Bethesda brengt statement naar buiten over uitspraken Doom-componist
PU.nl
Nieuws

Bethesda brengt statement naar buiten over uitspraken Doom-componist

Bethesda heeft een statement naar buiten gebracht gerelateerd aan de recente uitspraken van voormalige Doom-componist Mick Gordon.

De Collector's Edition van Doom Eternal bevatte een soundtrack. Op voorhand werden ongecomprimeerde audiofiles beloofd die zouden zijn gemaakt door componist Mick Gordon. Toen de soundtrack uitkwam, bleken echter maar elf van de 59 nummers door Gordon zelf gemixt te zijn, terwijl de andere nummers fragmenten uit de game zelf betroffen. Dit tot grote teleurstelling van fans.

In mei 2020 plaatste Id Software's Marty Stratton een statement op Reddit dat Gordon zelf de soundtrack had uitgesteld en vervolgens niet had geleverd wat hij had beloofd. Daarom zou Id Software zelf de rest van de nummers hebben moeten creëren voor de soundtrack.

Gordon heeft enkele jaren gewacht met zijn reactie - afgelopen week claimde hij dat hij door ID Software's Marty Stratton onterecht verantwoordelijk werd gehouden voor de gehekelde release van de soundtrack. Het ging om een statement van zo'n 14.000 woorden waarin hij "zijn recht om zichzelf te verdedigen" gebruikte. Volgens Gordon klopte er niets van de claims van Stratton. Hij zou zelfs een bedrag van zes cijfers aan Gordon hebben aangeboden om zich stil te houden over de situatie.

Bethesda heeft als uitgever inmiddels weer op Gordons statement gereageerd. Volgens het bedrijf betreft het een "vervorming van de waarheid" waardoor Id Software-werknemers nu lastiggevallen worden door de fanbase en er zelfs met geweld wordt gedreigd. Bethesda meldt achter diens werknemers te staan en claimt bewijsmateriaal te kunnen tonen indien nodig om te bewijzen dat zij het bij het rechte eind hebben.

Het volledige statement van Bethesda is hieronder te lezen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!