Bethesda brengt statement naar buiten over uitspraken Doom-componist
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda brengt statement naar buiten over uitspraken Doom-componist

Bethesda heeft een statement naar buiten gebracht gerelateerd aan de recente uitspraken van voormalige Doom-componist Mick Gordon.

De Collector's Edition van Doom Eternal bevatte een soundtrack. Op voorhand werden ongecomprimeerde audiofiles beloofd die zouden zijn gemaakt door componist Mick Gordon. Toen de soundtrack uitkwam, bleken echter maar elf van de 59 nummers door Gordon zelf gemixt te zijn, terwijl de andere nummers fragmenten uit de game zelf betroffen. Dit tot grote teleurstelling van fans.

In mei 2020 plaatste Id Software's Marty Stratton een statement op Reddit dat Gordon zelf de soundtrack had uitgesteld en vervolgens niet had geleverd wat hij had beloofd. Daarom zou Id Software zelf de rest van de nummers hebben moeten creëren voor de soundtrack.

Gordon heeft enkele jaren gewacht met zijn reactie - afgelopen week claimde hij dat hij door ID Software's Marty Stratton onterecht verantwoordelijk werd gehouden voor de gehekelde release van de soundtrack. Het ging om een statement van zo'n 14.000 woorden waarin hij "zijn recht om zichzelf te verdedigen" gebruikte. Volgens Gordon klopte er niets van de claims van Stratton. Hij zou zelfs een bedrag van zes cijfers aan Gordon hebben aangeboden om zich stil te houden over de situatie.

Bethesda heeft als uitgever inmiddels weer op Gordons statement gereageerd. Volgens het bedrijf betreft het een "vervorming van de waarheid" waardoor Id Software-werknemers nu lastiggevallen worden door de fanbase en er zelfs met geweld wordt gedreigd. Bethesda meldt achter diens werknemers te staan en claimt bewijsmateriaal te kunnen tonen indien nodig om te bewijzen dat zij het bij het rechte eind hebben.

Het volledige statement van Bethesda is hieronder te lezen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames
Gamer.nl
Nieuws

Astral Chain-regisseur vertrokken bij PlatinumGames

Takahisa Taura heeft zijn eigen ontwikkelstudio opgericht

Takahisa Taura, een van de prominentere ontwikkelaars bij de Japanse studio PlatinumGames, is vertrokken bij het bedrijf.

Er gaan al geruime tijd geruchten dat diverse topmensen binnen PlatinumGames zijn vertrokken bij het bedrijf. Taura was een van de ontwikkelaars waar de geruchten de ronde over deden, aangezien hij alle vermeldingen gerelateerd aan PlatinumGames eind vorig jaar van social media haalde.

In het meest recente nummer van het Japanse gametijdschrift Famitsu (via Genki) heeft Taura nu bevestigd inderdaad te zijn vertrokken bij PlatinumGames, en zijn eigen bedrijf genaamd Eel Game Studio te hebben opgericht. Meer informatie gaf hij vooralsnog niet. Taura is vooral bekend van zijn werk als regisseur van Switch-spel Astral Chain en als de ontwerper van Nier: Automata.

Ondanks de aanhoudende berichten van talent dat PlatinumGames verlaat, liet het bedrijf eerder dit jaar weten positief naar de toekomst te kijken: "We blijven nieuwe uitdagingen aangaan om games te creëren die mensen verrassen en vreugde brengen. We kijken uit naar jullie blijvende ondersteuning van Bayonetta en PlatinumGames!" Als snel voegde het bedrijf daad bij woord toen Ninja Gaiden 4 werd onthuld, dat Platinum samen met Team Ninja ontwikkelt. Onlangs werd ook een vacature van het bedrijf gespot waarin gerefereerd wordt naar een online actiegame.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
We geven MotoGP 25 weg voor de PS5
Gamer.nl
Nieuws

We geven MotoGP 25 weg voor de PS5

Vroemmmmmm

Voel je de wind al door je haren blazen, terwijl je rondscheurt op een motor? We mogen hopen van niet, want motorrijden zonder helm is levensgevaarlijk. Wie echt geen risico wil lopen kan ook virtueel gaan crossen in een game als MotoGP 25. En laat dat nou precies de game zijn die we deze week samen met bol weggeven.

In MotoGP 25 kun je kiezen tussen een realistische simulatie van het motorrijden, of een meer arcade-ervaring waar vooral het rondjes rijden centraal staat. In de Pro Experience moet je daarbij ook een oog houden op de brandstofmeter, verschillende onderdelen van de racebanen en dergelijke elementen die invloed hebben op het verloop van de race. 

Verder bevat de game een carreer-modus die jou in het midden van een raceweekend neerzet. Ook zijn er nieuwe online modi als estafetteraces en is het uiterlijk van jouw tweewieler ook vrij voor jou om je innerlijke ontwerper los te laten.

Dus wat moet je doen om MotoGP 25 te winnen? Ga naar de website van bol, vind de productcode in de url (bestaande uit zestien cijfers) en vul die hieronder in het invulformulier in! Vergeet ook niet je naam en emailadres in te vullen, dan sturen we je zo snel mogelijk een code om de game fysiek op bol.com te bestellen!

Doet het invulformulier het niet? Druk dan hier.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!