Patent wijst mogelijk op realistischere animaties in Grand Theft Auto 6
PU.nl
Nieuws

Patent wijst mogelijk op realistischere animaties in Grand Theft Auto 6

De techniek wordt 'System and Method for Virtual Character Locomotion' genoemd

Fans zijn op een patent van uitgever Take-Two Interactive gestuit wat mogelijk wijst op de aanwezigheid van realistische animaties van personages in het aankomende Grand Theft Auto 6.

Op Reddit werd het patent gedeeld. Daarbij worden zowel Take-Two als Tobias Kleanthous in het patent genoemd. Laatstgenoemde werd ook al genoemd in de uitgelekte informatie rondom Grand Theft Auto 6 vorig jaar, en de persoon in kwestie zou van 2014 tot en met 2021 bij Rockstar hebben gewerkt, waar hij zich specialiseerde in animatie en AI-gameplay. Gezien deze feiten speculeren fans dan ook dat het vastgelegde patent specifiek technologie beschrijft dat gebruikt wordt in het nog niet onthulde Grand Theft Auto 6.

Kleanthous blijkt de uitvinder van 'System and Method for Virtual Character Locomotion', een nieuwe animatietechniek waarmee bewegingen van personages in een game natuurlijker en realistischer overkomen. Simpel uitgelegd worden er niet voor elke situatie aparte animaties gecreëerd, maar is er een complete bibliotheek aan bewegingen waaruit de game de meest geschikte voor een situatie kiest en aan elkaar koppelt - bijvoorbeeld om weer te geven dat een personage moe of gewond is.

Dit moet een grotere diversiteit aan meer natuurgetrouwe bewegingen opleveren. Op Reddit speculeren fans dat dit er voor gaat zorgen dat de spelwereld van GTA 6 nog realistischer aan gaat voelen, en dat computergestuurde personages op natuurlijke wijze op situaties reageren - bijvoorbeeld wanneer in-game het weer omslaat.

Rockstar werkt al geruime tijd aan de nieuwe Grand Theft Auto-game, maar officieel is er nagenoeg niets bekend. Vorig jaar lekten er beelden van een vroege versie van de game uit. Deze lijken andere geruchten te bevestigen die melding maken van twee hoofdpersonages - een man en een vrouw - en een spelwereld gebaseerd op Miami en omstreken - oftewel Vice City. Het is niet bekend wanneer Rockstar de game officieel uit de doeken doet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bungie gebruikt zonder toestemming het werk van een kunstenares in Marathon
PU.nl
Nieuws

Bungie gebruikt zonder toestemming het werk van een kunstenares in Marathon

Het is niet de eerste keer

Een artiest beschuldigt ontwikkelaar Bungie van het zonder toestemming gebruiken van haar ontwerpen in de aankomende first-person shooter Marathon. Bungie bevestigt deze aanklacht.

Op X legt de kunstenares onder de naam 4nt1r34l haar werk naast screenshots van de alpha-speeltest. In de afbeeldingen is duidelijk te zien hoe elementen van haar ontwerpen direct zijn gekopieerd op objecten in de game, zoals muren en containers. Een andere gebruiker valt het zelfs op dat de naam van de artiest te zien is in de screenshots van het spel. 

View post on X


Bungie erkent dat het werk van de artiest is gebruikt en legt de schuld bij de voormalig werknemer van de studio. "We hebben direct onderzoek gedaan naar het gebruik van het werk van de artiest in Marathon en hebben vastgesteld dat een voormalige Bungie-artiest deze in een texture sheet heeft verwerkt die uiteindelijk in de game is gebruikt."

Dit is niet de eerste keer dat Bungie wordt beschuldigd van plagiaat. Afgelopen jaar klaagde schrijver Matthew Kelsey Martineau voor het stelen van de Red Legion-verhaallijn (Destiny 2) uit zijn schrijfwerk.

De sci-fi PVP extraction-shooter Marathon laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers kunnen de game ook zonder een volledige squad spelen, al maakt dit het spel wel uitdagender.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Win tickets en goodies van Mission Impossible - The Final Reckoning
PU.nl
Nieuws

Win tickets en goodies van Mission Impossible - The Final Reckoning

Winnen is wél mogelijk

Terwijl Tom Cruise aan vliegtuigen hangt en gebouwen beklimt, stunten wij op een veiligere manier. We mogen van Universal namelijk tickets en goodies van Mission Impossible - The Final Reckoning weggeven!

Naast driemaal twee tickets voor de film, zodat jij met een metgezel naar de meest gestoorde stunts kunt gaan kijken, sturen we nog meer op. Namelijk een trui, sleutelhanger, draadloze oplader voor je mobiel en… een draagbare bandenpomp. Tsja, je weet maar nooit, toch? Straks ben je op pad naar de bios, en dan zul je ‘m wellicht nodig hebben.

The Final Reckoning is daadwerkelijk de finale van de Mission Impossible-reeks, die bekendstaat om de bizar gevaarlijke stunts die Tom Cruise zelf uitvoert. Iedere film doet daar weer een schepje bovenop, maar als je het aan Tijn vraagt leunt dit laatste deel toch iets teveel op een te ingewikkeld verhaal.

De laatste Mission: Impossible-film laat je adrenalineklier overuren draaien, maar neemt ook pijnlijk veel tijd om het verhaal aan je uit te leggen. Tom Cruise z’n Koude Oorlog tegen ChatGPT weet niet zo goed te vermaken als de andere delen van regisseur Christopher McQuarrie, maar als je de Mission: Impossible-taal spreekt, is het een lekkere afsluiter van de reeks - al ligt de lat niet veel hoger dan gewoonlijk.

Goed, wil je dit pakket nou winnen? Stuur dan een mailtje naar redactie@pu.nl, waarin je vertelt welke Mission Impossible-film jouw favoriet is (en waarom). En gooi er ook nog maar het verhaal achter de meest gevaarlijke stunt die je ooit hebt uitgevoerd bij.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!