Slitterhead behelst ‘meerdere genres’, geschikt voor mensen die ‘normaal geen horrorgames spelen’
Gamer.nl
Nieuws

Slitterhead behelst ‘meerdere genres’, geschikt voor mensen die ‘normaal geen horrorgames spelen’

Ontwikkelaar Bokeh deelt in een Q&A meer informatie over zijn aankomende actie-horrorgame.

Watch on YouTube

CEO Keiichiro Toyama, CTO/gameregisseur Junya Okura en COO/producer Kazunobu Sato gaan in bovenstaande Q&A in op vragen van fans over hun aankomende horrorgame Slitterhead. Daarbij spreken ze de hoop uit dat de game “mensen aanspreekt die normaal geen horrorgames spelen” (met dank aan PC Gamer).

“De game is niet helemaal horror. Het behelst meerdere genres waarin horror wordt uitgedrukt. Vanuit daar wilde ik de spelersgroep verbreden, met ook mensen die normaal geen horrorgames spelen”, zegt Toyama.

“Ik wilde een game waar mensen van kunnen genieten door zijn actie, maar waarvan het concept niet volledig draait rond het vermoorden van vijanden. De game zorgt voor onenigheid in het hoofd, waardoor spelers huiverig zijn om bepaalde gevechten in te gaan. Ik wil zowel actie als drama realiseren met deze game.”

“Er is een terror-element die ik erin wil verwerken, zelfs wanneer de game meer de actie-kant opgaat”, voegt Okura eraan toe. “Er zitten langzame en snelle momenten in, en ik wil ook horror-elementen in de langzame delen verwerken, voor balans met de razernij in de actie.”

Toyama, de bedenker van Silent Hill, vertelt tot slot dat hij nog geen plannen heeft om weer met zo’n soort game bezig te gaan, maar dat hij “ooit” wel weer een psychologische horrorgame wil maken. “Maar dat doe ik liever met weinig middelen zoals een klein budget, of een focus op één individu. Nu hebben we een team die aan actie kan werken. Ik wil hun vaardigheden een andere richting opduwen. Maar ik wil ook ooit iets persoonlijkers maken.”

Het is nog onbekend wanneer Slitterhead uit moet komen, laat staan voor welke platformen de game verschijnt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum
Gamer.nl
Nieuws

Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum

Maar waar blijft de releasedatum?

Terwijl de releasedatum van Hollow Knight Silksong nog altijd niet bekend is, werd wel bevestigd dat de game vanaf 18 september speelbaar is in ACMI, het nationale museum van schermcultuur te Australië.

De game wordt speelbaar in het in Melbourne gelegen museum als onderdeel van een voorstelling genaamd Game Worlds, waarin de spelwerelden van games centraal staan (via IGN). Naast dat de game speelbaar is op de expositie zijn er ook displays te zien over het ontwerp en artistieke richting van het spel.

Fans vragen zich vooral af wat deze aankondiging kan betekenen voor de release van Silksong, maar vooralsnog is daar niets bekend over. De game werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Tijdens de Switch 2 Direct vorige maand werd gemeld dat de game nog altijd dit jaar moet uitkomen.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een NPC uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel komt naar pc, Nintendo Switch en Switch 2, PlayStation- en Xbox-consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald
Gamer.nl
Nieuws

Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald

Mogelijk gerelateerd aan de onzekere toekomst van Codemasters

De eerste zeven games in de Leisure Suit Larry-games zullen binnenkort niet meer te koop zijn via Steam.

Dat werd middels een statement door uitgever Assemble Entertainment bevestigd. De Leisure Suit Larry-games waren vooral aan het einde van vorig millennium populair vanwege de vele seksueel getinte grappen. Het gaat om de zes door Sierra On-Line gemaakte delen en het door High Voltage Software ontwikkelde Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude. Dit zijn de zeven spellen die uit de verkoop verdwijnen:

  • Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

  • Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places)

  • Leisure Suit Larry III: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals

  • Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work

  • Leisure Suit Larry 6 – Shape Up Or Slip Out

  • Leisure Suit Larry: Love for Sail

  • Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude Uncut and Uncensored

Mensen die de games al hebben gekocht kunnen ze blijven downloaden en spelen. Daarnaast zullen de twee meest recente games uit de reeks - Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry en Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice - te koop blijven staan.

Een reden werd niet gegeven, maar volgens Phil Salvador van Video Game History Foundation heeft het mogelijk te maken met het feit dat de Leisure Suit Larry-IP eigendom is van Codemasters en gelicenseerd werd aan Assemble Games. Tegenwoordig is Codemasters echter onderdeel van Electronic Arts. Deze week werd tevens aangekondigd dat Codemasters stopt met de ontwikkeling van rallygames en is het X-account van Codemasters verwijderd - mogelijk verkeert de ontwikkelaar dus in zwaar weer binnen EA.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!