Studiohoofd Ghost of Yotei-ontwikkelaar vertrekt
PU.nl
Nieuws

Studiohoofd Ghost of Yotei-ontwikkelaar vertrekt

Twee topmannen binnen het bedrijf nemen zijn rol over

Brian Fleming, de medeoprichter en het studiohoofd van Sucker Punch Productions - de ontwikkelaar van Ghost of Tsushima en vervolg Ghost of Yotei - gaat weg bij de studio.

Dat werd gisteravond aangekondigd. Sucker Punch werd in 1997 opgericht en bestaat dus bijna dertig jaar, en Fleming is er al die tijd bij geweest. Twee nieuwe studiohoofden nemen vanaf 1 januari 2026 zijn plaats in: Jason Connell en Adrian Bentley. Connell was een van de creative directors van de Ghost-franchise, en Bently was de technical director. Nate Fox blijft creative director bij de studio.

Sony, de eigenaar van de ontwikkelaar, meldde het volgende: "Het afgelopen jaar heeft Brian nauw samengewerkt met PlayStation Studios om er voor te zorgen dat Sucker Punch in de beste handen valt in de toekomst, met een sterke fundering die het blijvende succes van de studio garandeert." Volgens Sony zullen de twee nieuwe studiohoofden het team blijven begeleiden in hun focus op "ambitieuze, door personages gedreven ervaringen die PlayStation Studios definiƫren."

Sucker Punch leverde in 1999 de Nintendo 64-platformer Rocket: Robot on Wheels af. Daarna bracht het de Sly Cooper- en Infamous-franchises uit op PlayStation-consoles. In 2011 werd de studio onderdeel van Sony. Tegenwoordig staan ze zoals gezegd bekend als de studio achter de Ghost of-games, met Ghost of Yotei dat eerder dit jaar uitkwam.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!

Aanbevolen voor jou