Crash Team Rumble verschijnt op 20 juni
PU.nl
Nieuws

Crash Team Rumble verschijnt op 20 juni

De multiplayergame Crash Team Rumble komt op 20 juni uit.

Dat heeft Activision vandaag aangekondigd. Op 20 tot en met 24 april vindt er een gesloten bèta plaats voor iedereen die de game reserveert. Crash, Coco, Tawna, Neo Cortex en Dingodilo zijn tijdens die bèta speelbaar op drie verschillende maps.

De standaard editie van Crash Team Racing gaat ongeveer 30 euro kosten, en de Deluxe Edition 40 euro. In de standaard editie zit naast de game ook een Premium Battle Pass voor het eerste seizoen. De Deluxe Edition heeft daarnaast ook een Premium Battle Pass voor het tweede seizoen, 25 tiers voor het eerste seizoen die meteen ontgrendeld worden en een 'Digital Proto Pack' met daarin skins en items.

Crash Team Rumble werd eind vorig jaar tijdens The Game Awards onthuld nadat het bestaan van de game al was uitgelekt. De game biedt online multiplayergameplay voor twee teams van vier spelers. Personages zoals Crash en Dingodile moeten proberen Wump-fruit naar een speciale zone te vervoeren terwijl ze ook aanvallen van het andere team moeten tegenhouden. Personages hebben speciale krachten die ze kunnen gebruiken ter verdediging of voor de aanval.

De game wordt ontwikkeld door Toys for Bob, dat ook Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy voor Switch ontwikkelde en de game Crash Bandicoot 4: It's About Time maakte. "We zijn erg enthousiast over one frisse insteek voor een Crash-multiplayergame. Crash Team Rumble biedt iets voor iedereen - het is makkelijk om te spelen voor iedereen die een poging wil wagen, maar biedt ook de mogelijkheid voor ervaren gamers om goed te worden in het gebruik van de unieke moves van personages."

Crash Team Rumble komt naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Een nieuwe trailer werd bij bovenstaande aankondiging niet uitgebracht, maar hieronder is vandaag uitgelekte gameplay te bekijken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!