Alles wat we weten over de toekomst van Assassin's Creed
PU.nl
Nieuws

Alles wat we weten over de toekomst van Assassin's Creed

Ubisoft heeft tijdens een recente presentatie de toekomst van de Assassin’s Creed-reeks uit de doeken gedaan. Mirage, Hexe, Red, Jade en Infinity; door de warboel aan namen zie je door de bomen het bos misschien niet meer. In dit overzicht zetten we alle toekomstige Assassin’s Creed-games uiteen.

Assassin’s Creed zit in een bijzondere positie. Met het afronden van de Origins-saga is de reeks bij een nieuw kruispunt aangekomen. Enerzijds wil Ubisoft terug naar wat de eerste games uit de reeks een groot succes maakten, anderzijds kiest het bedrijf ook een nieuwe richting voor de toekomst. Het gevolg is tal van games, spin-offs en zelfs een Netflix-serie.

Assassin’s Creed Mirage 

Mirage is het eerste puzzelstukje in de toekomst van de reeks. Deze game wordt geprofileerd als een terugkeer naar wat Assassin’s Creed in de begindagen van de franchise zo geliefd maakte. Qua gameplay vertaalt dit zich vooral naar een nadruk op rondsluipen, parkoers en sluipmoorden met het iconische verborgen mes.

©GMRimport

De game speelt zich af in de negende eeuw, waarin Bagdad centraal staat als stad om te verkennen. Dit doe je met Basim Ibn Ishaq, een van de kompanen van Eivor uit Assassin’s Creed Valhalla. In deze nieuwe game speel je met een jongere versie van het personage - het gaat dus om een prequel.

Mirage wordt geprofileerd als een kortere game in de reeks die spelers rond de twintig uur vermaak moet bieden. Daarom ligt het prijskaartje met 49,99 euro een stuk lager. Oorspronkelijk zou de game een uitbreiding worden voor Assassin’s Creed Valhalla, waarbij de mechanics van de oudere titels als liefdesbrief moesten dienen, maar dan met de nieuwe technologie die de reeks sinds Origins hanteert. Uiteindelijk heeft men besloten er een losstaand avontuur van te maken. Mirage verschijnt ergens in 2023.

Assassin’s Creed Infinity 

Na Assassin’s Creed Mirage slaat Ubisoft een nieuwe richting in met de populaire reeks. Daar is Assassin’s Creed Infinity voor ontwikkeld, een platform dat dient als specifieke hub om nieuwe Assassin’s Creed-avonturen op uit te brengen. De precieze vorm die dit aanneemt is nog niet bekend, maar we kunnen ons voorstellen dat Infinity gaat lijken op de Animus, waarbij games als Project Red en Project Hexe als DNA ingevoerd worden om de games te spelen. 

©GMRimport

Zo laat uitvoerend producent Marc-Alexis Côté doorschijnen in ieder geval. “Abstract gezien willen we dat Infinity je Animus is”, vertelt Côté in een interview met IGN. “Het is je DNA-verkenner op je desktop. Jij bent het personage in het hoofdverhaal.”

Infinity belooft meer opties te krijgen dan een simpel platform om de nieuwe games op uit te brengen. Deze titel speelt zich af in de hedendaagse tijdlijn van de reeks, waardoor dit onderdeel in toekomstige games niet meer verweven wordt met dat van de personages uit het verleden. Ubisoft is nog vaag over hoe de verhaallijn in hedendaagse tijd precies vorm krijgt en stelt dat deze over de jaren zal evolueren.

Wanneer Infinity verschijnt is nog onduidelijk. Ook is het nog niet bekend waar Infinity op uit gaat komen, al zouden pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S de meest logische keuzes zijn. Een traditionele game is het in ieder geval niet. Het lijkt eerder op een springplank die je brengt naar de verschillende Assassin’s Creed-games die na Mirage verschijnen.

Assassin’s Creed: Codename Red 

De titel die waarschijnlijk als eerste via Assassin’s Creed Infinity gaat uitkomen, draagt momenteel de codenaam Red. Details zijn schaars, maar Ubisoft luistert met dit spel eindelijk naar de smeekgebeden die fans al jaren hebben. De game speelt zich namelijk af in feodaal Japan. In deze openwereld-rpg – de game houdt de huidige gameplaystijl van games als Valhalla en Odyssey aan – kruip je in de huid van een shinobi. Meer details heeft ontwikkelaar Ubisoft Quebec nog niet bekendgemaakt.

©GMRimport

De ontwikkelaar leverde eerder al Odyssey in 2018 en Freedom Cry, de uitbreiding van Assassin’s Creed 4: Black Flag, af. Ook was de studio verantwoordelijk voor Immortals Fenyx Rising en hielp men bij tal van andere games in de reeks mee als ondersteunende studio.

Assassin’s Creed: Codename Hexe 

Codename Red is niet de enige Assassin’s Creed-game waarmee Ubisoft Assassin’s Creed Infinity wil inrichten. Ook codenaam Hexe is in ontwikkeling, al zijn hier nog minder details over gedeeld. Het gerucht gaat dat de game zich afspeelt in de 16e eeuw en dat de heksenjacht in Europa centraal staat.

Opvallend is dat Hexe mogelijk een andere gameplayrichting heeft dan Codename Red. Waar de titel in feodaal Japan de route van openwereld-RPG inslaat, moet Hexe een andere structuur hebben. Tevens is het de bedoeling dat Hexe pas verschijnt na Red. 

©GMRimport

Hexe wordt ontwikkeld door Ubisoft Montreal, de studio achter het leeuwendeel van de vroegere Assassin’s Creed-games. Ook Assassin’s Creed Origins en Valhalla kwamen van deze studio. Clint Hocking is de regisseur van de game en ken je als het brein achter Watch Dogs: Legion, Far Cry 2 en de eerste Splinter Cell-games.

Assassin’s Creed: Codename Invictus 

Hexe is niet de enige titel in de reeks die drastische veranderingen met zich meebrengt. Ubisoft heeft namelijk ook Assassin’s Creed: Codename Invictus aangekondigd, een gloednieuwe multiplayergame. De uitgever geeft toe dat er nog flink gesleuteld wordt aan het concept en zelfs het verdienmodel achter de game ligt nog op de tekentafel. Er wordt gekeken of de game free-to-play uitgebracht kan worden.

Côté is niet alleen daarin heel open, want ook het concept van de game zelf is losjes. Zo speelt de uitgever met het idee om eerdere personages uit de reeks te verzamelen in de multiplayergame. Wanneer Invictus moet verschijnen is onduidelijk – ook de manier waarop is nog in nevelen gehuld, al lijkt het ons logisch om het ook via Infinity uit te brengen.

Assassin’s Creed: Codename Jade 

Assassin’s Creed: Codename Jade is de laatste game in de reeks die op zijn minst een projectnaam heeft. Dit is een mobiele game die zich afspeelt in het oude China. Ook dit is een openwereld-rpg, maar dan voor mobiele platformen. Een korte trailer met in-engine-beelden doet vermoeden dat de gameplay vergelijkbaar is met games als Assassin’s Creed Valhalla. Zo zien we een gevleugelde kompaan van de nog naamloze sluipmoordenaar rondvliegen en zien we de Assassin zelf van een hoog gebouw duiken middels de traditionele leap of faith. Een releasedatum voor Jade is er nog niet.

©GMRimport

Assassin’s Creed-projecten voor Netflix 

Jade is niet de enige Assassin’s Creed-game die voor mobiele platformen verschijnt. Er is ook nog een mobiele titel in ontwikkeling die naar Netflix’ mobiele gameplatform komt. Details zijn echter nog zeer schaars. Netflix belooft alleen dat de mobiele game abonnees de mogelijkheid geeft om nog zich nog verder te verdiepen in het universum van Assassin’s Creed.

Het is niet gek om te denken dat deze titel samenhangt met de live-actieserie die in 2020 wereldkundig werd gemaakt door de streamingdienst. Netflix gaat namelijk meerdere series maken rondom de gamereeks, waarvan de eerste een live-actieserie is. Wanneer deze zich afspeelt of wanneer deze verschijnt, is nog niet bekendgemaakt. Hetzelfde geldt voor de mobiele game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!