Private Division begint vier nieuwe samenwerkingen met indiestudio's
Gamer.nl
Nieuws

Private Division begint vier nieuwe samenwerkingen met indiestudio's

Private Division, een uitgeverslabel van Take-Two Interactive, heeft vier nieuwe samenwerkingen met indiestudio's opgestart.

Aankomende games van de studio's Yellow Brick Games, Piccolo Studio, Evening Star en Die Gute Fabrik worden daardoor uitgegeven via Private Division. Alle vier de studio's hebbe volgens een persbericht games in ontwikkeling. De eerste van deze spellen komt niet voor het fiscale jaar 2024 uit.

Private Division is een uitgeverslabel van Take-Two bedoeld voor kleinere en onafhankelijk ontwikkelde games. Eerder werden via dit label al OlliOlli World en The Outer Worlds uitgegeven, alsmede de Xbox- en PlayStation-versies van Hades. Ook Kerbal Space Program 2 moet via dit label worden uitgebracht. Private Division is ook eigenaar van OlliOlli-studio Roll7 en gaat de nog onaangekondigde nieuwe game van Ori and the Blind Forest-studio Moon Studios uitbrengen.

De Spaanse ontwikkelaar Piccolo Studio heeft to nu toe één spel uitgebracht, Arise: A Simple Story, en werkt nu aan een nieuwe IP. Evening Star heeft meegewerkt aan Sonic Mania en werkt nu aan een nieuwe game met een eigen personage. 

Die Gute Fabrik uit Kopenhagen is vooral bekend van de game Mutazione en werkt nu aan een verhaal gedreven game. Yellow Brick Games tot slot komt uit Canada en werkt aan een ambitieuze nieuwe actie-rpg. Het team bestaat uit mensen die onder andere aan Assassin's Creed en Dragon Age hebben gewerkt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game
Gamer.nl
Nieuws

Nederlandse ontwikkelaar Rusty Lake viert jubileum met gratis game

The Mr. Rabbit Magic Show

De uit Amsterdam afkomstige gameontwikkelaar Rusty Lake bestaat tien jaar. De studio viert dit onder andere met een gratis game die nu beschikbaar is.

De ontwikkelaar staat bekend om hun macabere puzzelgames die zich afspelen in het Rusty Lake-universum. Deze spellen combineren point-and-click-gameplay met escape-room-achtige puzzels. Hoewel de verschillende spellen allemaal los te spelen zijn, loopt er ook een rode draad door de games. Er zijn achttien games uitgebracht, waarbij sommige betaald en andere spellen weer gratis zijn.

Om te vieren dat Rusty Lake tien jaar bestaat, heeft de ontwikkelaar nu een nieuwe gratis game uitgebracht, genaamd The Mr. Rabbit Magic Show. Het gaat om een "korte maar mysterieuze" game. Daarbij wordt er in het spel gehint naar de volgende grote game van de ontwikkelaar, genaamd Servant of the Lake. The Mr. Rabbit Magic Show kan gratis gedownload worden via iOS, Android, Steam en Itch.io. Daarbij is er op verschillende digitale winkels een uitverkoop van Rusty Lake-games gaande.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft zag afgelopen kwartaal een stijging in omzet van games

De hardwareverkoop blijft echter wel dalen

De gamedivisie van Microsoft heeft het afgelopen kwartaal een stijging in omzet gezien. De omzet van hardwareverkoop blijft wel nog altijd dalen.

Het bedrijf maakte de kwartaalcijfers van het derde fiscale kwartaal van 2025 bekend. Daaruit blijkt dat Microsoft 70,1 miljard dollar aan omzet heeft gedraaid in dat kwartaal, wat voor een netto-opbrengst van 25,8 miljard dollar zorgde. Dat betreft een groei van respectievelijk 13 en 18 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Deze groei is vooral te danken aan de cloud- en Office-producten van Microsoft, maar ook de Xbox-divisie heeft succes geboekt: de omzet van de gamesafdeling is met 5 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Binnen die divisie is Xbox-content en services, waar Xbox-games en Game Pass onder vallen, met 8 procent gestegen. Dit mede dankzij spellen als Call of Duty, Minecraft en Avowed. Ook Game Pass-abonnees zijn gestegen, al werden er geen precieze cijfers genoemd.

De cijfers rondom Xbox-hardware zijn echter wederom gedaald - ditmaal met 6 procent. Al enkele jaren daalt de verkoopt van Xbox-consoles, en daar lijkt vooralsnog geen verandering in te zijn gekomen. Op zich is dat ook niet heel gek, aangezien Microsofts huidige strategie betekent dat Xbox-games op steeds meer verschillende manieren aangeboden worden - ook op concurrerende consoles zoals de PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!