Update: Shinji Mikami vertrekt bij Tango Gameworks
PU.nl
Nieuws

Update: Shinji Mikami vertrekt bij Tango Gameworks

Bethesda heeft bevestigd dat Tango Gameworks-oprichter Shinji Mikami vertrekt bij de studio.

Dat deed het bedrijf via Twitter. "We kunnen bevestigen dat Shinji Mikami heeft besloten om Tango Gameworks in de komende maanden te verlaten. We danken hem voor zijn werk als creatief leider en ondersteunende mentor voor jonge ontwikkelaars aan de The Evil Within-franchise, Ghostwire: Tokyo en natuurlijk Hi-Fi Rush. We wensen Mikami-san het beste in de toekomst en kijken uit naar wat de getalenteerde ontwikkelaars van Tango voor ons in petto hebben."

Oorspronkelijk bericht:
Shinji Mikami, de oprichter en CEO van Tango Gameworks, zou vertrekken bij de studio.

TrueAchievements zegt een e-mail die intern in het bedrijf werd verstuurd te hebben ingezien waarin dit werd aangekondigd door vicepresident Todd Vaughn. "Ik schrijf jullie vandaag om te laten weten dat studiohoofd Shinji Mikami heeft besloten om Tango Gameworks ergens de komende maanden te verlaten."

Mikami is vooral bekend als de maker van de Resident Evil-reeks - waar hij tot Resident Evil 4 hoofdverantwoordelijk voor was. In 2010 richtte hij Tango Gameworks op, waar hij de The Evil Within Games mee maakte. Voor recentere releases Ghostwire: Tokyo en Hi-Fi Rush was hij executive producer. Tango is onderdeel van ZeniMax en dus ook overgenomen door Microsoft.

Het is niet bekend wat Mikami, indien de berichten kloppen, in de toekomst gaat doen. Fans speculeren dat hij zich aan gaat sluiten bij M-Two Inc, de in 2019 opgerichte studio van voormalige PlatinumGames-CEO Tatsuya Minami. Volgens berichtgeving toen zou de naam M-Two slaan op het feit dat Minami de studio samen met Mikami wilde oprichten. Dit is echter nog niet officieel bevestigd. Het is ook mogelijk dat Mikami met pensioen gaat.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend
PU.nl
Nieuws

Systeemeisen van pc-versie MindsEye bekend

Game komt op 10 juni uit, ook op PS5 en Xbox Series-consoles

De systeemeisen van de pc-versie van MindsEye zijn uit doeken gedaan. Het gaat om de debuutgame van Build a Rocket Boy.

Dat gebeurde op de Steam-pagina van de game. Hieronder volgen ze.

Minimale systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i5-12400F / AMD Ryzen 5 5600X

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 6GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 2060 / AMD Radeon RX 5600 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

Aanbevolen systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows 10/11 64 Bit met laatste updates

  • Processor: Intel Core i7-13700K / AMD Ryzen 7 7800X3D

  • Geheugen: 16 GB RAM

  • Grafische kaart: 8GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 4070 / AMD Radeon RX 6800 XT

  • DirectX: Versie 12

  • Opslagruimte: 70 GB beschikbare ruimte

  • Aanvullende opmerkingen: SSD vereist

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Elden Ring Nightreign krijgt na release mogelijk optie voor twee spelers
PU.nl
Nieuws

Elden Ring Nightreign krijgt na release mogelijk optie voor twee spelers

Op release kan de game alleen of met z'n drieën worden doorlopen

In het aankomende Elden Ring Nightreign wordt het ergens na de release wellicht mogelijk om de game met z'n tweeën te spelen.

Op release kan de game alleen of met z'n drieën worden doorlopen. Een optie voor twee spelers is er op dat moment niet. Aan IGN vertelt regisseur Junya Ishizaki dat dit een bewuste keuze is: de game is geoptimaliseerd voor drie spelers, al kan het ook alleen worden doorlopen. "Daar hebben we al onze energie in gestoken, maar (een optie voor twee spelers) is iets waar we naar kijken en wat we overwegen voor na de release."

In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen.

Elden Ring Nightreign is vanaf 30 mei verkrijgbaar op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De basiseditie van het spel kost 39,99 euro.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!