EA ziet Battlefield meer dan ooit als een live service
Gamer.nl
Nieuws

EA ziet Battlefield meer dan ooit als een live service

Met de komst van Battlefield 2042 en een mobiele Battlefield-game, ziet uitgever Electronic Arts de franchise meer dan ooit als een live service.

Dat meldde ceo Andrew Wilson in een gesprek met investeerders. Hij werd gevraagd of EA om het jaar een Battlefield-game blijft uitbrengen, maar dat kon hij niet bevestigen noch ontkennen.

"Ik denk dat je Battlefield als een service moet zien - we gaan met de lancering van deze game revolutioneren en opnieuw uitvinden wat oorlogsvoering op epische schaal betekent in de context van gameplay. We hebben ook Battlefield Portal aangekondigd, wat leunt naar de door gebruikers gemaakte content en moet mensen voor een lange tijd bezighouden." Portal is een modus binnen Battlefield 2042 met maps uit oude Battlefield-game, waarin spelers hun eigen spelregels kunnen instellen.

Wilson noemde ook de modi All-Out Warfare en het nog niet onthulde Hazard Zone als redenen waarom gamers deze Battlefield-game voor een langere tijd dan normaal kunnen spelen. Daarbij laat hij weten dat Battlefield zich in andere markten gaan begeven dan voorheen, zoals op mobiel met free-to-play-elementen. Een mobiele Battlefield-game is al aangekondigd en moet volgend jaar verschijnen.

"Je moet begrijpen dat dit de fundering gaat vormen van wat wij zien als de toekomst van een live service rondom Battlefield. Na verloop van tijd maakt daar ook een mobiele lancering deel van uit, waar gratis componenten aan vastzitten die wat er van lancering tot lancering gebeurt gaan veranderen." Battlefield 2042 komt op 22 oktober uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One.

EA maakte vannacht zijn kwartaalcijfers van het kwartaal dat eindigde op 30 juni bekend. Het bedrijf liet weten dat de omzet van live service-games, zoals Apex Legends, is gestegen, terwijl de omzet van reguliere games is gedaald. EA boekte een netto inkomen van 204 miljoen dollar, een daling van 44 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Volgens het bedrijf komt dat vooral door kosten die het heeft gemaakt door aankopen. Wel verwacht het bedrijf het komende kwartaal meer omzet dan verwacht te draaien.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Uitvoerige gameplay van F1 25 getoond
Gamer.nl
Nieuws

Uitvoerige gameplay van F1 25 getoond

De game verschijnt op 30 mei voor PS5, Xbox Series en pc

Electronic Arts heeft een uitgebreide gameplayvideo van de aankomende racegame F1 25 gedeeld.

In de vijftien minuten durende video komen diverse parcoursen voorbij, waaronder een gespiegelde versie van de Oostenrijkse track, en het circuit in Melbourne. Daarbij wordt de focus gelegd op de nieuwe LIDAR-technologie waarmee circuits er nog realistischer uitzien.

In F1 25 kunnen spelers in de MyTeam-modus hun eigen F1-team managen. Spelers kunnen bijvoorbeeld kiezen waar de Research & Development-afdeling zich op richt, maar ook onderhandelen met coureurs om ze in het team te krijgen. Ook keert de Braking Point-campagne terug, waarin Konnersport ditmaal voor het kampioenschap racet wanneer een dramatische gebeurtenis chaos schopt binnen het team.

Dankzij verbeterde graphics en een nieuwe belichtingstechniek ogen parcoursen nog realistischer, en ook weersomstandigheden zijn nog echter. Ook de audio van de game is verbeterd, met meer gepraat via de radio en natuurlijk commentaar. De Audio2Face-technologie van Nvidia zorgt voor realistischere gezichten.

F1 25 verschijnt op 30 mei voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Mensen die de Iconic Edition van de game reserveren krijgen drie dagen eerder toegang tot de game. Met de Iconic Edition krijgen spelers ergens na release ook toegang tot nieuwe hoofdstukken gebaseerd op de F1-film met Brad Pitt die in juni uitkomt, alsmede extra's rondom Lewis Hamilton.

De F1-reeks wordt ontwikkeld door Codemasters, dat tegenwoordig onderdeel uitmaakt van Electronic Arts. Onlangs bleek nog dat er een onbekend aantal ontslagen vallen bij de ontwikkelaar, en dat de ontwikkeling van WRC-rallygames wordt gepauzeerd voor onbepaalde tijd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
CD Projekt deelt nieuwe The Witcher 3-artwork vanwege tienjarig jubileum
Gamer.nl
Nieuws

CD Projekt deelt nieuwe The Witcher 3-artwork vanwege tienjarig jubileum

De bejubelde rpg kwam op 19 mei 2015 uit

Om te vieren dat The Witcher 3: Wild Hunt tien jaar geleden uitkwam, heeft CD Projekt Red nieuwe artwork van de game uitgebracht.

"Tien jaar aan reizen op 'the Path'. Tien jaar aan vechten tegen de Wild Hunt. Tien jaar aan het spelen van Gwent in tavernes. Tien jaar aan monsters doden. Deze maand is het tien jaar geleden dat The Witcher 3: Wild Hunt uitkwam. Laten we het samen vieren!" Dit plaatste CD Projekt Red op social media, naast nieuwe artwork van de game.

Het is op moment van schrijven niet bekend of CD Projekt Red verder nog plannen heeft om het jubileum te vieren. De game verscheen op 19 mei 2015 voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en kwam later ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. Het wordt gezien als een van de beste openwereld-rpg's ooit, met een uitgebreide, levende spelwereld, interessante personages en plotwendingen en hoofd- en zijmissies die spelers het gevoel geven dat hun acties en keuzes er toe doen.

Ondertussen werkt CD Projekt Red aan het eind vorig jaar onthulde The Witcher 4. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!