Producer Lollipop Chainsaw-remake stelt fans gerust over veranderingen
PU.nl
Nieuws

Producer Lollipop Chainsaw-remake stelt fans gerust over veranderingen

De producer van de recent aangekondigde remake van Lollipop Chainsaw plaatst op Twitter een bericht waarmee hij de “intenties” van zijn team probeert te verduidelijken.

De voormalige ceo van Kadokawa Games, Yoshimi Yasuda, verliet het bedrijf in mei en startte een nieuw bedrijf genaamd Dragami Games. Daarmee kondigde hij een remake van Lollipop Chainsaw aan, waarbij onder andere werd gemeld dat de game een nieuwe soundtrack en een “meer realistische” kunststijl zou krijgen, en dat creative director Suda51 en co-schrijver James Gunn niet bij het project betrokken zullen zijn. Op Twitter verduidelijkt Yasuda nu de intenties van zijn bedrijf.

“Het primaire doel van het Lollipop Chainsaw Remake-project is om spelers die Lollipop Chainsaw willen spelen een kans te geven dat makkelijk te kunnen doen, niet om een nieuwe Lollipop Chainsaw-game te maken”, aldus Yasuda.

“Natuurlijk, het zou ideaal zijn om een geremasterde versie van de originele game te maken en niets te veranderen. Maar helaas konden we zestien van de gelicentieerde liedjes, die een groot deel van het gevoel van de originele game vormden, niet krijgen, en daarom willen we een remake [maken] die zo dicht mogelijk bij een remaster ligt.”

Over mogelijke veranderingen aan het verhaal zegt Yasuda: “We denken dat Lollipop Chainsaws verhaal een groot onderdeel is van waar fans zo van houden bij het origineel, en wij, de ontwikkelingsstaf, vinden hetzelfde. Daarom zal het verhaal niet aangepast worden in de remake.”

Yasuda zegt dat de kunststijl van de remake niet te veel zal afwijken van het origineel: “Daarmee wilden we refereren naar de geavanceerde rendering-technologie die beschikbaar is voor huidige gameconsoles. We willen Juliets ontwerp niet veranderen.”

Tot slot bespreekt Yasuda de zorgen van sommige fans dat het spel gecensureerd gaat worden. “We hebben dit nog niet besproken met de platformhouders, en kunnen er daarom nog niets over zeggen. Maar wat we wel kunnen zeggen is dat we van plan zijn om te discussiëren met de platformhouders zodat het spel zo dicht mogelijk bij het origineel kan liggen als mogelijk.”

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!