Inside.Gamer Community Spotlight #12
Gamer.nl
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #12

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Wat spelen we dit weekend? 8 en 9 mei

Het is weer weekend en dat betekent extra veel tijd om te gamen! Welke games heb jij afgelopen weekend gespeeld? Of ga je vanmiddag nog een vette game proberen? 

Wat speel jij dit weekend?

©GMRimport

Review: Darksiders: Deathinitive Edition

Blasterjackson is back! Nadat hij eerder al Darksiders: Warmastered Edition reviewde, is het dit keer de beurt aan Darksiders: Deathinitive Edition.

"Wanneer je al zolang games recenseert als dat ik doe (ten years and counting), gaan er artikelen zijn waar je nadien spijt van hebt. Misschien waren je vaardigheden als schrijver nog onvoldoende om je mening over te brengen zoals bedoeld of was je als gamer nog te nat achter de oren om een spel met het juiste referentiekader te bekijken. Ook ik ontkom hier niet aan, met een kleine vijf titels die als een smet op mijn blazoen staan. Darksiders II was er daar niet een van, maar na het spelen van de Deathinitive Edition heb ik wel het gevoel dat niet alles was gezegd."

Lees verder

©GMRimport

Screenshot Sunday #7

Het zonnetje schijnt. De lucht is blauw. Screenshots van jullie games, kom maar gauw! LeegBlikjeWater is terug met zijn wekelijkse rubriek "Screenshot Sunday"!

"Elke zondag plaats ik twee (of meer) screenshots van een game die ik speel of heb gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden andere leden van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!"

Deze week screenshots van onder andere Horizon en Ghost of Tsushima!

Bekijk de nieuwe Screenshot Sunday hier

©GMRimport

Hoe belangrijk is een specifieke gaming community voor jou?

Gaming kent voor mij meerdere aspecten die vaak verder gaan dan het spelen van de game alleen. Waar ik vroeger slechts mijn broertje of vrienden had om over een game te praten, is vandaag de dag het hele internet je gesprekspartner als het zo uitkomt.

En als een game voor jou diep gaat, overweeg je misschien het toetreden tot de community van een bepaalde game. Dit is vaak geen ingeleid proces maar een natuurlijk gevolg van je interesse in een game.

Hoe belangrijk is een specifieke gaming community voor jou?

Discord gaat samenwerken met PlayStation!

Verassend nieuws gezien ze een week of twee terug nog in gesprek waren met Microsoft, maar dit is erg goed nieuws. Hopelijk komt dit ook naar Xbox, kunnen we nog makkelijker cross-play praten. Gelukkig spreken ze ook niet over een exclusieve partnership. Maar Sony kennende gaan ze er wel veel aan doen om dat tegen te gaan.

Wat vinden jullie?

©GMRimport

Algemeen topic: Resident Evil Village

Afgelopen vrijdag was het zover: Resident Evil Village zag het daglicht. De game heeft al behoorlijk wat goede recensies ontvangen, waaronder een 8,5 op Gamer.nl en een 88 op pu.nl.

Persoonlijk zit ik nog enigszins te twijfelen of ik hem ga spelen. De Resident Evil-serie is niet per se voor mij weggelegd, maar de nieuwe richting die Capcom sinds het vorige deel is ingeslagen, vind ik ook echt niet verkeerd. Laat vooral weten hoe jij tegen de game en horrorgames in het algemeen aankijkt. Als je de game al hebt opgestart, horen we natuurlijk graag wat je eerste impressies zijn! 

Deel hier je mening over Resident Evil Village!

©GMRimport

Mijn onvergetelijke gamemomenten #4 – River cola, blauwe egels en straatgevechten

Nadat LeegBlikjeWater vorige week deel 3 schreef over een specifiek moment in Journey, zijn favoriete game (naast TLoU1). Is het nu weer de beurt aan Luigi1985 om een van zijn onvergetelijke gamemomenten met ons te delen!

Bekijk hier de post van Luigi1985

©GMRimport

Waarom hoor ik nooit iemand over deze game?

Recent stond er een titel in de PS-store die al langer mijn aandacht had, maar keer op keer duurder was dan waarde waar ik het op schatte. Iets in mijn geheugen maakte mij namelijk wijs dat deze titel een prima aankoop zou kunnen zijn, maar enkel wanneer de game in de digitale budgetbak zou verblijven. Nu verscheen Kingom Come enkele weken terug voor een krappe 12 Euro in de sectie der kortingen, en heb ik eindelijk besloten mijn Ideal-app uit het stof te trekken (ja, ja, zware tijden) voor deze titel. Deed ik hier goed aan?

Lees hier het oordeel van Dokter Caspari over Kingdom Come: Deliverance

©GMRimport

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum
Gamer.nl
Nieuws

Hollow Knight Silksong in september speelbaar in Australisch museum

Maar waar blijft de releasedatum?

Terwijl de releasedatum van Hollow Knight Silksong nog altijd niet bekend is, werd wel bevestigd dat de game vanaf 18 september speelbaar is in ACMI, het nationale museum van schermcultuur te Australië.

De game wordt speelbaar in het in Melbourne gelegen museum als onderdeel van een voorstelling genaamd Game Worlds, waarin de spelwerelden van games centraal staan (via IGN). Naast dat de game speelbaar is op de expositie zijn er ook displays te zien over het ontwerp en artistieke richting van het spel.

Fans vragen zich vooral af wat deze aankondiging kan betekenen voor de release van Silksong, maar vooralsnog is daar niets bekend over. De game werd jaren geleden aangekondigd - in eerste instantie als downloadbare content voor Hollow Knight, en daarna als vervolg - maar is sindsdien meermaals uitgesteld. Tijdens de Switch 2 Direct vorige maand werd gemeld dat de game nog altijd dit jaar moet uitkomen.

In Silksong besturen spelers niet de Knight, maar Hornet, een NPC uit de eerste game. Hornet kan hoger springen en daar is het leveldesign dan ook omheen gebouwd. Het spel komt naar pc, Nintendo Switch en Switch 2, PlayStation- en Xbox-consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald
Gamer.nl
Nieuws

Eerste zeven Leisure Suit Larry-games worden uit de Steam-verkoop gehaald

Mogelijk gerelateerd aan de onzekere toekomst van Codemasters

De eerste zeven games in de Leisure Suit Larry-games zullen binnenkort niet meer te koop zijn via Steam.

Dat werd middels een statement door uitgever Assemble Entertainment bevestigd. De Leisure Suit Larry-games waren vooral aan het einde van vorig millennium populair vanwege de vele seksueel getinte grappen. Het gaat om de zes door Sierra On-Line gemaakte delen en het door High Voltage Software ontwikkelde Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude. Dit zijn de zeven spellen die uit de verkoop verdwijnen:

  • Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

  • Leisure Suit Larry Goes Looking for Love (in Several Wrong Places)

  • Leisure Suit Larry III: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals

  • Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work

  • Leisure Suit Larry 6 – Shape Up Or Slip Out

  • Leisure Suit Larry: Love for Sail

  • Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude Uncut and Uncensored

Mensen die de games al hebben gekocht kunnen ze blijven downloaden en spelen. Daarnaast zullen de twee meest recente games uit de reeks - Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry en Leisure Suit Larry: Wet Dreams Dry Twice - te koop blijven staan.

Een reden werd niet gegeven, maar volgens Phil Salvador van Video Game History Foundation heeft het mogelijk te maken met het feit dat de Leisure Suit Larry-IP eigendom is van Codemasters en gelicenseerd werd aan Assemble Games. Tegenwoordig is Codemasters echter onderdeel van Electronic Arts. Deze week werd tevens aangekondigd dat Codemasters stopt met de ontwikkeling van rallygames en is het X-account van Codemasters verwijderd - mogelijk verkeert de ontwikkelaar dus in zwaar weer binnen EA.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!