Control-studio uit zich negatief over het ontwikkelen voor twee generaties
Gamer.nl
Nieuws

Control-studio uit zich negatief over het ontwikkelen voor twee generaties

Control-ontwikkelaar Remedy Entertainment laat weten dat het geen pretje is om games voor twee verschillende generaties spelcomputers te ontwikkelen.

Dat meldt communications director Thomas Puha in een interview met IGN. "Om maar even bot te zijn: het zuigt wanneer je je min of meer tussen twee generaties bevindt. Je moet de vorige generatie ondersteunen en zorgen dat het geweldig loopt. Wat je vervolgens naar next-gen brengt, is gelimiteerd door de keuzes die je jaren geleden tijdens de vorige generatie hebt gemaakt. Het is geen realistische situatie om een oude game te pakken en alles opnieuw te maken voor next-gen. Zo werkt het niet voor ons, want je neemt letterlijk mankracht weg van het maken van toekomstige games en het verbeteren van een engine voor de toekomst."

Remedy bracht eerder dit jaar de next-gen versie van Control uit voor PlayStation 5 en Xbox Series X en S in de vorm van Ultimate Edition. Het bedrijf kreeg wat kritiek te verduren, omdat deze versie niet gratis beschikbaar kwam voor eigenaren van de oorspronkelijke game.

Remedy laat overigens weten dat spellen voor de nieuwe consoles spelers uiteindelijk weg gaan blazen. "De games die uit gaan komen, de dingen waar we aan werken, de visuele standaard gaat je wegblazen. Je hoeft alleen maar naar de vorige generaties te kijken, zoals naar Modern Warfare. Ik kan niet begrijpen dat die game er zo goed uitziet op Xbox One en PS4. Dat gaat ook gebeuren op de huidige generatie. We gaan erg veel verbeteringen zien."

Remedy werkt op dit moment onder andere aan Vanguard, alsmede twee onbekende spellen voor Epic Games. Ook maakt het CrossfireX, de singleplayercampagne van de populaire multiplayershooter Crossfire.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen
Gamer.nl
Nieuws

Devil May Cry-regisseur zou graag remake ontwikkelen

Hideki Kamiya zou ook graag een remake van Viewtiful Joe maken

Hideki Kamiya, de regisseur van de allereerste Devil May Cry, heeft de wens uitgesproken om een remake van die game te ontwikkelen.

Dat liet hij weten in een video op zijn YouTube-kanaal. Daarin werd hem de vraag gesteld of hij aan een remake van Devil May Cry zou willen werken, waarop hij positief antwoordde. Ook lijkt het hem interessant om aan een remake van Viewtiful Joe te werken.

Devil May Cry verscheen in 2001 op de PlayStation 2. De ontwikkeling van de actiegame begon met de intentie om Resident Evil 4 te maken, maar al snel groeide het uit tot een compleet nieuw spel. Vietwiful Joe kwam in 2003 uit op de GameCube en biedt sidescrolling-actie.

Remakes van Devil May Cry en Viewtiful Joe van Kamiya lijken niet meer zo onwaarschijnlijk als voorheen. Kamiya is inmiddels al enige tijd vertrokken bij PlatinumGames en heeft zijn onafhankelijke ontwikkelstudio Clovers Inc. opgericht. Hij heeft de handen ineengeslagen met Capcom voor een vervolg op cultgame Okami. Capcom is ook de eigenaar van Devil May Cry en Viewtiful Joe.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen
Gamer.nl
Nieuws

Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen

Het zou om de grootste overname in de Nederlandse esports ooit gaan

De internationale esportsorganisatie Team Liquid heeft EA Sports FC-team Team Gullit overgenomen. De organisatie praat over de grootste overname in de Nederlandse esports ooit.

Het in 2018 opgerichte Team Gullit geldt als een van de meest succesvolle Nederlandse EA Sports FC-teams (voorheen Fifa). Zo heeft het team twee Europese kampioenschappen, de eChampions League en de Fifae World Cup gewonnen. De overname komt niet uit de lucht vallen: vorig jaar namen Team Liquid en Team Gullit al gezamenlij kdeel aan de Esports World Cup. Team Gullit zal voortaan uitkomen onder de naam Team Liquid.

Victor Goossens, co-CEO en oprichter van Team Liquid: “Team Gullit heeft iets bijzonders neergezet met hun vernieuwende en ondernemende aanpak. Ze combineren het opleiden van talent met sterke content, slimme marketing en een krachtige link met Ruud Gullit – een icoon in het Nederlandse voetbal. Hun hoofdkantoor in Alkmaar wordt een extra Team Liquid-hub in Nederland, een plek waar we spelers-bootcamps en fan-events tot leven brengen. We zijn trots dat ze nu onderdeel zijn van Team Liquid."

Ook Team Gullit-medeoprichter Schalk Stalman is enthousiast: “Toen Corné Dubelaar en ik Team Gullit oprichtten in 2018, dachten veel mensen dat het enkel voortkwam uit mijn persoonlijke passie voor EA FC. Maar ik heb altijd geloofd in de culturele en commerciële impact van gaming – en EA FC in het bijzonder – en deze overname bevestigt dat. In mijn ogen kan Team Gullit nog succesvoller worden onder de vleugels van Team Liquid, en als adviseur zal ik nauw betrokken blijven bij dat proces.”

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!