Bethesda-aankoop 'draait om het leveren van geweldige, exclusieve games'
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda-aankoop 'draait om het leveren van geweldige, exclusieve games'

Een groot gedeelte van de toekomstige games van Bethesda verschijnt exclusief op systemen waar Game Pass op beschikbaar is.

Dat heeft Xbox-hoofd Phil Spencer gemeld tijdens het roundtablegesprek dat vanavond werd gehouden door Microsoft en Bethesda. Microsoft heeft deze week de aankoop van Bethesda en moederbedrijf ZeniMax beklonken en er was veel verwarring bij gamers over in hoeverre Bethesda-games nog op andere platforms gaan verschijnen.

Spencer gaf tijdens het gesprek aan dat hij weet dat deze kwestie bij veel fans speelt. "Ik kan hier niet melden dat alle Bethesda-games exclusief zijn, want we weten dat dit niet klopt. Er zijn contractuele verplichtingen waar we ons aan gaan houden, zoals we altijd doen." Spencer noemt geen specifieke namen, maar praat hier hoogstwaarschijnlijk over Deathloop en Ghostwire: Tokyo, twee games die in ieder geval tijdelijk exclusief op PlayStation 5 verschijnen. De deals voor deze games waren nog voor de aankoop van Bethesda door Microsoft gemaakt.

Spencer vervolgt: "Er zijn ook games die al op andere systemen bestaan en die games blijven we op die systemen ondersteunen. Er zijn communities met spelers, we houden van die spelers en we blijven in ze investeren." Een voorbeeld van een game die hier onder kan vallen, is The Elder Scrolls Online, al noemt Spencer deze naam wederom niet specifiek.

"En ook in de toekomst kunnen er dingen zijn waar we contractuele verplichtingen voor hebben of die een geschiedenis hebben op bepaalde systemen. Maar als je een Xbox-consument bent, wil ik dat je weet dat dit draait om het leveren van geweldige, exclusieve games die uitkomen op systemen waar Game Pass op bestaat." De systemen waar Game Pass op dit moment op beschikbaar is, zijn de Xbox-consoles, pc en mobiel (via cloud).

"Dat is ons doel, dit is waarom we dit doen, dit is de kern van deze samenwerking die we bouwen, en de creatieve mogelijkheden die we aan onze Xbox-consumenten kunnen gaan bieden zijn beter dan ooit voor Xbox."

Tijdens de roundtable werd niet bevestigd of aankomende, langverwachte games als The Elder Scrolls 6 of Starfield exclusief op Xbox-consoles en pc uitkomen. De quote van Spencer lijkt daar echter wel naar te hinten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo kan GameChat-gesprekken op Switch 2 opnemen en controleren

Gesprekken op Xbox en PlayStation worden ook gecontroleerd

Nintendo kan audio- en videogesprekken die op de Switch 2 via GameChat worden gehouden opnemen, beluisteren en bekijken.

Het bedrijf heeft onlangs zijn privacybeleid aangepast - waar Nintendo Account-eigenaren ook melding van hebben gekregen. Een van de aanpassingen draait om GameChat, de nieuwe feature op de aankomende Switch 2-console waarmee spelers tijdens het gamen kunnen praten via audio en video met elkaar.

In de e-mail over de wijziging in het privacybeleid schrijft Nintendo het volgende: "Sectie 2 (Welke informatie wij verzamelen en verwerken) is bijgewerkt om je te informeren over de aanvullende gegevens die Nintendo kan verzamelen en verwerken als je bepaalde nieuwe Nintendo-accountdiensten gebruikt. Om bijvoorbeeld te waarborgen dat GameChat een veilige, gezinsvriendelijke omgeving biedt, kan Nintendo je telefoonnummer registreren en geluids- en video-opnames met andere gebruikers controleren als er melding van is gemaakt."

Nintendo zou opnames dus alleen gebruiken om te controleren of alles volgens regels verloopt. Dit is niet uniek ten opzichte van concurrerende bedrijven: ook Sony en Microsoft kunnen data uit Xbox- en PlayStation-gesprekken opnemen en controleren.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen zijn in Nederland al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-makers gaan game verder aanpassen vanwege Nintendo-aanklacht

De aanpassing van Pal Spheres is ook om deze reden doorgevoerd

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft bevestigd dat het de game gaat aanpassen naar aanleiding van de aanklacht van Nintendo en The Pokémon Company.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen. Het spel wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Palworld heeft nu bevestigd dat er diverse veranderingen in de game zijn en worden doorgevoerd om verdere problemen te voorkomen. Het bedrijf bevestigde daarbij dat het voorheen al de precieze werking van Pal Spheres heeft aangepast om dezelfde reden. Voorheen konden spelers deze Pal Spheres gooien om Pals op te roepen, maar sinds eind vorig jaar hoeft men de Spheres alleen vast te houden, waarna de Pal naast de speler verschijnt. Nu is dus bevestigd dat dit vanwege de aanklacht is gedaan.

Deze week moet pach v0.5.5 uitkomen voor de game, waarbij er nog een aanpassing wordt doorgevoerd. Door de lucht zweven wordt vanaf dan met een glider gedaan in plaats van met een Pal. Spelers hebben dan ook een glider nodig in hun inventaris om dit te kunnen doen. "We begrijpen dat dit voor velen een teleurstelling is, net als voor ons, maar we hopen dat onze fans begrijpen dat dergelijke aanpassingen noodzakelijk zijn om verdere storingen aan de ontwikkeling van Palworld te vermijden."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!