Phil Spencer zou graag een nieuwe Killer Instinct zien verschijnen
PU.nl
Nieuws

Phil Spencer zou graag een nieuwe Killer Instinct zien verschijnen

Als het aan Xbox-baas Phil Spencer ligt, komt er ooit een nieuwe Killer Instinct uit op Xbox-consoles.

Dat meldt hij in een recente aflevering van de Dropped Frames-podcast, waar hij te gast was. Hij meldt dat hij samen met Matt Booty van Xbox Game Studios regelmatig over de vechtreeks praat en dat ze beiden graag de franchise laten terugkeren.

"Het gaat om het juiste team en de juiste kans vinden", meldt Spencer. "Maar er is zeker geen gebrek aan motivatie om meer met Killer Instinct te doen, want we houden van de franchise en de reactie van gamers op de franchise."

In de podcast meldt Spencer ook dat de nieuwe Fable-game in goede handen is bij Playground Games, de ontwikkelaar van de Forza Horizon-reeks. De nieuwe Fable werd vorig jaar aangekondigd middels een teaser. "Gezien de hoge lat die Playground voor zichzelf heeft gelegd - ik denk dat ze dat met Forza Horizon 5 wel hebben laten zien - vind ik dat mensen vertrouwen moeten hebben dat (studiohoofd) Gavin Raeburn en het team de focus hebben om iets ongelooflijks met de IP te doen. We weten dat het belangrijk is voor Xbox-fans en kunnen niet wachten om meer te tonen."

Tot slot reageerde Spencer nog op het feit dat tijdens E3 werd gemeld dat Halo Infinite deze feestdagen uitkomt en er dus nog geen precieze releasedatum is. Volgens hem is er geen kans meer op uitstel - in ieder geval niet voor meerdere maanden - maar wil de ontwikkelaar nog een datum bepalen ergens in de feestdagen. Ook moet er gekeken worden naar de releasedatum van andere belangrijke releases in het najaar. Microsoft en ontwikkelaar 343 Industries willen niet nu al een datum aankondigden en het vervolgens een week moeten uitstellen.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!