Sony is nu grootste aandeelhouder van FromSoftware-moederbedrijf
PU.nl
Nieuws

Sony is nu grootste aandeelhouder van FromSoftware-moederbedrijf

De verwachte overname is voor nu dan ook van de baan

Sony heeft de hoeveelheid aandelen die het heeft in Kadokawa Corporation, het moederbedrijf van Elden Ring-ontwikkelaar FromSoftware, verhoogd. Daardoor is Sony nu de grootste aandeelhouder in het bedrijf.

De afgelopen maanden bleek dat Sony interesse toonde in de overname van Kadokawa, maar dat is - in ieder geval op dit moment - dus niet aan de orde. In plaats daarvan heeft Sony nu ongeveer tien procent van alle aandelen van het bedrijf in handen, waardoor het de grootste aandeelhouder is geworden. Sony heeft ongeveer 50 miljard yen - oftewel meer dan 306 miljoen euro - betaald voor 12.054.100 nieuwe aandelen.

De bedrijven noemen dit een strategische samenwerking die er voor zorgt dat diverse IP van Kadokawa worden omgezet naar liveactionseries en -films. Ook zullen de bedrijven samen anime produceren, de anime van Kadokawa wereldwijd distribueren en de uitgave van games uitbreiden.

De bekendste gameontwikkelaar van Kadokawa is FromSoftware, bekend van games als Elden Ring, Bloodborne, Dark Souls en Sekiro: Shadows Die Twice. Naast FromSoftware maken ook bedrijven als Acquire (Tenchu, Mario and Luigi Brothership), Spike Chunsoft (Dragon Ball: Sparking! Zero, Jump Force) en Vic Game Studios (Breakers: Unlock the World) onderdeel uit van de portfolio. Daarnaast is Kadokawa een van de grootste mediaconglomeraten in Japan. Het bedrijf heeft veel populaire anime en streamingdiensten voor anime in het bezit.

Hoewel Sony Kadokawa op dit moment dus niet overneemt, zijn de banden tussen de twee bedrijven hiermee wel nauwer geworden. In een persbericht laat Sony dan ook weten dat dit de samenwerking zal versterken zodat de IP's van beide bedrijven nog breder kunnen worden ingezet. Sony laat weten op dit moment geen plannen heeft om nog meer aandelen van Kadokawa op te kopen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!