Inside.Gamer Community Spotlight #10
Gamer.nl
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #10

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Review: Darksiders: Warmastered Edition

"In de ruim tien jaar dat ik recensies schrijf, heb ik vrijwel elke game die ik ooit heb uitgespeeld van een oordeel voorzien. Vele bij de release, maar ook tientallen veel later met reviews hier en op de oude InsideGamer. De originele Darksiders was er echter niet eentje van. Zonde! Dus dat gaan we even corrigeren met de Warmastered Edition."

Lees hier de Darksiders review van blasterjackson

©GMRimport

“Was er maar co-op”

"Ik ben gek op survival games. Vooral om samen te spelen. Elke survival-speler heeft zijn eigen manier van spelen. De een trekt er graag op uit en verslaat allerlei gekke monsters, de ander kan uren bomen omhakken en de base uitbreiden. Het leuke aan dergelijke games samen spelen, is dat je deze rollen kan verdelen en samen kan werken aan je thuisbasis of verder komen in de game."

Weet jij ook een singleplayer game die eigenlijk een co-op hoort te hebben of zijn?

Laat het weten!

©GMRimport

Q&A: Wat is je favoriete controller van dit moment?

Deze week hebben we een simpele vraag met potentieel complexe antwoorden: wat is je favoriete controller van dit moment? Redacteuren Lars, Cody, Jacco, Lucas, Dennis en Martin geven alvast hun voorkeur. 

Wat is jouw favoriete controller van dit moment?

©GMRimport

Screenshot Sunday #5

Het zonnetje schijnt. De lucht is blauw. Screenshots van jullie games, kom maar gauw! LeegBlikjeWater is terug met zijn wekelijkse rubriek "Screenshot Sunday"! Dit keer staan onder andere de Mafia Trilogy en Bloodborne in de spotlight.

"Elke zondag plaats ik twee (of meer) screenshots van een game die ik speel of heb gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden andere leden van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!"

Bekijk de nieuwe Screenshot Sunday hier

©GMRimport

Koffie

Soms heb je maar weinig woorden nodig om een discussie op gang te brengen. Dat weet ook PHtH:

"De reden dat ik over koffie begin is omdat ik iedere ochtend voor ik naar mijn werk ga geniet van een lekker bakje. "

Wat is jouw favoriete Koffie? 

©GMRimport

De evolutie van de First-Person Shooter

De First-Person Shooter, wie is er niet mee groot geworden? Door de jaren heen is het genre flink geëvolueerd. Iets wat ondergetekende bijvoorbeeld nooit is opgevallen: het verschil in kwaliteit tussen Wolfenstein 3D en Doom; hoe je in Doom al veel meer physics terugziet. 

In Wolfenstein glijd je als het ware over de vloer heen, terwijl je bij Doom al headbobbing ziet en je wapen heen en weer zwaait tijdens het rennen. Om dan nog maar niet te spreken over de evolutie die het genre in de jaren daarna heeft doorgemaakt!

Check hier de post op inside.gamer.nl

Watch on YouTube

Het wonder van trophies (en niet achievements)

"Toen Sony in 2008/2009 de trophies introduceerde interesseerde ik mij er niet voor. Wat kon mij het nou schelen dat je virtuele bekers kon krijgen? Ik deed er dan ook niets mee en haalde mijn schouders erover op. Maar op een gegeven moment ging dit schuiven. Ik ontdekte dat het halen van trophies in sommige games domweg heel leuk is. Niet elke trophy en zeker niet in elk spel – ik ben geen trophy-jager – maar soms heeft het een toegevoegde waarde, omdat je voor je gevoel meer uit een spel haalt. Bovendien, zo heb ik gemerkt, geeft het mij voldoening om die zeldzame trophy te halen of om weer een platinum aan je collectie toe te voegen.

Ben ik de enige die dit heeft of is dit voor jullie ook herkenbaar?"

Het wonder van trophies

©GMRimport

Gaat Battlefield 6 de verwachtingen inlossen?

"Naar alle verwachting komt de officiele release trailer met alle bijbehorende details van BF6 komende zomer uit."

Als Battlefield veteraan is TheChief nogal skeptisch:

"Voor de productie van BF6 is nu een jaar langer uitgetrokken wat prima is. Echter, DICE heeft ook mensen afscheid zien nemen die genoeg hadden van de sfeer die na de EA overname is ontstaan en dus werpt de vraag zich op of het DICE van nu nog de kwaliteiten heeft om een goede game te maken."

Wat denken jullie? Wordt BF6 de terugkeer van DICE als serieuze multiplayer shooter developer of de zwanenzang van BF als een franchise voor de minder casual FPS liefhebber?"

Bekijk hier de post van TheChief

©GMRimport

De enige echte gitaar held? 

"Er is in 2011 bij wijze van grap een ‘onmogelijk’ nummer uitgebracht voor Clone Hero, de modded PC-variant van het bekende Guitar Hero. Dit nummer genaamd ‘Soulless 6’ zou zó moeilijk moeten zijn dat niemand in staat is om een 100% score te halen op dit nummer..

Of toch wel?"

Bekijk hier de post van Janucci

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Banjo-Kazooie-componist: 'Te weinig fans voor een nieuw deel'
Gamer.nl
Nieuws

Banjo-Kazooie-componist: 'Te weinig fans voor een nieuw deel'

Toch zou Grant Kirkhope graag muziek maken voor een vervolg

Voormalige Rare-componist Grant Kirkhope heeft uitgelegd waarom hij denkt dat de komst van een nieuwe Banjo-Kazooie-game onwaarschijnlijk is.

Eerder dit jaar liet Kirkhope, die de hoofdcomponist was van de Banjo-Kazooie-games, op social media weten dat hij geen hoop had er ooit een nieuwe game in de platformreeks uit zou komen. "Ik heb het al eerder gezegd, maar... ik heb geen hoop dat er een nieuwe Banjo-game komt. Daarbij zouden alle fanatieke fans het spel meteen haten en bekritiseren, hoe goed het ook is. Dat werkt nooit."

In een interview met Eurogamer heeft Kirkhope meer uitleg gegeven over waarom hij geen nieuwe Banjo-Kazooie verwacht. "Het is gewoon onwaarschijnlijk. Ik weet niet hoeveel mensen weg zijn bij Rare, ik ken er wel een paar, en het voelt alsof het huidige Rare daar geen zin in heeft. Microsoft zou Rare de verantwoordelijkheid geven en de studio zou al het harde werk moeten doen. En het gaat ook om geld. Ik heb iets van honderdduizend volgers op mijn Twitter, en dat is de 'Banjo-bubbel'. Als dat alle fans zijn, dan gaat het geen geld opleveren. Je hebt miljoenen mensen nodig die je game kopen, en je moet een compleet nieuwe generatie warm laten lopen voor je game."

Kirkhope denkt daarnaast dat Rare de game nooit zou ontwikkelen, dus dat er een andere studio gevonden moet worden die de typisch Britse humor begrijpt. "De humor van Banjo is een essentieel onderdeel en is erg Brits. Dat is niet makkelijk na te bootsen voor mensen die niet Brits zijn. Je hebt een team nodig met de juiste passie en humor." Kirkhope geeft wel toe dat ontwikkelaars als Toys for Bob en Moon Studios hebben aangegeven dat ze een nieuwe Banjo-game zouden willen maken. "Maar zou Microsoft dat willen? Zouden ze mij erbij betrekken? Ik weet het niet, waarschijnlijk niet."

Kirkhope laat er in ieder geval geen twijfel over bestaan dat hij zou meehelpen aan een nieuwe Banjo-game: "Direct. Soms willen mensen een franchise terugbrengen en niet de oude rotten erbij betrekken. Dus misschien willen ze een nieuwe componist. Maar ik zou het graag doen. Ik weet niet of ik nog meer Banjo in mij heb, maar ik zou er zeker mijn best voor doen."

Banjo-Kazooie en het vervolg Banjo-Tooie verschenen oorspronkelijk op de Nintendo 64, al zijn de games later ook op Xbox (via Rare Replay en los) en Nintendo Switch Online uitgekomen. Er kwam ook een derde deel op Xbox 360 uit, genaamd Nuts and Bolts (in Nederland bekend als Boutjes en Moertjes).

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Breach-update voor No Rest for the Wicked uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Breach-update voor No Rest for the Wicked uitgekomen

Met nieuwe missies, filmpjes, een Hardcore-modus en meer

Moon Studios heeft 'The Breach' uitgebracht, een nieuwe content-update voor de early access-versie van No Rest for the Wicked.

Volgens Moon Studios brengt The Breach de early access-versie van No Rest for the Wicked dichterbij het eindresultaat waar de studio naar toe werkt. De update bevat nieuwe gebieden, wapens, vijanden en verhalen. Zo zullen nieuwe missies en filmpjes het verhaal van de game uitbreiden. Daarbij zijn er twee nieuwe met de hand gemaakte gebieden te verkennen: Lowland Meadows en Marin Woods. Ook zijn er twee nieuwe dorpen met NPC's te vinden, namelijk Hunter's Vale en Marin Village.

Verder wordt een endgame-mechanisme toegevoegd genaamd de Plague System, wordt het voedselsysteem in verband met de honger die personages kunnen ervaren op de schop genomen en wordt er meer diepgang aan gevechten toegevoegd. Er zijn ook meer dan honderdvijftig wapenopties, nieuwe uitrusting, vijanden en bazen te vinden. Tot slot is er een Hardcore-modus toegevoegd met permadeath. De patch notes zijn hier te vinden.

No Rest for the Wicked kwam vorig jaar via Steam Early Access uit. Deze release werd uitgebracht door Private Division, een label van Take-Two. Afgelopen november werd dit label echter verkocht door Take-Two, samen met bijna alle bestaande en aankomende games - met uitzondering van No Rest for the Wicked. Moon Studios heeft inmiddels laten weten de game zelf uit te geven.

No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen, die ook van Moon Studios komen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.

Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.

De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Mogelijk volgt er ook een Switch 2-versie.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!