Tweede The Last of Us-seizoen bevat zeven afleveringen
Gamer.nl
Nieuws

Tweede The Last of Us-seizoen bevat zeven afleveringen

Makers sluiten een derde en vierde seizoen niet uit

Het aankomende tweede seizoen van HBO-serie The Last of Us telt zeven afleveringen.

Er gingen al geruchten begin dit jaar over de hoeveelheid afleveringen in het tweede seizoen toen naar buiten kwam wie als regisseurs waren aangesteld, maar nu hebben showrunners Craig Mazin en Neil Druckmann dit bevestigd in een interview met Deadline.

Volgens Mazin is de hoeveelheid afleveringen bepaald door een natuurlijk punt te vinden om het seizoen te laten eindigen. "Het materiaal voor een verhaal dat we uit The Last of Us: Part 2 halen is veel groter dan het verhaal uit de eerste game, dus we moesten zien uit te vogelen hoe we dat over meerdere seizoenen gingen vertellen. Je zoek dan naar natuurlijke plekken om het seizoen te eindigen. In dit seizoen voelde het alsof dat punt na zeven episodes kwam."

Het was al bekend dat het verhaal uit Part 2 meer dan één seizoen zou omvatten, maar voor het eerst meldt Mazin dat het naast een derde seizoen zelfs een vierde seizoen zou kunnen opleveren. "We denken niet dat we het verhaal in twee seizoenen (seizoen 2 en 3) kunnen vertellen, want we nemen onze tijd en kiezen interessante zijpaden, net zoals we in het eerste seizoen deden. We weten vrijwel zeker dat zolang we mensen aan het kijken houden en we meer televisie kunnen maken, seizoen drie een stuk groter wordt. En het verhaal kan een vierde seizoen vereisen."

Mazin legt uit waarom deze informatie nu naar buiten wordt gebracht: "We willen mensen geruststellen. Het tweede seizoen wordt iets korter, niet omdat we minder de tijd nemen om de verhalen te vertellen, maar juist omdat we meer tijd nemen. Het verhaal dat we vertellen is veel groter dan het eerste seizoen, er gebeurt meer, het is moeilijker om te produceren, maar we willen dat elke episode als een blockbusterfilm voelt." Hij sluit dan ook niet uit dat er enkele relatief lange episodes in het tweede seizoen zitten - dat was in het eerste seizoen ook al het geval.

Druckmann, die ook aan het hoofd van de ontwikkeling stond van de The Last of Us-games, verzekert dat het thema van de tweede game intact blijft in de serie. De eerste game draaide om liefde, terwijl de tweede game om wraak ging. "Specifieker: het zet het thema van het eerste seizoen voort, maar het is de andere kant van de munt, het nastreven van gerechtigheid ten alle kosten voor degenen waar je van houdt."

Volgens Mazin is het tweede seizoen niet korter geworden dan men eerst voor ogen had. "We willen kijkers geweldige seizoenen en 'arcs' geven, en HBO was hier fantastisch in. Ze lieten het aan ons over. We hoefde geen seizoenen te creëren gebaseerd op een artificieel aantal - we bepalen de lengte van de seizoenen gebaseerd op het verhaal en hoe we het vertellen."

Volgens Druckmann is de structuur van de serie heel belangrijk voor de makers. "Ons proces verliep als volgt: we schetsten meerdere seizoenen en gingen daarna de diepte in met het tweede seizoen. Om te herhalen wat Craig al zei: er is geen opvulling, alles dat er in zit is zo bedoeld. We hebben altijd een doel in het achterhoofd waar we naartoe werken, en lopen de boel op geen moment uit te rekken. Alles wordt gedaan om iets interessants over deze personages en thema's te vertellen."

Het tweede seizoen van The Last of Us moet ergens in 2025 op HBO verschijnen. Wanneer precies is op moment van schrijven nog niet bekend.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren

Gesprekken op Xbox en PlayStation worden ook gecontroleerd

Nintendo kan audio- en videogesprekken die op de Switch 2 via GameChat worden gehouden opnemen, beluisteren en bekijken.

Het bedrijf heeft onlangs zijn privacybeleid aangepast - waar Nintendo Account-eigenaren ook melding van hebben gekregen. Een van de aanpassingen draait om GameChat, de nieuwe feature op de aankomende Switch 2-console waarmee spelers tijdens het gamen kunnen praten via audio en video met elkaar.

In de e-mail over de wijziging in het privacybeleid schrijft Nintendo het volgende: "Sectie 2 (Welke informatie wij verzamelen en verwerken) is bijgewerkt om je te informeren over de aanvullende gegevens die Nintendo kan verzamelen en verwerken als je bepaalde nieuwe Nintendo-accountdiensten gebruikt. Om bijvoorbeeld te waarborgen dat GameChat een veilige, gezinsvriendelijke omgeving biedt, kan Nintendo je telefoonnummer registreren en geluids- en video-opnames met andere gebruikers controleren als er melding van is gemaakt."

Nintendo zou opnames dus alleen gebruiken om te controleren of alles volgens regels verloopt. Dit is niet uniek ten opzichte van concurrerende bedrijven: ook Sony en Microsoft kunnen data uit Xbox- en PlayStation-gesprekken opnemen en controleren.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen zijn in Nederland al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht

De aanpassing van Pal Spheres is ook om deze reden doorgevoerd

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft bevestigd dat het de game gaat aanpassen naar aanleiding van de aanklacht van Nintendo en The Pokémon Company.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen. Het spel wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Palworld heeft nu bevestigd dat er diverse veranderingen in de game zijn en worden doorgevoerd om verdere problemen te voorkomen. Het bedrijf bevestigde daarbij dat het voorheen al de precieze werking van Pal Spheres heeft aangepast om dezelfde reden. Voorheen konden spelers deze Pal Spheres gooien om Pals op te roepen, maar sinds eind vorig jaar hoeft men de Spheres alleen vast te houden, waarna de Pal naast de speler verschijnt. Nu is dus bevestigd dat dit vanwege de aanklacht is gedaan.

Deze week moet pach v0.5.5 uitkomen voor de game, waarbij er nog een aanpassing wordt doorgevoerd. Door de lucht zweven wordt vanaf dan met een glider gedaan in plaats van met een Pal. Spelers hebben dan ook een glider nodig in hun inventaris om dit te kunnen doen. "We begrijpen dat dit voor velen een teleurstelling is, net als voor ons, maar we hopen dat onze fans begrijpen dat dergelijke aanpassingen noodzakelijk zijn om verdere storingen aan de ontwikkeling van Palworld te vermijden."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!