Call of Duty: Warzone 2.0 komt officieel dit jaar nog uit
Gamer.nl
Nieuws

Call of Duty: Warzone 2.0 komt officieel dit jaar nog uit

Call of Duty: Warzone 2.0 komt nog ergens dit jaar uit, zo heeft Activision Blizzard gisteren laten weten.

Dat liet het bedrijf gisteren weten tijdens de onthulling van Call of Duty: Modern Warfare 2. Die game komt zoals al bekend was op 28 oktober uit. Wanneer het vervolg op Warzone precies uitkomt is nog niet bekend, maar wel duidelijk is dat het ergens "later dit jaar" moet gebeuren.

Warzone 2.0 moet "een nieuwe sandbox-modus en een nieuw speelgebied bevatten", en komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc via Battle.net en Steam. Overigens komt Modern Warfare 2 ook op al deze platforms uit - inclusief Steam. 

Activision laat verder weten dat Warzone 2.0 nieuwe content gebaseerd op Modern Warfare 2 bevat en dan ook een nieuw progressie- en inventarissysteem bevat. Warzone 2.0 blijft dan ook volledig gescheiden van de eerste Warzone. Meer details over Warzone 2.0 zijn er nog niet, al gaan er wel veel geruchten. Zo is er een schets van de speelmap uitgelekt.

Gisteren werd de eerste uitgebreide trailer van Call of Duty: Modern Warfare 2 getoond. Duidelijk is inmiddels dat mensen in de game kunnen zwemmen - waarschijnlijk komt deze optie ook terug in Warzone 2.0. 

Gamer.nl plaatste gisteren een uitgebreide preview van Modern Warfare 2: "Het is allemaal uiterst herkenbaar. Ghost komt langs, helikopters storten neer, we vallen in een groot huis kamertje na kamertje binnen, er zijn golven aan vijanden: een hele missie voelt als een soort best-of van de Modern Warfare-reeks. Het enige wat er niet inzit is een stukje met een gescripte stealth-sequentie. De volgende missie, Wet Work (naar de map in Call of Duty 4), brengt daar verandering in, en wel door zich af te spelen in Amsterdam. In die stealthmissie duik je letterlijk de grachten in."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!