Call of Duty: Warzone 2 krijgt na release mogelijk tweede map
PU.nl
Nieuws

Call of Duty: Warzone 2 krijgt na release mogelijk tweede map

Naast een compleet nieuwe map op release van Call of Duty: Warzone 2 komt er ergens na release mogelijk ook een tweede nieuwe map voor de game uit.

Dat claimt journalist Tom Henderson te hebben vernomen, zo meldt hij in een artikel op Exputer. Eerder lekte hij al een schets uit van de nieuwe map die op release in Warzone 2 moet zitten, maar er zou dus ergens na release van de game ook een tweede nieuwe map naar de game moeten komen. Henderson schat dat de nieuwe map ergens eind 2023 naar de game moet komen.

Henderson claimt dat de nieuwe map kort zichtbaar was in een geheime speelsessie van Warzone 2, al konden spelers toen geen toegang krijgen tot de map. De nieuwe map zou qua grootte vergelijkbaar zijn met Warzone's Rebirth Island.

Officieel is alleen bekend dat de nieuwe Warzone wordt ontwikkeld door Infinity Ward, de studio die ook werkt aan het op 28 oktober uit te komen Call of Duty: Modern Warfare 2. Wanneer Warzone 2 verschijnt is echter niet bekend.

Onlangs lekten er wel diverse mogelijke details uit over Warzone 2. Henderson kon die details toen ook al bevestigen. Zo zou de nieuwe Warzone veel overeenkomsten hebben met Blackout, de eerste battle royale-achtige modus binnen de Call of Duty-franchise. Warzone 2 zou bijvoorbeeld door de computer bestuurde vijanden hebben die zich in zogenaamde 'strongholds' schuilhouden. Spelers moeten deze basissen infiltreren en bevrijden om ze over te nemen.

Spelers zouden daarnaast een tas dragen waarin ze meer loot en killstreaks kunnen bewaren - men zou nog altijd loot kunnen oprapen tijdens het spelen. Het indelen van de inventory van deze tas zou een belangrijk onderdeel van de gameplay worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
CEO van SNK treedt af vlak na Fatal Fury: City of the Wolves-release
PU.nl
Nieuws

CEO van SNK treedt af vlak na Fatal Fury: City of the Wolves-release

De eerste verkoop- en spelerscijfers van het vechtspel zijn niet veelbelovend

Kenji Matsubara, de CEO van Japanse game-uitgever SNK, zal aftreden en een adviserende rol binnen het bedrijf aannemen.

Dat heeft het bedrijf aangekondigd. Matsubara, die in 2021 als CEO werd aangesteld, was volgens SNK "cruciaal bij het aandrijven van de groei en innovatie bij het bedrijf. Hij heeft SNK getransformeerd door het ontwikkelteam uit te breiden en de verkoop en marketing te versterken, waardoor het is uitgegroeid tot een uitgever die op wereldwijd niveau kan concurreren."

Een specifieke reden voor het aftreden van Matsubara werd niet gegeven, maar opvallend genoeg is enkele weken geleden wel de meest recente game van de uitgever verschenen, genaamd Fatal Fury: City of the Wolves. Er werd een grootschalige marketingcampagne voor het vechtspel ingezet. Hoewel er geen wereldwijde verkoopcijfers voor alle platformversies bekend zijn, meldde Famitsu wel dat de game gedurende de eerste elf dagen van release maar 6302 keer is verkocht in Japan. Op Steam is er een piek van 4.674 gelijktijdige spelers gemeten.

Het bestuur heeft laten weten dat de huidige bestuursvoorzitter de taken van CEO waarneemt tot er een vervanger is gevonden. SNK is eigendom van Saoedische prins Mohammed bin Salman. Als gevolg daarvan werd Cristiano Ronaldo, die in de Saoedische voetbalclub Al Nassr speelt, toegevoegd als speelbaar personage in de nieuwe Fatal Fury.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Cookie Clicker komt naar consoles
PU.nl
Nieuws

Cookie Clicker komt naar consoles

Verschijnt op 22 mei voor Switch, PlayStation- en Xbox-consoles

De 'idle game' Cookie Clicker verschijnt op 22 mei voor consoles.

De game verschijnt op die datum voor Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De game komt op een later moment ook naar Nintendo Switch 2. Onlangs meldde bedenker Orteil42 op Tumblr al het bestaan van consoleversie, en inmiddels is in de diverse digitale winkels de game gespot.

Cookie Clicker verscheen in 2013 als webbrowsergame en kwam later ook naar smartphones en Steam. Elke keer dat mensen op het scherm klikken wordt er een koekje gemaakt, maar na verloop van tijd kan men ook complete gebouwen creëren waarin automatisch koekjes worden geproduceerd. De gratis browserversie is hier nog altijd beschikbaar.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!