu beschikbaar
PU.nl
Nieuws

Online Fox Hunt-modus voor Metal Gear Solid Delta nu beschikbaar

Gratis te downloaden voor mensen die de game hebben gekocht

De Fox Hunt-modus voor Metal Gear Solid Delta: Snake Eater is gisteren uitgekomen.

Hoewel de game zelf afgelopen augustus al uitkwam, werd beloofd dat de online modus voor het spel ergens dit najaar zou verschijnen als gratis update. Dat is nu dus gebeurd.

In de Fox Hunt-modus ligt de focus op stealth en overleven, al wordt wel de spelwereld met de singleplayermodus gedeeld. Maximaal twaalf spelers kunnen aan een potje meedoen. De modus is ontwikkeld door Yu Sahara, die ook aan Metal Gear Solid 4, Ground Zeroes en The Phantom Pain heeft gewerkt. Hieronder is gameplay van de modus te zien dat vandaag live werd uitgezonden.

Fox Hunt bestaat uit twee verschillende speltypen, genaamd Survival Capture en Survival Intrude. In eerstgenoemde modus moeten spelers zoveel mogelijk kikkers zien te verzamelen om te winnen. In Survival Intrude is het de bedoeling om stealth- en survivalelementen te gebruiken om meerdere fases te doorstaan.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater speelt zich af in 1964, voor de andere hoofddelen in de Metal Gear-reeks. In het spel moeten spelers als een FOX-agent genaamd Naked Snake de Russische raketgeleerde Nikolai Stephanovich Sokolov zien te redden en een superwapen zien te saboteren. Waar in andere Metal Gear-games vooral stedelijke en industriële gebieden worden verkend, doen spelers in Snake Eater een jungle aan. Naast stealth, actie en verhalende elementen bevat het spel ook survivalelementen. Zo kan er op dieren gejaagd worden en moeten spelers hun wonden en breuken helen. De game is verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.

Ron deelde een score van 88 uit in zijn review: "Ik ben helemaal in mijn nopjes met Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. Dit is de mooiere, modernere versie van Metal Gear Solid 3: Snake Eater die mijn hart begeert. Delta innoveert weliswaar niet zoals de recente Resident Evil-remakes, maar gezien de lading van het origineel is dat te begrijpen. Ook top is dat puristen in de instellingen kunnen duiken om de game zo ‘getrouw’ mogelijk te krijgen. Een cap van 60 frames per seconde op de pc is helaas wel krankzinnig, zeker aangezien framedrops – hoewel zelden – nog steeds kunnen verkeren."

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!

Aanbevolen voor jou