Remnant 2 is in vier dagen tijd meer dan een miljoen keer verkocht
Gamer.nl
Nieuws

Remnant 2 is in vier dagen tijd meer dan een miljoen keer verkocht

Game is verkrijgbaar op pc, PS5 en Xbox Series

In de eerste vier dagen sinds release zijn er wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren van Remnant 2 verkocht.

Dat hebben ontwikkelaar Gunfire Games en uitgever Gearbox bekendgemaakt via de officiële website. David Adams, de CEO van Gunfire: "Aan iedereen die ons heeft geholpen met het bereiken van deze ongelooflijke mijlpaal: bedankt voor je onwrikbare ondersteuning. Dit was een reis van meerdere jaren voor ons en we zijn verheugd om te zien dat fans zich zo vermaken met een game waar we onze ziel en zaligheid in hebben gegoten."

Remnant 2 kwam afgelopen vrijdag uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. In het vervolg op de third-person shooter Remnant: From the Ashes nemen spelers het wederom op tegen dodelijke monsters en eindbazen. Dat kunnen ze alleen of met z'n vieren doen. Daarbij spelen random gegenereerde elementen - vergelijkbaar met een roguelike - een belangrijke rol. Tegelijkertijd doen uitdagende gevechten en eindbazen denken aan soulslikes.

Marcel Vroegrijk gaf een 9 aan de game in zijn recensie: "Remnant 2 voelt haast als een uitgestorven soort game. Het is een ‘af’ product – op de bugs en reeds aangekondigde downloadbare content na – dat je in theorie haast ‘oneindig’ kunt (her)spelen, met maximaal drie mensen en zonder poespas. Omdat zoveel elementen willekeurig gegenereerd worden, kan geen SEO-artikel of YouTube-video opboksen tegen alle verrassingen en geheimen die dit vervolg biedt. Dit is een zeldzaam spel waarover je andere mensen wilt appen wat je nu weer hebt ontdekt of meegemaakt. Zo worden ze niet vaak meer gemaakt, maar Gunfire Games doet het een tweede keer."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren

Gesprekken op Xbox en PlayStation worden ook gecontroleerd

Nintendo kan audio- en videogesprekken die op de Switch 2 via GameChat worden gehouden opnemen, beluisteren en bekijken.

Het bedrijf heeft onlangs zijn privacybeleid aangepast - waar Nintendo Account-eigenaren ook melding van hebben gekregen. Een van de aanpassingen draait om GameChat, de nieuwe feature op de aankomende Switch 2-console waarmee spelers tijdens het gamen kunnen praten via audio en video met elkaar.

In de e-mail over de wijziging in het privacybeleid schrijft Nintendo het volgende: "Sectie 2 (Welke informatie wij verzamelen en verwerken) is bijgewerkt om je te informeren over de aanvullende gegevens die Nintendo kan verzamelen en verwerken als je bepaalde nieuwe Nintendo-accountdiensten gebruikt. Om bijvoorbeeld te waarborgen dat GameChat een veilige, gezinsvriendelijke omgeving biedt, kan Nintendo je telefoonnummer registreren en geluids- en video-opnames met andere gebruikers controleren als er melding van is gemaakt."

Nintendo zou opnames dus alleen gebruiken om te controleren of alles volgens regels verloopt. Dit is niet uniek ten opzichte van concurrerende bedrijven: ook Sony en Microsoft kunnen data uit Xbox- en PlayStation-gesprekken opnemen en controleren.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen zijn in Nederland al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht

De aanpassing van Pal Spheres is ook om deze reden doorgevoerd

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft bevestigd dat het de game gaat aanpassen naar aanleiding van de aanklacht van Nintendo en The Pokémon Company.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen. Het spel wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Palworld heeft nu bevestigd dat er diverse veranderingen in de game zijn en worden doorgevoerd om verdere problemen te voorkomen. Het bedrijf bevestigde daarbij dat het voorheen al de precieze werking van Pal Spheres heeft aangepast om dezelfde reden. Voorheen konden spelers deze Pal Spheres gooien om Pals op te roepen, maar sinds eind vorig jaar hoeft men de Spheres alleen vast te houden, waarna de Pal naast de speler verschijnt. Nu is dus bevestigd dat dit vanwege de aanklacht is gedaan.

Deze week moet pach v0.5.5 uitkomen voor de game, waarbij er nog een aanpassing wordt doorgevoerd. Door de lucht zweven wordt vanaf dan met een glider gedaan in plaats van met een Pal. Spelers hebben dan ook een glider nodig in hun inventaris om dit te kunnen doen. "We begrijpen dat dit voor velen een teleurstelling is, net als voor ons, maar we hopen dat onze fans begrijpen dat dergelijke aanpassingen noodzakelijk zijn om verdere storingen aan de ontwikkeling van Palworld te vermijden."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!