Regisseur claimt dat Resident Evil Village-monster uit zijn film komt
PU.nl
Nieuws

Regisseur claimt dat Resident Evil Village-monster uit zijn film komt

Volgens een filmregisseur is een monster uit Resident Evil Village gebaseerd op een monster uit een van zijn films.

Dat claimt de Nederlandse regisseur Richard Raaphorst. Volgens hem heeft Capcom een monster uit zijn in 2013 verschenen horrorfilm 'Frankenstein's Army' een-op-een gekopieerd.

In die film zit er een mensachtig monster met een propeller als hoofd. Hieronder is een scène van het monster uit de film te zien. Volgens Raaphorst is dit monster gekopieerd voor een monster in Resident Evil Village genaamd Sturm. Om zo weinig mogelijk van het pas uitgekomen spel via dit nieuwsbericht te spoilen, is het monster uit de game

Watch on YouTube

te zien.

"Het is dezelfde scène als in mijn film, behalve dat men in de film de gastubes los moest snijden", aldus de regisseur tegen Eurogamer. "Dat is het enige dat mist (in de game). Maar alles gaat in vlammen op, dan explodeert het, en dan draait het door de camera - het is precies hetzelfde. Zelfs de omgevingen en het kleurgebruik. Het ziet er uit als een animatie voor mijn film."

Capcom zou Raaphorst niet hebben benaderd - de regisseur zou er afgelopen vrijdag, op de release van de game, achter zijn gekomen door berichten van fans. "Eerst was ik pissig. Daarna was ik trots. Nu zie ik alle reacties en ben ik weer pissig, en beledigd. Het is moeilijk om een goed ontwerp te bedenken. (...) Ze pakken het en plaatsen het in de game. Het is creatieve mishandeling."

Raaphorst meldt dat hij niet verwacht dat hij royalty's ontvangt, omdat hij niet de rechten van zijn film in het bezit heeft. Die liggen bij MPI Media Group, het Amerikaanse bedrijf dat de film heeft gefinancierd. Hij zou echter wel een vermelding in de game willen krijgen. "Ik bekijk mijn opties. Als ze mij hadden gevraagd of ze mijn design konden gebruiken in ruil voor een vermelding in de credits of royalty's, dan was ik gevleid en trots geweest. Het was dan een superpositieve ervaring geweest."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Forza Horizon 5-wagenkleur eert zowel Xbox als PlayStation
PU.nl
Nieuws

Nieuwe Forza Horizon 5-wagenkleur eert zowel Xbox als PlayStation

Toepasbaar op de Lamborghini Revuelto

Er is eerder deze week een nieuwe kleurstelling voor een auto aan Forza Horizon 5 toegevoegd die zowel PlayStation- als Xbox-consoles in het zonnetje zet.

Het gaat om een kleurstelling in neongroen en felblauw, om respectievelijk Xbox en PlayStation mee uit te beelden. Deze kleurstelling is specifiek voor de Lamborghini Revuelto bedoeld en kan dus alleen op die wagen worden toegepast.

Deze wagen kan vrijgespeeld worden in de nieuwe Horizon Realms-modus door de Horizon Stadium-race te winnen, terwijl de kleurstelling ontgrendeld kan worden door de code '687 884 132' te gebruiken door naar 'Find New Designs' te gaan in de Designs and Paint-tab in de Garage.

De kleurstelling is natuurlijk uitgebracht om te vieren dat Forza Horizon 5 inmiddels niet alleen meer op Xbox en pc, maar ook op PlayStation 5 speelbaar is. De PS5-versie is exact gelijk aan de Xbox- en pc-versies, inclusief alle eerder verschenen updates. Reeds uitgekomen uitbreidingen, waaronder de verschillende Car Packs en de Hot Wheels-uitbreiding, kunnen los worden aangeschaft in de PlayStation Store. De content die in de Xbox- en pc-versies van de game alleen tijdelijk beschikbaar was, zijn beschikbaar in de nieuwe Horizon Realms-modus. Die is via een update ook aan de Xbox- en pc-versies van de game toegevoegd. De PlayStation-versie ondersteunt cross-play met alle andere platforms.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Campagne nieuwe Battlefield geïnspireerd door Civil War en Dead Space
PU.nl
Nieuws

Campagne nieuwe Battlefield geïnspireerd door Civil War en Dead Space

De game komt ergens voor april 2026 uit, onthulling vindt deze zomer plaats

De campagne van de aankomende nieuwe Battlefield is volgens de makers van de game geïnspireerd door de film Civil War en de game Dead Space.

Dat liet senior producer Philippe Ducharme weten aan Inverse. Volgens hem is de vorig jaar verschenen Alex Garland-film Civil War een "goede referentie" voor sommige dingen die de ontwikkelaars in het spel willen creëren.

In Civil War staat een Verenigde Staten centraal waarin een burgeroorlog het land verscheurt. De film volgt een team journalisten dat met militairen richting Washington, D.C. reist om verslag te doen van de vijandelijke overname van het Witte Huis.

Ducharme laat ook weten dat de remake van Dead Space impact heeft gemaakt op de ontwikkeling van de nieuwe Battlefield. Gedurende de ontwikkeling van Dead Space leerden de ontwikkelaars meer over de "spanningscurve" en hoe de transitie van één plotpunt naar de volgende "zowel hoge als lage punten nodig heeft om de interesse van spelers te behouden". Hoewel een game als Battlefield een heel ander soort beestje is, zijn er toch lessen gehaald uit de Dead Space-ontwikkeling.

Afgelopen september werden de eerste details en artwork van de nieuwe Battlefield gedeeld. Zo speelt de game zich in de moderne tijd af en wordt er inspiratie gehaald uit Battlefield 3 en 4. De game zal niet de wedstrijden met 128 spelers en het Specialist-systeem uit Battlefield 2042 meenemen. In plaats daarvan lijkt het er op dat potjes met 64 spelers terugkeren, en zullen er reguliere classes in de game zitten. Ook keert de singleplayercampagne terug.

Via Battlefield Portal worden diverse tests gehouden, waarvan al meermaals gameplay is gelekt. Uitgever Electronic Arts liet daarbij onlangs weten dat de nieuwe Battlefield ergens aankomende zomer wordt onthuld en voor april 2026 uitkomt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!