Sony stopt met het loyaliteitsprogramma PlayStation Stars
PU.nl
Nieuws

Sony stopt met het loyaliteitsprogramma PlayStation Stars

Mensen die al lid zijn kunnen nog tot 23 juli nieuwe punten vergaren

PlayStation Stars, het loyaliteitsprogramma voor PlayStation-gamers, wordt stopgezet.

Dat heeft Sony gisteren aangekondigd. Er kunnen nu al geen nieuwe leden meer worden toegevoegd, en mensen die al lid zijn kunnen nog tot 23 juli nieuwe punten vergaren. Officieel kunnen punten nog tot 2 november 2026 worden ingewisseld, maar in de praktijk zal niemand meer na 23 juli 2026 punten in kunnen wisselen. Sinds vorig jaar zijn verdiende punten namelijk nog maar maximaal een jaar geldig. De vrijgespeelde digitale verzamelitems die met punten zijn gekocht, blijven wel te bezichtigen.

PlayStation Stars is een in 2022 in het leven geroepen initiatief waarmee mensen die op de PlayStation Store geld uitgeven - bijvoorbeeld door games te kopen - punten ontvangen. Ook door aan bepaalde voorwaarden te voldoen - zoals sommige games op specifieke momenten spelen - kunnen er extra punten worden vrijgespeeld. Die punten kunnen vervolgens weer uitgegeven worden via de PlayStation-app, bijvoorbeeld aan digitale beeldjes of complete (digitale) games.

Sony geeft als reden voor het stopzetten van PlayStation Stars dat het bedrijf de markt heeft geëvalueerd. Wel laat het bedrijf weten dat het wil kijken naar wat het in de toekomst kan bieden gebaseerd op lessen van het verleden. Eerder dit jaar zette Nintendo al een soortgelijk programma stop.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Embracer voert nog meer veranderingen aan gamedivisies door
PU.nl
Nieuws

Embracer voert nog meer veranderingen aan gamedivisies door

Bedrijf wil in fiscaal jaar 2025/2026 in totaal 76 games uitbrengen

Embracer Group heeft in navolging van veranderingen vorig jaar aangekondigd nog meer aanpassingen te maken aan zijn gamedivisies.

Vorig jaar bleek al dat Embracer werd opgesplitst in drie bedrijven: Asmodee, Coffee Stain & Friends en Middle-earth Enterprises & Friends. Laatstgenoemde bedrijf heeft bekende (game)franchises als Tomb Raider, The Lord of the Rings, Kingdom Come: Deliverance en Dead Island onder zich, Asmodee richt zicht op tabletop-spellen en Coffee Stain is bedoeld voor indiespellen.

Nu heeft Embracer aangekondigd dat Coffee Stain & Friends wordt losgekoppeld en een geheel losstaand bedrijf wordt. De aandelen van Coffee Stain worden verdeeld onder de aandeelhouders van Embracer, dus in feite blijft Coffee Stain nog steeds eigendom van Embracer. De loskoppeling van Coffee Stain draait dan ook vooral om het feit dat het bedrijf als een losse entiteit zal functioneren op de beurs. Volgens Anton Westbergh, de medeoprichter van Coffee Stain, is het feit dat de uitgever een losstaand bedrijf wordt "zowel spannend en ook een beetje eng - maar op een goede manier".

Middle-earth & Friends zal vanaf nu bekendstaan als Fellowship Entertainment. Daar blijven nog steeds de bovengenoemde IP's onder vallen.

Embracer laat weten dat het in het fiscale jaar 2025/2026 in totaal 76 verschillende games wil uitgeven, waaronder Gothic 1 Remake, MEtal Eden, Fellowship, Reanimal, Wreckreation, een nieuwe Spongebob Squarepants-game, Norse: Oath of Blood en Deep Rock Galactic: Rogue Core. Ook de pas uitgestelde games Killing Floor 3 en Marvel 1943: Rise of Hydra staan nog op stapel.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
We geven Deliver At All Costs voor de PlayStation 5 weg!
PU.nl
Nieuws

We geven Deliver At All Costs voor de PlayStation 5 weg!

Toet toet!

Soms is het leven wat ingewikkeld, wat ons doet verlangen naar simpelere tijden. Deliver At All Costs lijkt op een fijne terugkeer naar de chaotische arcade-racegames van weleer, dus om de verschijning van het spel te vieren geven we met bol een PS5-exemplaar weg.

Deliver At All Costs is ogenschijnlijk een soort kruising tussen de opzet van Crazy Taxi en de klassieke top-down Grand Theft Auto-games die we vroeger speelden. De opzet is simpel: als pakketbezorger rijd je rond met de meest gestoorde spullen, die koste wat het kost op hun bestemming moeten komen. De chaos die daarbij komt kijken? Deal with it.

Al beukend door gebouwen met je bestelbusje of op de voet rennend bezorg je ook niet zomaar een Nintendo Switch 2 aan ome Jacco. De dozen zijn gevuld met spullen als bommen, haaien, standbeelden, noem het maar op. Is Deliver At All Costs de meest meeslepende game-ervaring die je dit jaar gaat hebben? Waarschijnlijk niet. Maar zoals de GTA-ervaring ons leert is er veel vermaak te vinden in chaos.

Wat moet je doen om de game te winnen? Ga naar de website van bol, vind de productcode in de url (bestaande uit zestien cijfers) en vul die hieronder in het invulformulier in! Vergeet ook niet je naam en emailadres in te vullen, dan sturen we je zo snel mogelijk een code om de game fysiek op bol.com te bestellen!

Doet het invulformulier het niet? Klik dan hier.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!