'Spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden in Battlefield 2042'
Gamer.nl
Nieuws

'Spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden in Battlefield 2042'

Volgens ontwikkelaars van de aankomende shooter Battlefield 2042 zijn menselijke spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden.

Dat claimt design director Justin Wiebe van Ripple Effect Studios - de ontwikkelaar die Dice helpt met het spel - in een interview met VG24/7. "We hebben veel moeite gestopt in er voor te zorgen dat ze spelen zoals een mens zou spelen. Het is heel moeilijk om het verschil tussen een AI en een menselijke speler te zien, want ze rennen rond, rijden in voertuigen en halen elkaar op, ze zetten elkaar af bij belangrijke locaties enzovoorts - het is een heel intelligent systeem. Vervolgens kun je de dingen die ze wel en niet kunnen doen aanpassen - waaronder de moeilijkheidsgraad."

Bots worden een belangrijk onderdeel van Battlefield 2042, zo bleek eerder. In multiplayerpotjes van 128 spelers worden ze bijvoorbeeld toegevoegd. Ondanks bovenstaande beschrijving hebben diverse fans van de reeks kritiek geuit op de beslissing om bots te gebruiken om multiplayerpotjes op te vullen.

Vorige week kondigden EA en Dice aan dat Battlefield 2042 in september een bèta krijgt, die beschikbaar komt voor mensen die het spel alvast reserveren of die lid zijn van EA Play. Ook werd de Battlefield Portal-modus onthuld, waarin spelers op een zestal maps uit Battlefield 1942, Battlefield Bad Company 2 en Battlefield 3 kunnen spelen.

Battlefield 2042 verschijnt op 22 oktober voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sackboy is uit het PlayStation Productions-logo gegooid
Gamer.nl
Nieuws

Sackboy is uit het PlayStation Productions-logo gegooid

Wat betekent dat voor de toekomst van het personage?

Sackboy - bekend van de LittleBigPlanet-games en Sackboy: A Big Adventure - maakt geen onderdeel meer uit van het huidige PlayStation Productions-logo.

Socialmediagebruiker realradec onthulde na het zien van de Until Dawn-film dat Sackboy niet meer in het PlayStation Productions-logo voorafgaand aan de film voorkomt. Voorheen maakte Sackboy nog wel onderdeel uit van dit logo. Andere personages zoals Ratchet and Clank, Astro Bot en Nathan Drake komen nog wel voor in het logo.

Het is op moment van schrijven niet bekend waarom Sackboy niet meer in het logo voorkomt, maar Sony lijkt steeds minder nadruk op het personage en de LittleBigPlanet-franchise te leggen. Zo zijn LittleBigPlanet 3 en alle LittleBigPlanet-dlc vorig jaar uit de PlayStation Store gehaald. Wel is Sackboy: A Big Adventure nog altijd te koop.

Vorig jaar bleek dat Sony-studio Media Molecule, dat de eerste LittleBigPlanet-games heeft ontwikkeld, bijna werd opgeheven tijdens een ontslagronde. Zover bekend werkt de studio inmiddels al een tijdje aan een nieuwe IP, die naar verluidt niet op de meest recente game van de ontwikkelaar, Dreams, lijkt.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Half-Life 3 al van begin tot eind speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Half-Life 3 al van begin tot eind speelbaar

Er gaan al geruime tijd geruchten over de komst van de game

Het nog onaangekondigde Half-Life 3 zou al vanaf begin tot eind speelbaar zijn bij Valve.

Dat claimt gerenommeerde Half-Life-insider Tyler McVicker. In een recente livestream beantwoordde hij vragen van kijkers. Zo werd hij gevraagd wanneer Half-Life 3 uitkomt, waarop hij het volgende meldde: "Waarschijnlijk dit jaar, of de aankondiging vindt in ieder geval dit jaar plaats."

Hij liet daarbij weten dat de ontwikkeling van het spel al vergevorderd is. "De game is van begin tot eind speelbaar. De ontwikkeling is verder gevorderd dan ooit, en ze zijn nu aan het optimaliseren. Ze zetten de puntjes op de i."

Afgelopen jaar claimde Valve-insider Gabe Follower meermaals informatie over een langverwacht vervolg op Half-Life 2 te hebben. Rond de jaarwisseling meldde hij bijvoorbeeld dat er al enkele maanden speeltests voor de game werden gehouden. Dit jaar liet hij daarbij weten dat de game wordt geoptimaliseerd.

Officieel is er nog altijd geen Half-Life 3 aangekondigd, al hintte de stemacteur achter het personage G-Man mogelijk wel naar de komst van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!