Spelers kunnen 'elke rots' beklimmen in Horizon Forbidden West
Gamer.nl
Nieuws

Spelers kunnen 'elke rots' beklimmen in Horizon Forbidden West

Spelers kunnen 'elke rots' beklimmen in Horizon Forbidden West.

Dat vertellen regisseur Mathijs de Jonge en narrative director Benjamin McCaw van Guerrilla Games onder andere in een interview met Game Informer.

Het zogenaamde free climbing-systeem zorgt ervoor dat spelers elke 'rots, berg of clif' kunnen beklimmen, in tegenstelling tot het vorige deel. "We hebben de wereld verder geopend en het aantrekkelijker gemaakt om te verkennen", zegt de Jonge.

Ook is vond 'een groot gedeelte van de ontwikkeling' van de game plaats op PlayStation 4, waar volgens de ontwikkelaar 'een hoop' getest wordt. 

"We zorgen er dus voor dat bezitters van die console een geweldige ervaring hebben en dat de game er ook daar goed uitziet", legt de Jonge uit. "Voor de PlayStation 5 kunnen we een stuk verder gaan natuurlijk. Visueel gezien kunnen we veel meer detail toevoegen, de rendertechniek voor onderwaterscènes is speciaal op PS5 - het heeft extra detail en systemen, zoals de golftechniek 

En de belichting van Aloy is beter gedefinieerd. We gebruiken een speciaal lichtsysteem voor Aloy, dat op PlayStation 4 alleen wordt gebruikt in tussenfilmpjes. Op PlayStation 5 hebben we veel meer hardwarekracht, zodat ze er altijd goed uitziet dankzij de licht-set-up die altijd met haar meereist."

Andere details uit het interview zijn dat de game een 'volledig nieuwe skilltree' bevat om verschillende speelstijlen te bieden, het vechtsysteem is gebaseerd op combo's en dat de game een werkbank bevat om wapens te upgraden. Ook biedt de game een 60 fps-modus.

Horizon Forbidden West verschijnt voor PlayStation 5 en PlayStation 4. Volgens Guerrilla Games loopt de ontwikkeling op schema, maar het is nog onduidelijk wanneer de game verschijnt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van GTA-achtige MindsEye gelekt
Gamer.nl
Nieuws

Gameplay van GTA-achtige MindsEye gelekt

Game komt op 10 juni uit voor PS5, Xbox Series-consoles en pc

Er is nieuwe gameplay online gelekt van het MindsEye, het op Grand Theft Auto lijkende actiespel van Build a Rocket Boy.

Eerder werd al aangekondigd dat de game op 10 juni uitkomt, en dit weekend heeft een streamer op een of andere manier toegang gekregen tot de game en er gameplay van uitgezonden. Op Reddit zijn diverse gameplayclips verzameld - zolang ze zichtbaar blijven tenminste. In de clips is te zien hoe de speler rondrijdt en vuurgevechten houdt.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt zoals gezegd op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!