FromSoftware: 'Uitdagende games zijn onze identiteit'
Gamer.nl
Nieuws

FromSoftware: 'Uitdagende games zijn onze identiteit'

FromSoftware is voorlopig niet van plan om te stoppen met het maken van enorm uitdagende games. De ontwikkelaar ziet dat juist als diens identiteit.

Dat meldt regisseur Hidetaka Miyazaki in een interview met New Yorker. Het artikel geeft aan dat FromSoftware-games bijna altijd erg uitdagend zijn en suggereert dat deze uitdaging een cruciaal onderdeel is van het medium games, ten opzichte van escapisme of verheffing.

"We kijken altijd hoe we dingen kunnen verbeteren, maar wat onze games specifiek betreft zorgt uitdaging ervoor dat we betekenis geven aan de ervaring", aldus Miyazaki. "Het is dus niet iets waar we op dit moment mee willen stoppen. Het is onze identiteit."

Miyazaki legt ook uit hoe hij de hoge moeilijkheidsgraad in zijn games ziet: "Ik zie het als het oplossen van problemen. We lopen allemaal tegen problemen aan in ons dagelijks leven. Daar oplossingen voor vinden geeft altijd voldoening. Maar in het leven krijgen we die voldoening niet altijd meteen."

De meest recente game van FromSoftware, Elden Ring, is sinds kort verkrijgbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. De game scoorde een 9,5 op Gamer.nl: "Elden Ring leent een heleboel van Dark Souls en een beetje van Bloodborne en Sekiro. Met de blauwdrukken van die games in handen is FromSoftware gaan bouwen en bouwen. Het resultaat is een gigantisch goede openwereldgame die zowel qua schaal als detail een onvergetelijke indruk achterlaat, maar daardoor ook afschrikt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollywood schrikt op van geplande importheffingen van Trump
Gamer.nl
Nieuws

Hollywood schrikt op van geplande importheffingen van Trump

Aandelen van filmbedrijven zijn gedaald

Filmbedrijven uit Hollywood zijn opgeschikt door de aangekondigde importheffingen voor films die buiten de Verenigde Staten worden gemaakt.

De Amerikaanse president Donald Trump gaf begin deze week aan dat hij alle films die buiten de Verenigde Staten worden gemaakt een heffing van honderd procent wil opleggen. Dit om de Amerikaanse filmindustrie te stimuleren en er voor te zorgen dat Amerikaanse filmbedrijven werk blijven houden.

Een bijkomend probleem hierbij is echter dat heel veel films en series die vanuit de Verenigde Staten worden gefinancierd en gepland buiten Amerikaanse grenzen worden gefilmd. Dit omdat het vaak goedkoper is om elders te filmen. Ook veel computereffecten worden uitbesteed aan bedrijven gesitueerd buiten de VS. Het gaat Amerikaanse filmbedrijven dus mogelijkerwijs veel geld kosten om die productie naar Amerika te halen. Daarnaast zijn streamingbedrijven - met name Netflix - erg afhankelijk van internationaal geproduceerde films en series.

Ondanks dat nog niet precies duidelijk is hoe Trump de importheffingen voor zich ziet, heeft de aankondiging voor een hoop heisa gezorgd binnen Hollywood. Aandelen van bedrijven als Disney, Netflic en Warner Bros. Discovery zijn gisteren dan ook gedaald. Meerdere filmstudio's hebben op dit moment nog opnames van films in het buitenland lopen.

Hoe dan ook zullen de echte gevolgen van de mogelijke importheffingen op films die buiten de VS worden geschoten pas in de toekomst duidelijk worden. Trumps importheffingen hebben ook al invloed gehad op de game-industrie, met onder andere een wereldwijde prijsstijging van Xbox Series-consoles en een prijsverhoging van Switch 2-accessoires.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Twee miljoen exemplaren van Clair Obscur: Expedition 33 verkocht
Gamer.nl
Nieuws

Twee miljoen exemplaren van Clair Obscur: Expedition 33 verkocht

In twaalf dagen tijd

Er zijn inmiddels twee miljoen exemplaren van de in Frankrijk ontwikkelde rpg Clair Obscur: Expedition 33 verkocht.

Dit binnen de eerste twaalf dagen sinds de game is uitgekomen, zo heeft ontwikkelaar Sandfall Interactive op social media laten weten.

Clair Obscur: Expedition 33 speelt zich af in een wereld waar een mysterieuze entiteit genaamd de Paintress de wereld elk jaar opnieuw 'schildert'. Ze plaatst daarbij een vervloekt cijfer op een monoliet waardoor iedereen van die leeftijd in één keer verdwijnt. Het nummer gaat elk jaar omlaag, waardoor steeds jongere mensen verdwijnen.

Vlak voor de jaarlijkse sessie waarbij de Paintress het nummer '33' gaat schilderen, trekt een groep er op uit om haar te stoppen. Deze groep wordt geleid door een man genaamd Gustave. De game biedt turn-based gevechten in een wereld geïnspireerd door de Belle époque-periode. De menu's van de turn-based gevechten worden daarbij op flitsende wijze in beeld gebracht. De spelwereld stelt een fantasievolle en soms haast surrealistische versie van Frankrijk voor.

De debuutgame van de Franse ontwikkelaar Sandfall Interactive is verkrijgbaar voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Ook staat het spel op Xbox Game Pass. Je kunt hier de PU-review van Dwayne Vrancken vinden: "Met Clair Obscur: Expedition 33 levert Sandfall Interactive een indrukwekkende debuutgame af. De Fransen meten zich in deze unieke rpg met de Japanners, door een fantasierijk, fascinerend en ronduit vreemd verhaal te combineren met meeslepende combat en een memorabele party. Het levert een bijzondere en onwaarschijnlijke smeltkroes op van westerse en Japanse rpg’s in één prettig pakketje."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!