Supermassive werkte aan inmiddels geannuleerde Blade Runner-game
PU.nl
Nieuws

Supermassive werkte aan inmiddels geannuleerde Blade Runner-game

De eigenaar van de Blade Runner-IP zou roet in het eten hebben gegooid

Supermassive Games had een nog onaangekondigde Blade Runner-game in ontwikkeling, maar die is inmiddels geannuleerd.

Dat onthult Insider Gaming. Het third-person-spel heette Blade Runner: Time To Live en richtte zich op cinematische situaties en de personages. In de game zouden spelers in de huid van de enige Blade Runner in 2065 kruipen, genaamd So-Lange, die "onverklaarbaar nog steeds in leven is ondanks zijn gelimiteerde levensduur".

Het spel, dat werd ontwikkeld door het team dat daarvoor aan The Quarry had gewerkt, had een singleplayercampagne van zo'n tien tot twaalf uur bevat, dat een "spannend verhaal zou vertellen waarin de filosofische thema's van Blade Runner met kinetische actie-adventure-gameplay zouden worden gecombineerd".

In de game zouden spelers jacht maken op Rev, de mysterieuze en meedogenloze leider van een ondergronds network aan replicants. Hoofdpersonage So-Lange zou echter worden verraden er alleen voor komen te staan in een enorm gewelddadige omgeving.

Het spel zou vier belangrijke gameplayelementen krijgen rondom stealth, gevechten, verkenning en onderzoek. Ook zou er een focus hebben gelegen op interactie met personages. Supermassive was van plan om de dialogen authentiek aan te laten voelen.

De pre-productie van het spel zou in september vorig jaar zijn gestart. Het was de bedoeling dat pre-productieperiode afgelopen maart om zou gaan in het testen van prototypes, maar zover is de ontwikkeling niet gekomen. De game had in september 2027 voor PlayStation 5, Xbox Series, pc, en de volgende generatie Xbox- en PlayStation-consoles moeten verschijnen.

De game zou zijn geannuleerd omdat Alcon Entertainment, de eigenaar van de rechten op Blade Runner, niet akkoord zou zijn gegaan. Een precieze reden hiervoor is niet bekend, maar de game zou eind vorig jaar definitief zijn geannuleerd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Schrijversteam van Assassin's Creed Netflix-serie bekend
PU.nl
Nieuws

Schrijversteam van Assassin's Creed Netflix-serie bekend

Waaronder de schrijfster van Station Eleven

Het schrijversteam van de live-action Assassin's Creed-serie die voor Netflix gemaakt wordt is bekend.

Nexus Point News meldt dat de Writer's Guild of America verschillende schrijvers die aan de serie werken heeft verklapt. Een van de meest opvallende namen is Emily St John Mandel, de schrijfster van de boeken The Glass Hotel en Station Eleven. Laatstgenoemde boek werd eerder al verfilmd door HBO, en daar werkte Mandel ook aan als producent. Het blijkt dat ze ook als 'executive story editor' aan de aankomende God of War-serie van Amazon Prime werkt.

Sanaz Toossi, de toneelschrijver die vooral bekend is van het op dit moment lopende stuk English, is ook een van de schrijfsters van de aankomende Assassin's Creed-serie. Ook Sam Reynolds - bekend van The Walking Dead: World Beyond - en Tom Hemmings - een producent van de Halo-televisieserie - werken aan het script.

David M Wiener (executive producer van de Halo-televisieserie) en Roberto Patino (executive producer van Westworld) zijn aangesteld als showrunners. Zowel Claire Kiechel (HBO's Watchmen en Star Wars-serie The Acolyte) en Jaquén Castellanos (schrijfster van Good American Family en The Affair) zijn aangesteld als co-executive producenten.

Vorige maand onthulde Netflix dat de in 2020 aangekondigde Assassin's Creed-serie nog steeds op de planning staat. Veel meer details zijn er op moment van schrijven niet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Square Enix werkt aan nieuwe IP, Kingdom Hearts: Missing Link geannuleerd
PU.nl
Nieuws

Square Enix werkt aan nieuwe IP, Kingdom Hearts: Missing Link geannuleerd

Het bedrijf wil zich nog meer richten op kwaliteit boven kwantiteit en multiplatformreleases

Square Enix werkt samen met TBS Television aan de ontwikkeling van een nieuwe IP. Daarnaast heeft de Japanse uitgever de mobiele game Kingdom Hearts: Missing Link geannuleerd.

Het bedrijf maakte zijn meest recente fiscale kwartaalcijfers vandaag bekend, waaruit het bovenstaande bleek. Details over de nieuwe IP die in samenwerking met het Japanse televisiebedrijf TBS Television wordt ontwikkeld zijn er nog niet. De zender is in ieder geval bekend van programma's als Takeshi's Castle, Ninja Warrior en Ultraman.

Kingdom Hearts: Missing Link is dus geannuleerd nadat het spel vorig najaar al voor onbepaalde tijd werd uitgesteld. Volgens Square Enix was het moeilijk om een product te creëren die voor lange tijd speelbaar zou blijven. Het bedrijf benadrukte dat de Kingdom Hearts-reeks blijft voortbestaan en dat er nog altijd hard gewerkt wordt aan Kingdom Hearts 4.

Square Enix benadrukte tot slot wederom plannen om zich op kwaliteit boven kwantiteit te richten, en sprak wederom de noodzaak uit om games op meerdere systemen uit te brengen. Dit maakt onderdeel uit van een driejarenplan die eindigt op maart 2027. Het is de bedoeling dat het bedrijf daarna dusdanig goed gestructureerd is dat het op een consistente basis nieuwe delen in belangrijke franchises uit kan brengen.

Uit het fiscale kwartaalrapport blijkt dat de verkoop van singleplayergames van de uitgever is gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Wel is de winst omhooggegaan dankzij Dragon Quest 3 HD-2D Remake, dat beter dan verwacht verkocht. Ook de winst voor mmo's van het bedrijf is gestegen - mede dankzij de release van Final Fantasy 14-uitbreiding Dawntrail afgelopen zomer. De verkoop en winst van mobiele games is scherp gedaald, vooral omdat het bedrijf diverse mobiele games heeft stopgezet.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!