PlayStation-veteraan Yoshida deelt theorie over uitblijven Bloodborne-remaster
PU.nl
Nieuws

PlayStation-veteraan Yoshida deelt theorie over uitblijven Bloodborne-remaster

'PlayStation respecteert zijn wens'

In een openhartig afscheidsinterview heeft Shuhei Yoshida, de voormalige baas van Sony Interactive Entertainment, zijn theorie gedeeld over het uitblijven van een remaster voor Bloodborne.

In gesprek met KindaFunny geeft Yoshida aan dat Sony wel weet dat er veel vraag naar is. "Er wordt altijd het meest om Bloodborne gevraagd, en mensen vragen zich af waarom we er niks mee hebben gedaan, niet eens een update, remake of remaster. Dat zou makkelijk moeten zijn - we staan erom bekend dat we zoveel remasters doen. Sommige mensen raken er gefrustreerd van", zegt hij.

"Ik heb alleen een persoonlijke theorie over deze situatie. Ik ben weggegaan bij first-party ontwikkeling, dus ik weet niet echt wat er aan de hand is", zegt hij, om aan te geven dat dit niet het officiële standpunt van Sony is. "Maar mijn theorie is, omdat ik weet dat Miyazaki heel erg van Bloodborne hield en van wat hij heeft gemaakt."

"Ik denk dat hij er wel in is geïnteresseerd, maar hij is zo succesvol en zo druk. Dus kan hij het zelf niet doen, maar hij wil niet dat iemand anders eraan zit. Dus dat is mijn theorie, en het PlayStation-team respecteert zijn wens. Dat is mijn gok en theorie... ik onthul hier geen geheime informatie."

In het gesprek zegt Yoshida verder dat hij zich als baas zou hebben verzet tegen Sony's push naar liveservice-games. "Toen ik vertrok en Hermen (Hulst) het overnam, kreeg hij veel meer geld tot zijn beschikking. Ik denk niet dat ze Hermen hebben opgedragen om te stoppen met singleplayergames. Die games zijn geweldig, maar ze hebben hem extra geld gegeven om liveservicegames te ontwikkelen. Ze wisten vast dat het een risico was. De kans dat een game binnen dit erg competitieve genre succesvol wordt, is klein."

"Helldivers 2 deed het goed", zegt Yoshida verder. "Dat had niemand verwacht. Je kunt in deze industrie geen succes plannen, dat is tegelijkertijd ook het leukste aan deze industrie. Ik hoop dat deze strategie uiteindelijk gaat werken. Als ik in Hermens positie zat, had ik mij waarschijnlijk verzet tegen deze richting. Misschien is dat een van de redenen waarom ze mij hebben weggehaald bij first-party!"

Ook sprak Yoshida over het falen van Sony's handheld, de PlayStation Vita. Volgens hem mislukte de console vooral door het feit dat het Sony niet lukte om zowel de PlayStation 3- en 4-consoles als de Vita tegelijk te ondersteunen. "En consoles zijn het belangrijkste. We moesten de PS3 en PS4 ondersteunen, dus we moesten stoppen met het maken van Vita-games, omdat we anders niet genoeg teams hadden om PS4-games te ontwikkelen."

Yoshida nam vorige maand afscheid bij Sony, nadat hij er 31 jaar gewerkt had. De laatste jaren was hij vooral verantwoordelijk voor het contact met indie-ontwikkelaars.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!