The Edge of Fate-uitbreiding voor Destiny 2 verschijnt op 15 juli
Gamer.nl
Nieuws

The Edge of Fate-uitbreiding voor Destiny 2 verschijnt op 15 juli

Eind dit jaar komt er een cross-over met Star Wars naar de game

Bungie heeft de toekomst van Destiny 2 uit de doeken gedaan. Zo is duidelijk dat de nieuwe uitbreiding The Edge of Fate op 15 juli uitkomt en zijn er ook andere uitbreidingen aangekondigd.

Dat werd in een livestream onthuld. De uitbreiding maakt onderdeel uit van een nieuwe, meerjarige verhaal-arc genaamd the Fate Saga, waarbij vanaf 15 juli met de eerste uitbreiding The Edge of Fate 'the Year of Prophecy' begint. Eerder werd al aangekondigd dat Destiny 2 voortaal twee betaalde verhalende updates en twee gratis updates per jaar ontvangt.

Zo was er een cinematische trailer voor The Edge of Fate te zien waarin Orin en haar voormalige functie als de Emissary van de Queen centraal stond. De uitbreiding draait met name om The Nine, een geheime groepering van bovennatuurlijke wezens die verwant zijn aan de hemellichamen in het zonnestelsel. Spelers doen in de uitbreiding een nieuwe locatie genaamd Kepler aan.

In de presentatie kwamen ook nieuwe krachten en mechanismen aan bod middels gameplaybeelden. Zo is er een raketlanceerder met een ricochet-effect en zijn er diverse Darkness-mogelijkheden. Een van de nieuwe moves is Matterspark, waarmee Guardians van vorm kunnen veranderen om de nieuwe locatie te verkennen. Een van die vormen lijkt veel weg te hebben van de Morph Ball uit de Metroid-reeks. Spelers kunnen ook een nieuwe raid en nieuwe vijanden verwachten.

Naast The Edge of Fate begint er ook een nieuw seizoen, Reclamation, wat gepaard gaat met een gratis update voor de game voor alle spelers, vol met nieuwe uitdagingen en evenementen. Ook wordt 'The Portal' toegevoegd, een menu van waaruit activiteiten gekozen kunnen worden zoals Fireteam Ops, Pinnacle Ops, Crucible Ops en Solo Ops. Ook kan men een nieuw tier-systeem en een permanente shooting range verwachten.

Met de komst van The Edge of Fate worden tot slot ook 'World Tiers' toegevoegd. Dit zijn extra uitdagende moeilijkheidsgraden voor locaties, waarbij deze hogere moeilijkheidsgraden logischerwijs voor betere beloningen zorgen. De eerste locatie die World Tiers ontvangt is het hierboven genoemde Kepler.

Op 9 september komt er gratis content naar Destiny 2 in de vorm van de Ash & Iron-update, al zijn daar nog nauwelijks details over bekend. Op 2 december volgt de tweede betaalde uitbreiding van het jaar na The Edge of Faith, genaamd Renegades, dat opvallend genoeg een Star Wars-thema heeft. Volgens Bungie is de uitbreiding ondanks de cross-over met Star Wars een belangrijk onderdeel van de nieuwe saga. Tot slot zal op 3 maart 2026 de tweede gratis update uitkomen, genaamd Shadow & Order.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige PlayStation-topman begrijpt prijsstijgingen voor games
Gamer.nl
Nieuws

Voormalige PlayStation-topman begrijpt prijsstijgingen voor games

Mogelijke oplossingen zijn remakes, liveservicegames, kleinere teams en het gebruik van AI

Voormalige PlayStation-topman Shuhei Yoshida heeft zijn begrip uitgesproken voor de stijgende prijzen van computerspellen.

Toen de Nintendo Switch 2 uit de doeken werd gedaan, bleek dat de fysieke versie van Mario Kart World 80 dollar in de Verenigde Staten en 90 euro in Europa gaat kosten. Ook Xbox kondigde onlangs aan dat sommige first-party-games later dit jaar 80 dollar - en dus mogelijk 90 euro - gaan kosten. Hoewel nog niet bevestigd, vermoeden veel fans dat Grand Theft Auto 6 wanneer de game volgend jaar uitkomt ook een verkoopprijs krijgt die hoger ligt dan gebruikelijk.

Yoshida werd door PlayStation Inside gevraagd naar zijn mening over de prijsstijging van games. "Ik denk dat het vroeg of laat toch wel had gebeurd. Misschien niet met Nintendo als koploper, maar uiteindelijk had de prijsstijging toch wel plaatsgevonden. We leven in tijden van groot contrast, waarbij inflatie echt bestaat en significant is. Mensen verwachten tegelijkertijd games die ambitieuzer dan ooit zijn, en daardoor duur zijn om te ontwikkelen."

Wat Yoshida betreft ligt de kern van het probleem in productiekosten, al denkt hij dat de toenemende populariteit van remakes en remasters wel een oplossing is voor de industrie om verschillende soorten games voor verschillende prijzen aan te blijven bieden. Ook abonnementen en liveservicegames kunnen deels de kosten van de ontwikkeling van AAA-games dekken.

"Hoe dan ook moet er een balans gevonden worden tussen productiekosten en gameprijzen. Grand Theft Auto 6 gaat een interessante kwestie worden, maar kijk bijvoorbeeld eens naar Clair Obscur: Expedition 33. Die game ziet er visueel fenomenaal uit, ook al bestaat het ontwikkelteam maar uit zo'n dertig mensen. Dit is een van de toekomstige oplossingen. Je kunt geweldige games maken met kleinere teams en budgetten, zonder dat je in hoeft te leveren op de kwaliteit."

Een andere manier om kosten binnen de perken te houden is het gebruik van kunstmatige intelligentie tijdens gameontwikkeling. Yoshida waarschuwt daarbij wel dat AI als gereedschap ingezet moet worden, en niet als een soort oplossing voor alles. "AI wordt een erg belangrijke gereedschap als ontwikkelaars leren hoe ze de positieve aspecten ervan kunnen inzetten. Dit zien we vandaag de dag al. Het kan een simpele voortzetting worden van wat we altijd al hebben gezien binnen gameontwikkeling, want AI wordt al ingezet sinds games bestaan. Ontwikkelaars moeten deze nieuwe, generatieve gereedschappen de meester zien te maken. Het is een kwestie van tijd, zolang we menselijke artiesten in het hart van het project behouden."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grand Theft Auto 6 had invloed op Death Stranding 2-releasedatum
Gamer.nl
Nieuws

Grand Theft Auto 6 had invloed op Death Stranding 2-releasedatum

Kojima's nieuwe game komt op 26 juni uit

De releasedatum van Death Stranding 2: On the Beach is deels beïnvloed door Grand Theft Auto 6.

Dat heeft Death Stranding-ontwikkelaar Hideo Kojima aangegeven (vertaald door onze PU-columnist Genki). Daarbij is het duidelijk dat de quote van Kojima afkomstig is van voordat we vorige week te horen kregen dat Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar, maar op 26 mei 2026 verschijnt.

"Mocht GTA (6) in november uitkomen, dan maakt iedereen daar ruimte voor. In een vergelijkbare situatie zouden alle films ruimte maken wanneer aangekondigd werd dat een nieuwe Mission Impossible-film in mei uitkomt." Kojima liet daarbij weten dat hij eigenlijk graag Death Stranding 2 in september uit had willen geven. Vermoedelijk bedoelt hij hiermee dat er voor een release op 26 juni is gekozen, deels om een eventuele GTA 6-release in het najaar te ontlopen.

Death Stranding 2: On the Beach komt naar PlayStation 5. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game. De eerste Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4 en kwam later ook uit op PlayStation 5, pc, Xbox en iOS. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!