Matige release reden annuleren Cyberpunk 2077-multiplayer
PU.nl
Nieuws

Matige release reden annuleren Cyberpunk 2077-multiplayer

De matige release van Cyberpunk 2077 is de reden voor het annuleren van de multiplayer van het spel.

Dat zegt Philipp Weber van de studio in gesprek met Eurogamer. "We moesten echt kijken naar de prioriteiten voor Cyberpunk na de release. Prioriteit was om de basiservaring voor iedereen vloeiend moest lopen. Het wisselen van prioriteiten zorgde ervoor dat sommige projecten niet doorgingen. Met Cyberpunk wilden we te veel tegelijk doen, en we moesten echt focussen en zeggen 'wat is het belangrijkste onderdeel? Ja, we maken dat gedeelte goed'", vertelt hij.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat er na de release van Cyberpunk 2077 een losstaande multiplayergame gesitueerd in dezelfde virtuele wereld zou verschijnen. Eerder dit jaar gaf CD Projekt Red echter al aan dat men dit niet meer van plan was. "In plaats van ons focussen op één grote online ervaring, focussen we ons erop om online naar al onze franchises te brengen", zei CEO Adam Kiciński destijds. "We bouwen een technologie die naadloos in onze toekomstige games geïntegreerd kan worden." De matige release van de game werd destijds nog niet als reden gegeven.

CD Projekt Red kondigde eerder dit jaar aan dat het aan een hoop games werkt. Het vervolg op Cyberpunk 2077 draagt de codenaam Project Orion en wordt ontwikkeld door CD Projekt Red North America. De studio liet weten dat het eerder aangekondigde nieuwe The Witcher-spel, dat op Unreal Engine 5 loopt, de start is van een nieuwe trilogie. De eerste game in deze reeks draag de codenaam Project Polaris.

The Molasses Flood, de Amerikaanse studio achter Flame in the Flood die eerder door CD Projekt werd overgenomen, werkt aan een losstaande The Witcher-game. Project Sirius moet "een innovatieve insteek" hebben en "een onvergetelijk verhaal voor bestaande The Witcher-fans en een nieuw publiek bieden". De game bevat zowel singleplayer- als multiplayerelementen.

Project Canis Majoris is een remake van de eerste The Witcher-game. Het gaat om een verhaalgedreven, singleplayer openwereld-rpg die wordt ontwikkeld door de Poolse studio Fool's Theory. CD Projekt Red houdt toezicht op de ontwikkeling.

Tot slot is er nog de nieuwe IP, die de codenaam Project Hadar draagt. Dit spel bestaat alleen nog maar in conceptfase en wordt vooralsnog door een klein team ontwikkeld. Verdere details zijn er nog niet, behalve dat het spel compleet losstaat van de The Witcher- en Cyberpunk 2077-franchises.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur
PU.nl
Nieuws

The Witcher 3-jubileumstream bevat Geralt-stemacteur

Wind's howling

Gisteren werd er een speciale livestream uitgezonden om het tienjarige jubileum van The Witcher 3: Wild Hunt te vieren. Daarin kwam onder andere stemacteur Doug Cockle voorbij, die de stem van Geralt of Rivia in de games inspreekt.

De jubileumstream kan hieronder in zijn geheel worden bekeken. Gedurende de stream vertelt Cockle meer over zijn ervaringen met zijn acteerwerk in de games. Daarnaast wordt in de stream gepraat over aankomende nieuwe merchandise, waaronder kleding, en de concerttour met muziek uit de games. Begin dit jaar werd al aangekondigd dat op 9 november het concert plaatsvindt in AFAS Live te Amsterdam.

Gisteren werd er al een trailer van The Witcher 3 uitgebracht om het tienjarige jubileum te vieren. De game verscheen op 19 mei 2015 voor PlayStation 4, Xbox One en pc, en kwam later ook naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en Nintendo Switch. Het wordt gezien als een van de beste openwereld-rpg's ooit, met een uitgebreide, levende spelwereld, interessante personages en plotwendingen en hoofd- en zijmissies die spelers het gevoel geven dat hun acties en keuzes er toe doen.

Ondertussen werkt CD Projekt Red aan het eind vorig jaar onthulde The Witcher 4. De eerste trailer, die nog geen directe gameplay toont, is gemaakt op Unreal Engine 5 en draait op een "onaangekondigde Nvidia GeForce RTX-cpu". De trailer bevestigt dat Ciri de hoofdrol zal spelen, al zal Geralt of Rivia wel een rol hebben in de game. The Witcher 4 wordt een singleplayer openwereld-rpg en is het begin van een nieuwe saga, bestaande uit drie nieuwe games. Het spel komt op zijn vroegst pas in 2027 uit.

Gisteren kwam een artikel van Jacco online waarin hij terugblikt op The Witcher 3. Hij schreef: "In 2015 had ik definitief de bodem van de put bereikt. Vanwege mijn gebrek aan energie was eigenlijk niets leuk of boeiend, en het dagelijks leven bestond daardoor enkel uit grinden voor wat strikt noodzakelijk was. Videogames waren de enige effectieve manier om de gedachten te verzetten, maar weinig titels hielden me langer dan een uur bezig. Totdat The Witcher 3: Wild Hunt voorbij kwam, een game van dusdanige wereldklasse dat ik er tien jaar later nog bijna dagelijks aan denk."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Helldivers 2-update verplaatst het gevecht naar Super Earth
PU.nl
Nieuws

Helldivers 2-update verplaatst het gevecht naar Super Earth

De Illuminate moeten worden tegengehouden

De Heart of Democracy is uitgekomen, waardoor de oorlog nu op Super Earth zelf plaatsvindt.

Onlangs ging Galactic Emergency al van start in Helldivers 2, waarbij de vijandige Illuminate via een zwart gaat Super Earth bereikte en aanviel. Met de nieuwe Hearth of Democracy-update worden Helldivers voor het eerst naar de thuisplaneet gestuurd om daar het gevecht aan te gaan.

"De Illuminate krioelen nu in onze steden, terroriseren inwoners en vernietigen de infrastructuur", zo wordt op PlayStation Blog gemeld. "Het is tijd om de wapens op te pakken en te vechten voor de kostbare funderingen van de democratie. Helldivers, keer terug naar jullie planeet en verdedig wat rechtmatig van ons is." In tegenstelling tot eerdere gebieden in Helldivers 2, betekent de nieuwe update dat spelers nu tussen wolkenkrabbers vechten.

Onlangs bleek overigens dat Helldivers 2-ontwikkelaar Arrowhead Game Studios hun volgende game helemaal zelf bekostigt. Dat wil overigens niet zeggen dat de samenwerking met Sony niet is bevallen: "PlayStation is geweldig. Helldivers zou niet zonder hen bestaan. We staan er voor open om in de toekomst weer met ze samen te werken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!