Star Wars Eclipse-hoofdschrijver is vertrokken bij Quantic Dream
PU.nl
Nieuws

Star Wars Eclipse-hoofdschrijver is vertrokken bij Quantic Dream

Adam Williams was ook de hoofdschrijver van Detroit: Become Human

Adam Williams, de hoofdschrijver van het aankomende Star Wars Eclipse, is vertrokken bij ontwikkelaar Quantic Dream.

Dat meldde hij op LinkedIn (via TheGamer). "Na bijna tien jaar werkzaam te zijn geweest bij Quantic Dream, vertrek ik om samen met een groep bestaande uit getalenteerde ontwerpers en ontwikkelaars een nieuwe studio op te richten."

Details over de studio en het project zijn er nog niet, maar volgens Williams wordt er gewerkt aan "iets erg innovatiefs, speciaals en geheims. Meer info volgt snel."

Williams was ook de hoofdschrijver van de vorige game van Quantic Dream, genaamd Detroit: Become Human. Nieuwe game Star Wars: Eclipse werd in 2021 aangekondigd, maar sindsdien is er geen officiële informatie over het spel naar buiten gekomen. Wel gaan er al geruime tijd geruchten over het lange ontwikkeltraject van het spel. Vorig jaar ging er nog een gerucht dat de game op zijn vroegst in 2026 uitkomt.

Star Wars Eclipse wordt een verhalende Star Wars-game die zich ten tijde van de High Republic afspeelt. In de game nemen spelers de rol aan van verschillende personages, waarbij keuzes invloed hebben op de toestand in de Outer Rim van het universum.

Enkele jaren geleden lekten er wel mogelijke nieuwe details over de game uit. Zo zou een van de hoofdpersonages Sarah zijn, een atletische dertiger die van een ras van mensachtigen komt. Dit ras staat aan het hoofd van een rijk genaamd de Zaraan. Dit ras zou politiek en militair gezien behoorlijk agressief zijn. Er zou weinig verschil tussen mannen en vrouwen zijn, behalve dat wanneer een koppel trouwt dit koppel één bestuurseenheid wordt die samenwerkt. Dit levert echter problemen op, omdat Sarah fanatiek gelooft in het geweld en de onderdrukking van het keizerrijk, en haar partner Xendo een stuk softer is. De relatie tussen dit tweetal zou een belangrijke rol spelen in de game.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!