Spiritfarer-update voegt onder andere nieuwe spirit Beverly toe
PU.nl
Nieuws

Spiritfarer-update voegt onder andere nieuwe spirit Beverly toe

Er is een gratis update voor de indiegame Spiritfarer uitgekomen, waarin onder andere de nieuwe spirit Beverly zit.

Naast de nieuwe spirit Beverly - een kleine uil die in Oxbury gevonden kan worden - zitten daar ook bijbehorende missies bij. Verder bevat de update diverse andere nieuwe opties en aanpassingen, waaronder drie saveslots om het spel op te slaan, een Archive Room om oude documenten te bewaren en door te lezen, een radio in de lounge om naar de soundtrack van de game te luisteren, nieuw voedsel en diverse aanpassingen die de game beter speelbaar maken. Een complete lijst met alle toevoegingen is op de website van ontwikkelaar Thunder Lotus Games te vinden.

Ook heeft iam8bit de reserveringen voor de Spiritfarer Collector's Edition geopend. De fysieke game komt beschikbaar op PlayStation 4 en Nintendo Switch en bevat onder andere een replica van een Everlight, de digitale soundtrack en artbook en een set met kaarten en stickers. Ook kan de soundtrack op vinyl besteld worden.

Spiritfarer plaatst spelers in een dorpje op een boot, waar verschillende dieren wonen. Protagonist Stella onderhoudt een relatie met de dieren door spullen te delen, te vissen en ondertussen lekker te kletsen. De rivier die spelers bevaren is de Styx, oftewel de weg naar het hiernamaals. De  game is verkrijgbaar op PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One, Steam, Epic Games Store, GOG, Google Stadia en Game Pass voor Xbox en pc.

Gamer.nl beloonde Spiritfarer met een 9: "Animal Crossing en Metroid is geen alledaagse combinatie, maar in Spiritfarer werkt het uitzonderlijk goed. Het managen van je eigen boot vol kleurrijke dieren gaat erg goed samen met het vrij verkennen van land en zee. De game behandelt bovendien op een mooie en lieve manier een zwaar onderwerp: de dood."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!