Zombies-modus van Call of Duty: Modern Warfare 3 onthuld
Gamer.nl
Nieuws

Zombies-modus van Call of Duty: Modern Warfare 3 onthuld

Inclusief een cinematische trailer

Activision Blizzard heeft een cinematische trailer en eerste informatie van de Zombies-modus uit het aankomende Call of Duty: Modern Warfare 3 onthuld.

De cinematische trailer kan hieronder bekeken worden en toont hoe een militair team het tegen de zombies opneemt. De Zombies-modus wordt ontwikkeld door Treyarch in samenwerking met Sledgehammer Games. Het is daarbij voor het eerst dat de Modern Warfare-subseries de Zombies-modus ontvangt.

Op de officiële website noemt Activision het een "openwereldervaring" - op "de grootste Zombies-map ooit", waarin spelers het samen tegen een gedeelte vijand opnemen, inclusief een aantal verhalende missies. De Zombies-modus komt op release van de game beschikbaar naast de singleplayercampagne en de multiplayer.

Call of Duty: Modern Warfare 3 verschijnt op 10 november op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc (Steam en Battle.net). Er komen meerdere versies van de game uit, waaronder een cross-gen bundel (79,99 euro) en de Vault-editie (109,99 euro).

De campagne van Modern Warfare 3 volgt het verhaal van het vorig jaar verschenen Modern Warfare 2 op. Captain Price en Task Force 141 moeten het opnemen tegen Vladimir Makarov. De game introduceert ook Open Combat-missies naast de lineaire missies waar fans bekend mee zijn. Deze missies zouden spelers meer keuzevrijheid bieden. Zo kan men er voor kiezen om met een nachtkijker en geluidsdempers te infiltreren, of juist extra beschermende kledij aan te doen en met veel herrie binnen te vallen.

Naast alle zestien multiplayermaps uit het in 2009 verschenen Modern Warfare 2 moeten er na de release van de game ook meer dan twaalf nieuwe 6v6-maps worden toegevoegd. De multiplayer ontvangt verder diverse nieuwe modi, zoals Cutthroat, en terugkerende modi zoals Kill Confirmed en Hardpoint. Ook kunnen gamers drie nieuwe, grote Battle Maps verwachten voor Ground War en Invasion, alsmede en gigantische War-map voor War Mode. Create-a-Class en Gunsmith keren terug. Onlangs zijn de eerste beelden van de zestien multiplayermaps getoond.

Zoals eerder werd aangekondigd kunnen veel ontgrendelde wapens en items uit het vorig jaar verschenen Modern Warfare 2 worden overgeheveld.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grand Theft Auto 6 had invloed op Death Stranding 2-releasedatum
Gamer.nl
Nieuws

Grand Theft Auto 6 had invloed op Death Stranding 2-releasedatum

Kojima's nieuwe game komt op 26 juni uit

De releasedatum van Death Stranding 2: On the Beach is deels beïnvloed door Grand Theft Auto 6.

Dat heeft Death Stranding-ontwikkelaar Hideo Kojima aangegeven (vertaald door onze PU-columnist Genki). Daarbij is het duidelijk dat de quote van Kojima afkomstig is van voordat we vorige week te horen kregen dat Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar, maar op 26 mei 2026 verschijnt.

"Mocht GTA (6) in november uitkomen, dan maakt iedereen daar ruimte voor. In een vergelijkbare situatie zouden alle films ruimte maken wanneer aangekondigd werd dat een nieuwe Mission Impossible-film in mei uitkomt." Kojima liet daarbij weten dat hij eigenlijk graag Death Stranding 2 in september uit had willen geven. Vermoedelijk bedoelt hij hiermee dat er voor een release op 26 juni is gekozen, deels om een eventuele GTA 6-release in het najaar te ontlopen.

Death Stranding 2: On the Beach komt naar PlayStation 5. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game. De eerste Death Stranding verscheen in 2019 op PlayStation 4 en kwam later ook uit op PlayStation 5, pc, Xbox en iOS. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe PlayStation-ontwikkelaar TeamLFG opent zijn deuren
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe PlayStation-ontwikkelaar TeamLFG opent zijn deuren

Werkt waarschijnlijk aan de Gummy Bears-liveservicegame waar geruchten over gaan

Sony Interactive Entertainment heeft de nieuwe PlayStation Studios-ontwikkelstudio TeamLFG opgericht.

Dat valt in een artikel op PlayStation Blog te lezen. De ontwikkelaar is gesitueerd in Bellevue, Washington en maakte oorspronkelijk onderdeel uit van Bungie. Als losstaand PlayStation Studios-team hebben diverse ervaren ontwikkelaars uit de industrie zich bij de studio aangesloten om te werken aan een nieuw spel.

Het gaat om een "ambitieus incubatieproject" dat wordt beschreven als een "team-based actiegame dat inspiratie haalt uit vechtspellen, platformers, moba's, levenssimulaties en 'kikkerachtige' games". De game zou gesitueerd zijn in een "luchthartige, komische wereld dat onderdeel uitmaakt van een compleet nieuw, mythisch science-fantasie-universum."

Aan de beschrijving te lezen gaat het waarschijnlijk om de Gummy Bears-game waar al sinds begin dit jaar geruchten de ronde over doen. De moba zou elementen bevatten die doen denken aan Nintendo's Super Smash Bros.-reeks. Spelers hebben geen levensbalken, maar een op percentages gebaseerd gezondheidssysteem. Wanneer men meer schade oploopt, wordt men verder van de actie verwijderd wanneer men geraakt wordt. Spelers kunnen zelfs compleet van de map weggevaagd worden. Het spel zou meerdere modi bevatten en drie klassen: Attack, Defense en Support.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!