Alles over Rainbow Six Mobile
Gamer.nl
Nieuws

Alles over Rainbow Six Mobile

Na PUBG Corporation, EA met Apex Legends en veel andere partijen durft ook Ubisoft met Rainbow Six de stap naar mobiele platforms te zetten. Nu Rainbow Six Mobile officieel is aangekondigd voor iOS en Android is het tijd om de feiten op een rijtje te zetten.

Rainbow Six Mobile betreft in feite een mobiele versie van Rainbow Six Siege. Dat betekent geen gekke top down-versie van het spel of grote aanpassingen aan de gameplay, maar Rainbow Six zoals we het gewend zijn: een first-person shooter waarin tactiek op de eerste plaats staat. Ubisoft geeft aan dat het bewust lang heeft gewacht met een mobiele versie van Rainbow Six Siege. Nu, vindt Ubisoft, is de technologie ver genoeg om Rainbow Six eer aan te doen op mobiele apparaten.

©GMRimport

Compromissen

Om het spel op mobiele platforms te laten werken, zijn er enkele compromissen gedaan. Ze verschillen immers significant van pc en consoles, zoals op het gebied van schermgrootte voor een gedetailleerde HUD en op het gebied van besturing – bluetooth-controllers daargelaten.

Zo is er bijvoorbeeld een optie toegevoegd om automatisch te schieten als je richt en een vijand in je vizier hebt. Dat betekent dus dat pure schietvaardigheden minder belangrijk zijn dan in de console- en pc-versie en het strategische element nóg meer op de voorgrond komt te staan. Ook is de mobiele versie op grafisch vlak natuurlijk niet zo gelikt als de normale versie van het spel, al valt dat in de praktijk reuze mee. 

©GMRimport

Maps, modi en operators

Rainbow Six Mobile bevat ook maps en operators uit Rainbow Six Siege. Voor nu heeft Ubisoft onthuld dat spelers geval aan de slag met Bank en Border, welke daar nog aan worden toegevoegd is onbekend. 

De game wordt verder zoals gewoonlijk in twee teams van vijf gespeeld: een team van aanvallers en een team van verdedigers. De matches zijn daarbij wel ingekort: een potje wordt gewonnen wanneer een team twee van de drie rondes wint, in plaats van de gewoonlijke 4 rondes- uiteraard om wedstrijden behapbaar te houden voor onderweg. Wat gamemodi betreft bevat de game in ieder geval Bomb en Secure Area, Ubisoft kan helaas nog niets zeggen over welke modi de game nog meer bevat.

Op het gebied van personages weten we gelukkig wel een hoop. Qua verdedigende operators worden Mute, Smoke, Caveira, Valkyrie, Bandit en Rook in de game beschikbaar. Aan de aanvallende kant zien we in ieder geval Ash, Sledge, Hibana. Dokkaebi en Thermite, allemaal oude bekenden voor Siege-spelers.

©GMRimport

Nog even geduld

Ubisoft doet duidelijk haar best om de intense, tactische gameplay naar mobiele platforms te vertalen, al hebben we de game helaas nog niet kunnen spelen. De eerste beelden van het spel komen in ieder geval beter uit de verf dan je zou verwachten van een mobiele versie van een gecompliceerd spel als Rainbow Six Siege. 

Er is verder nog maar weinig bekend over Rainbow Six Mobile, meer informatie wordt in de loop naar lancering ergens dit jaar onthuld. Dan wordt duidelijk of Ubisoft, in navolging van PUBG en Fortnite, de volgende mobiele shooterhit in handen heeft.

Rainbow Six Mobile verschijnt in 2022 voor iOS en Android.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!