Inside.Gamer Community Spotlight #9
Gamer.nl
Nieuws

Inside.Gamer Community Spotlight #9

Een tijdje geleden lanceerde Inside.Gamer, een nieuwe community platform waar je lekker kan kletsen over games met je medegamers en waar je de nodige gifjes, stevige discussies, zelfgemaakte reviews en off-topic onderwerpen kan vinden.

Mocht je het gemist hebben, dan kan je hier een uitgebreide post vinden over Inside.Gamer. In dit bericht lichten we een aantal posts van deze week voor je uit. 

Q&A: Wat is de volgende game die wordt uitgesteld?

Deathloop, Gotham Knights, Hogwarts Legacy, next-gen Cyberpunk 2077, Gran Turismo 7, Back 4 Blood: het rijtje van uitgestelde games is lang. Vandaar de vraag: wat is de volgende game die wordt uitgesteld?

Deel je antwoord hier!

©GMRimport

Screenshot Sunday #4

Elke zondag plaatst LeegBlikjeWater twee screenshots van een game die hij speelt of heeft gespeeld. Daarbij zitten ook screenshots van andere leden van de vorige week. Ook screenshots delen? Stuur er eentje in de reacties onder deze post!

Bekijk hier de Screenshot Sunday van vorige week

©GMRimport

Review: Bowser’s Fury

Bowser is woester dan ooit. Hij is furieus en is getransformeerd tot een gigantisch monster dat bijna letterlijk zwart voor ogen ziet. Hij heeft alles besmeurd met zwarte verf en is zo doorgeslagen dat zelfs zijn zoon Bowser Jr. het ergens tussen de zes en de acht kleuren in zijn broek doet. Bowser Jr. roept zelfs Mario op om hem te helpen en zo proberen ze samen Bowser tot rust te bedaren in een enorm vermakelijke en epische ‘extra game’. 

Lees hier de user review van Luigi1985!

©GMRimport

Badass barn find

BadassBoris heeft een mooie vondst gedaan. Hij heeft een hele collectie aan Nintendo 64 games binnen weten te hengelen. 

Bekijk de post hier

©GMRimport

A little bit more speed, makes a lot of difference

Gamerroelof heeft een interessant artikel geschreven over de regionale verschillen tussen consoles van vroeger. In dit geval draait het om de Super Nintendo:

"Veel games die in Europa werden uitgebracht hadden bijvoorbeeld zwarte banden boven en onderin het scherm vanwege de omzetting naar PAL. De VS was in deze tijd, de eerste helft van de jaren ’90, simpelweg een grotere en daarmee belangrijkere gamemarkt dan Europa, dus werd lang niet altijd de moeite genomen om dit te verhelpen bij release op ons continent."

Lees hier het hele artikel van gamerroelof!

©GMRimport

Balan Wonderworld

Wellicht heb je onze review van Balan Wonderworld al gelezen. Zo niet, dan zegt dit filmpje van Dunkey ook een hoop. De game doet het in ieder geval ergens goed want ondergetekende heeft al tijdje niet zo hard moeten lachen om een game.

Check hier de post op inside.gamer.nl

Watch on YouTube

Mijn onvergetelijke gamemomenten – de aftrap

Gamerroelof: "Als je gamet maak je geweldige dingen mee, die iets met je doen en die je voor altijd meeneemt. Na meer dan 30 jaar gamen heb ik veel van dit soort momenten en herinneringen. Als ik die met mensen deel die zelf geen gamers zijn, dan doet het ze niks. De glazige blikken komen me tegemoet en schouderophalend begint men over wat anders. Maar wij gamers snappen elkaar. Daarom vandaag de aftrap van ‘mijn onvergetelijke gamemomenten’ met een van mijn herinneringen"

Wat zijn jouw onvergetelijke gamemomenten?

©GMRimport

De indrukwekkende rendertechniek van Horizon: Zero Dawn

Als afsluiter deze week een gifje waar je bijna uren naar zou kunnen staren. 

"Velen zullen dit waarschijnlijk in 2017 al gezien hebben maar het blijft fascinerend om te zien. Dit is de rendertechniek die Guerilla gebruikte voor Horizon: Zero Dawn.

Alles wat binnen je zichtveld zit (en er kort naast) wordt gerenderd en de rest niet. Het is erg indrukwekkend om het in werking te zien."

Bekijk hier de post van Leegblikjewater

©GMRimport

Tot zover een selectie van de posts op Inside.Gamer van deze week. Op zoek naar meer? Er is altijd meer te vinden op het nieuwe community-platform. En vergeet zelf niet ook af en toe wat leuks te plaatsen!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Banjo-Kazooie-componist: 'Te weinig fans voor een nieuw deel'
Gamer.nl
Nieuws

Banjo-Kazooie-componist: 'Te weinig fans voor een nieuw deel'

Toch zou Grant Kirkhope graag muziek maken voor een vervolg

Voormalige Rare-componist Grant Kirkhope heeft uitgelegd waarom hij denkt dat de komst van een nieuwe Banjo-Kazooie-game onwaarschijnlijk is.

Eerder dit jaar liet Kirkhope, die de hoofdcomponist was van de Banjo-Kazooie-games, op social media weten dat hij geen hoop had er ooit een nieuwe game in de platformreeks uit zou komen. "Ik heb het al eerder gezegd, maar... ik heb geen hoop dat er een nieuwe Banjo-game komt. Daarbij zouden alle fanatieke fans het spel meteen haten en bekritiseren, hoe goed het ook is. Dat werkt nooit."

In een interview met Eurogamer heeft Kirkhope meer uitleg gegeven over waarom hij geen nieuwe Banjo-Kazooie verwacht. "Het is gewoon onwaarschijnlijk. Ik weet niet hoeveel mensen weg zijn bij Rare, ik ken er wel een paar, en het voelt alsof het huidige Rare daar geen zin in heeft. Microsoft zou Rare de verantwoordelijkheid geven en de studio zou al het harde werk moeten doen. En het gaat ook om geld. Ik heb iets van honderdduizend volgers op mijn Twitter, en dat is de 'Banjo-bubbel'. Als dat alle fans zijn, dan gaat het geen geld opleveren. Je hebt miljoenen mensen nodig die je game kopen, en je moet een compleet nieuwe generatie warm laten lopen voor je game."

Kirkhope denkt daarnaast dat Rare de game nooit zou ontwikkelen, dus dat er een andere studio gevonden moet worden die de typisch Britse humor begrijpt. "De humor van Banjo is een essentieel onderdeel en is erg Brits. Dat is niet makkelijk na te bootsen voor mensen die niet Brits zijn. Je hebt een team nodig met de juiste passie en humor." Kirkhope geeft wel toe dat ontwikkelaars als Toys for Bob en Moon Studios hebben aangegeven dat ze een nieuwe Banjo-game zouden willen maken. "Maar zou Microsoft dat willen? Zouden ze mij erbij betrekken? Ik weet het niet, waarschijnlijk niet."

Kirkhope laat er in ieder geval geen twijfel over bestaan dat hij zou meehelpen aan een nieuwe Banjo-game: "Direct. Soms willen mensen een franchise terugbrengen en niet de oude rotten erbij betrekken. Dus misschien willen ze een nieuwe componist. Maar ik zou het graag doen. Ik weet niet of ik nog meer Banjo in mij heb, maar ik zou er zeker mijn best voor doen."

Banjo-Kazooie en het vervolg Banjo-Tooie verschenen oorspronkelijk op de Nintendo 64, al zijn de games later ook op Xbox (via Rare Replay en los) en Nintendo Switch Online uitgekomen. Er kwam ook een derde deel op Xbox 360 uit, genaamd Nuts and Bolts (in Nederland bekend als Boutjes en Moertjes).

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Breach-update voor No Rest for the Wicked uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Breach-update voor No Rest for the Wicked uitgekomen

Met nieuwe missies, filmpjes, een Hardcore-modus en meer

Moon Studios heeft 'The Breach' uitgebracht, een nieuwe content-update voor de early access-versie van No Rest for the Wicked.

Volgens Moon Studios brengt The Breach de early access-versie van No Rest for the Wicked dichterbij het eindresultaat waar de studio naar toe werkt. De update bevat nieuwe gebieden, wapens, vijanden en verhalen. Zo zullen nieuwe missies en filmpjes het verhaal van de game uitbreiden. Daarbij zijn er twee nieuwe met de hand gemaakte gebieden te verkennen: Lowland Meadows en Marin Woods. Ook zijn er twee nieuwe dorpen met NPC's te vinden, namelijk Hunter's Vale en Marin Village.

Verder wordt een endgame-mechanisme toegevoegd genaamd de Plague System, wordt het voedselsysteem in verband met de honger die personages kunnen ervaren op de schop genomen en wordt er meer diepgang aan gevechten toegevoegd. Er zijn ook meer dan honderdvijftig wapenopties, nieuwe uitrusting, vijanden en bazen te vinden. Tot slot is er een Hardcore-modus toegevoegd met permadeath. De patch notes zijn hier te vinden.

No Rest for the Wicked kwam vorig jaar via Steam Early Access uit. Deze release werd uitgebracht door Private Division, een label van Take-Two. Afgelopen november werd dit label echter verkocht door Take-Two, samen met bijna alle bestaande en aankomende games - met uitzondering van No Rest for the Wicked. Moon Studios heeft inmiddels laten weten de game zelf uit te geven.

No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen, die ook van Moon Studios komen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.

Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.

De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Mogelijk volgt er ook een Switch 2-versie.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!