Phil Spencer geeft toe dat Xbox-line-up in 2022 te mager was
Gamer.nl
Nieuws

Phil Spencer geeft toe dat Xbox-line-up in 2022 te mager was

Xbox-topman Phil Spencer heeft toegegeven dat de line-up van Xbox-games in 2022 niet afdoende was.

Dat meldde hij in een interview met IGN. "We willen fans een stabiele line-up aan goede games bieden die mensen op onze platforms kunnen spelen, en dat is ons in 2022 niet goed genoeg gelukt, daar is geen twijfel over mogelijk."

Volgens Spencer komt daar dit jaar verandering in. "We zijn enthousiast over 2023, we hebben net de Developer_Direct uitgezonden. Ik voel me erg goed over de games die we toonden. En dan weten we ook dat we Starfield nog via een losstaande show kunnen tonen - we starten 2023 met goed momentum."

Deze lente geeft Microsoft sowieso Redfall en Minecraft Legends uit, en dit jaar staan Starfield en Forza Motorsport op de planning. Ook is Hi-Fi Rush deze week uitgekomen. "Het was belangrijk dat we (tijdens de Developer_Direct) gameplay en duidelijke releasedata toonden."

Spencer reageerde ook op het nieuws dat de Xbox-divisie afgelopen fiscaal kwartaal een daling in omzet zag. "Het jaar ervoor hadden we in dat kwartaal Age of Empires, Fora Horizon 5 en Halo Infinite. Die games deden het erg goed, en afgelopen kwartaal hadden we niet die grote releases."

Tot slot liet Spencer weten dat hij blij is met de huidige groei van Game Pass - al zijn daar geen precieze cijfers van naar buiten gebracht. "We begeven ons een beetje in onbekend terrein met wat we met Game Pass doen in de industrie, dus het is moeilijk voor ons om te bepalen hoe snel we moeten groeien. Maar we hebben nooit eerder zoveel betaalde abonnees gehad, en Game Pass blijft groeien. Ik ben blij met de groei."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gears of War: Reloaded deze zomer naar alle platforms
Gamer.nl
Nieuws

Gears of War: Reloaded deze zomer naar alle platforms

Microsoft heeft een remaster van de oorspronkelijke Gears of War aangekondigd. De game, die de ondertitel Reloaded draagt, verschijnt deze zomer op alle platforms, dus ook op de PlayStation 5.

Dat deelt Microsoft in een blogpost op Xbox Wire. Gears of War: Reloaded is een opgepoetste versie van de eerste Gears of War die in 2006 uitkwam op de Xbox 360. Het betreft dus geen remaster van de volledige oorspronkelijke trilogie. De vernieuwde versie ondersteunt een resolutie van 4K en heeft support voor 120 frames per seconde in de multiplayer. De verhalende modus draait in zestig frames per seconde.

De game komt deze zomer uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc. Het is de eerste keer dat een Gears of War-game speelbaar wordt op een PlayStation-console. Daarbij ondersteunt het spel cross-play en cross-progression tussen alle platforms. Een exacte releasedatum is er nog niet. De remaster gaat veertig dollar kosten. De prijs in euro's is nog niet bekend, maar zal ongeveer op hetzelfde neerkomen. The Coalition, Sumo Interactive en Disbelief zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling.

Het is niet voor het eerst dat de eerste Gears of War een remaster krijgt. In 2015 verscheen Gears of War: Ultimate Edition op Xbox One en pc. Eigenaren van deze versie - die hem vóór de aankondiging van Reloaded hebben aangeschaft - krijgen een gratis upgrade naar Gears of War: Reloaded. Uiteraard is de game ook op dag één te spelen via PC Game Pass en Xbox Game Pass Ultimate.

Reloaded bevat alle content die Ultimate Edition bevat, waaronder een bonushoofdstuk voor de singleplayer en alle multiplayermaps en -modi. Het verhaal is in co-op te spelen. Dat kan zowel online als in splitscreen.

Om de game te spelen, is inloggen met een Microsoft-account niet vereist. Alleen als spelers gebruik willen maken van cross-progression en alle mogelijkheden van cross-play is het wel nodig. Alleen met een Microsoft-account is het mogelijk om spelers op andere platforms uit te nodigen en je progressie over te dragen naar een ander platform.

Bekijk hieronder enkele screenshots van Gears of War: Reloaded:

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Uitvoerige gameplay van F1 25 getoond
Gamer.nl
Nieuws

Uitvoerige gameplay van F1 25 getoond

De game verschijnt op 30 mei voor PS5, Xbox Series en pc

Electronic Arts heeft een uitgebreide gameplayvideo van de aankomende racegame F1 25 gedeeld.

In de vijftien minuten durende video komen diverse parcoursen voorbij, waaronder een gespiegelde versie van de Oostenrijkse track, en het circuit in Melbourne. Daarbij wordt de focus gelegd op de nieuwe LIDAR-technologie waarmee circuits er nog realistischer uitzien.

In F1 25 kunnen spelers in de MyTeam-modus hun eigen F1-team managen. Spelers kunnen bijvoorbeeld kiezen waar de Research & Development-afdeling zich op richt, maar ook onderhandelen met coureurs om ze in het team te krijgen. Ook keert de Braking Point-campagne terug, waarin Konnersport ditmaal voor het kampioenschap racet wanneer een dramatische gebeurtenis chaos schopt binnen het team.

Dankzij verbeterde graphics en een nieuwe belichtingstechniek ogen parcoursen nog realistischer, en ook weersomstandigheden zijn nog echter. Ook de audio van de game is verbeterd, met meer gepraat via de radio en natuurlijk commentaar. De Audio2Face-technologie van Nvidia zorgt voor realistischere gezichten.

F1 25 verschijnt op 30 mei voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Mensen die de Iconic Edition van de game reserveren krijgen drie dagen eerder toegang tot de game. Met de Iconic Edition krijgen spelers ergens na release ook toegang tot nieuwe hoofdstukken gebaseerd op de F1-film met Brad Pitt die in juni uitkomt, alsmede extra's rondom Lewis Hamilton.

De F1-reeks wordt ontwikkeld door Codemasters, dat tegenwoordig onderdeel uitmaakt van Electronic Arts. Onlangs bleek nog dat er een onbekend aantal ontslagen vallen bij de ontwikkelaar, en dat de ontwikkeling van WRC-rallygames wordt gepauzeerd voor onbepaalde tijd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!