PlayStation-veteraan Yoshida deelt theorie over uitblijven Bloodborne-remaster
PU.nl
Nieuws

PlayStation-veteraan Yoshida deelt theorie over uitblijven Bloodborne-remaster

'PlayStation respecteert zijn wens'

In een openhartig afscheidsinterview heeft Shuhei Yoshida, de voormalige baas van Sony Interactive Entertainment, zijn theorie gedeeld over het uitblijven van een remaster voor Bloodborne.

In gesprek met KindaFunny geeft Yoshida aan dat Sony wel weet dat er veel vraag naar is. "Er wordt altijd het meest om Bloodborne gevraagd, en mensen vragen zich af waarom we er niks mee hebben gedaan, niet eens een update, remake of remaster. Dat zou makkelijk moeten zijn - we staan erom bekend dat we zoveel remasters doen. Sommige mensen raken er gefrustreerd van", zegt hij.

"Ik heb alleen een persoonlijke theorie over deze situatie. Ik ben weggegaan bij first-party ontwikkeling, dus ik weet niet echt wat er aan de hand is", zegt hij, om aan te geven dat dit niet het officiële standpunt van Sony is. "Maar mijn theorie is, omdat ik weet dat Miyazaki heel erg van Bloodborne hield en van wat hij heeft gemaakt."

"Ik denk dat hij er wel in is geïnteresseerd, maar hij is zo succesvol en zo druk. Dus kan hij het zelf niet doen, maar hij wil niet dat iemand anders eraan zit. Dus dat is mijn theorie, en het PlayStation-team respecteert zijn wens. Dat is mijn gok en theorie... ik onthul hier geen geheime informatie."

In het gesprek zegt Yoshida verder dat hij zich als baas zou hebben verzet tegen Sony's push naar liveservice-games. "Toen ik vertrok en Hermen (Hulst) het overnam, kreeg hij veel meer geld tot zijn beschikking. Ik denk niet dat ze Hermen hebben opgedragen om te stoppen met singleplayergames. Die games zijn geweldig, maar ze hebben hem extra geld gegeven om liveservicegames te ontwikkelen. Ze wisten vast dat het een risico was. De kans dat een game binnen dit erg competitieve genre succesvol wordt, is klein."

"Helldivers 2 deed het goed", zegt Yoshida verder. "Dat had niemand verwacht. Je kunt in deze industrie geen succes plannen, dat is tegelijkertijd ook het leukste aan deze industrie. Ik hoop dat deze strategie uiteindelijk gaat werken. Als ik in Hermens positie zat, had ik mij waarschijnlijk verzet tegen deze richting. Misschien is dat een van de redenen waarom ze mij hebben weggehaald bij first-party!"

Ook sprak Yoshida over het falen van Sony's handheld, de PlayStation Vita. Volgens hem mislukte de console vooral door het feit dat het Sony niet lukte om zowel de PlayStation 3- en 4-consoles als de Vita tegelijk te ondersteunen. "En consoles zijn het belangrijkste. We moesten de PS3 en PS4 ondersteunen, dus we moesten stoppen met het maken van Vita-games, omdat we anders niet genoeg teams hadden om PS4-games te ontwikkelen."

Yoshida nam vorige maand afscheid bij Sony, nadat hij er 31 jaar gewerkt had. De laatste jaren was hij vooral verantwoordelijk voor het contact met indie-ontwikkelaars.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pc-versie Stellar Blade officieel aangekondigd
PU.nl
Nieuws

Pc-versie Stellar Blade officieel aangekondigd

Zoals al bekend was komt het spel op 11 juni uit

Na een te vroeg gepubliceerde trailer eerder deze week is de komst van de pc-versie van Stellar Blade op 11 juni nu officieel bevestigd.

Op het officiële PlayStation YouTube-kanaal werd begin deze week een trailer gedeeld met de aankondiging en releasedatum van de pc-versie. De trailer werd weer verwijderd, waaruit bleek dat hij te vroeg was gepubliceerd.

Inmiddels heeft de officiële aankondiging wel plaatsgevonden en blijkt de releasedatum te kloppen. Daarbij is ook duidelijk dat de pc-versie ondersteuning voor upscalingstechnologieën DLSS en FSR bevat, alsmede 25 nieuwe kostuums voor het hoofdpersonage en een nieuw baasgevecht met Mann, de leider van de Sentinals. PS5-gamers zullen een gedeelte van de nieuwe inhoud ook ontvangen middels een update.

Op 11 juni verschijnt er ook een 'Complete Edition' van de game op pc en PlayStation 5. Daarin zit niet alleen de basisgame, maar ook diverse verschenen dlc, waaronder de cross-overs met Nier: Automata en Goddess of Victory: Nikke.

Stellar Blade verscheen in april vorig jaar op PlayStation 5. De game speelt zich af in de nabije toekomst, waarbij de mensheid van de aarde wordt verbannen na het verliezen van een oorlog tegen de buitenaardse Naytiba. Om de aarde weer terug te winnen, kruipen spelers in de huid van Eve. Zij moet het tij keren voor de mensheid. De game draait vooral om de hectische gevechten, vol met aanvallen, verdedigingsmoves en vloeiende combo's.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two suggereert dat Grand Theft Auto 6 niet nogmaals wordt uitgesteld
PU.nl
Nieuws

Take-Two suggereert dat Grand Theft Auto 6 niet nogmaals wordt uitgesteld

'Historisch gezien houden we ons er aan wanneer we een precieze datum hebben gegeven'

Uitgever Take-Two Interactive heeft gesuggereerd dat nog een uitstel voor Grand Theft Auto 6 onwaarschijnlijk is.

Onlangs werd aangekondigd dat het langverwachte Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar verschijnt, maar op 26 mei 2026. Kort daarna werd ook een nieuwe trailer van de openwereldgame gedeeld. Fans en bedrijven in de industrie die de releasedatum van hun game proberen te plannen maken zich echter zorgen dat de game nogmaals wordt uitgesteld.

Strauss Zelnick, de CEO van uitgever Take-Two Interactive, heeft die zorgen in een interview met IGN proberen weg te nemen: "Historisch gezien houden we ons er aan wanneer we een precieze datum hebben gegeven." Dat is natuurlijk geen directe bevestiging, maar wel een goed teken.

Over de reden van het uitstel: "Wanneer we dichterbij het afmaken van een game waarbij perfectie nodig is komen, wordt steeds duidelijker hoeveel we nog moeten doen. In dit geval wilden we er zeker van zijn dat Rockstar Games genoeg tijd had om hun creatieve visie zonder limieten te bereiken. Daar stond ik zelf ook achter."

In gesprek met investeerders gaf Zelnick aan dat GTA 6 volledig in ontwikkeling is sinds 2020. "Ik denk dat het een slimme investering is om Rockstar extra tijd te geven voor zo'n revolutionair project. De ambitie en complexiteit van Grand Theft Auto 6 is groter dan alle voorgaande Rockstar-spellen, en het team is van plan om wederom een verbluffende entertainmentervaring te leveren die de verwachtingen van spelers overtreft."

In Grand Theft Auto 6 verkennen spelers een fictieve versie van Miami - oftewel Vice City - en omstreken met twee hoofdpersonages, Lucia Caminos en Jason Duval. De game komt naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!