Take-Two: 'Onze games op release op abonnementsdiensten zetten is niet logisch'
Gamer.nl
Nieuws

Take-Two: 'Onze games op release op abonnementsdiensten zetten is niet logisch'

Volgens Take-Two Interactive-directeur Strauss Zelnick is het voor het bedrijf niet logisch om hun games op de dag van release op abonnementsdiensten zoals Game Pass of PlayStation Plus te zetten.

Dat meldde Zelnick in een interview met GamesIndustry.biz, dat hieronder is te zien. "We ondersteunen diverse abonnemetsservices en doen dat met plezier. Maar we zijn sceptisch over het brengen van net uitgekomen games naar deze services."

Diverse games van Take-Two staan inderdaad op of komen op abonnementsservices te staan. Zo komt Red Dead Redemption 2 op het vernieuwde PlayStation Plus te staan, dat later deze maand ook in Europa beschikbaar komt. 

Take-Two, dat het moederbedrijf is van Rockstar en 2K Games, ziet het echter niet zitten om spellen die net uit zijn al meteen op dergelijke services aan te bieden. "We moeten altijd een middenweg kiezen tussen wat de consument wil, en wat wij kunnen leveren. Ik denk dat Sony het op zijn minst eens is met ons, omdat ze soortgelijke verklaringen hebben gegeven.”

Take-Two heeft hier echter wel eens mee geëxperimenteerd. Zo verscheen The Outer Worlds, dat is ontwikkeld door Obsidian meer werd uitgegeven door Take-Two, wel op release op Game Pass. Zelnick meldde toen dat het moeilijk was om in te schatten of het voor meer of juist minder succes zorgde. Overigens laat Zelnick in het recente interview weten dat de strategie van Take-Two in de toekomst altijd kan veranderen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo scherpt gebruikersovereenkomst van Switch-consoles aan
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo scherpt gebruikersovereenkomst van Switch-consoles aan

Zo mogen gekochte games niet voor commerciële doeleinden worden gebruikt

Nintendo heeft in zijn gebruikersovereenkomst de regels rondom het illegale gebruik van Switch-consoles en digitale games aangescherpt.

In de nieuwe Nederlandse gebruikersovereenkomst blijkt bijvoorbeeld dat Nintendo consumenten toegang tot digitaal aangeschafte games weer kan ontzeggen als die consumenten tegen de regels ingaan. Daarbij wordt vooral benadrukt dat consumenten hun digitaal aangeschafte games niet voor commerciële doeleinden mogen gebruiken.

In de overeenkomst valt het volgende te lezen: "Alle Digitale Producten die op je Nintendo-account zijn geregistreerd, en alle updates voor die Digitale Producten worden uitsluitend voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik op een Gebruikersapparaat in licentie gegeven. Digitale producten mogen voor geen enkel ander doel worden aangewend. Met name geldt, dat je zonder schriftelijke toestemming van NOE geen Digitale Producten mag huren of verhuren en geen onderdeel daarvan in sublicentie mag geven, mag publiceren, kopiëren, wijzigen, aanpassen, vertalen, decompileren, demonteren of hierop reverse engineering mag toepassen, tenzij dit op grond van toepasselijk recht uitdrukkelijk is toegestaan. Dergelijk ongeoorloofd gebruik van een Digitaal Product kan ertoe leiden dat het Digitaal Product niet meer bruikbaar is."

Hoewel er in de Nederlandse gebruikersovereenkomst geen melding van wordt gemaakt, gaat Nintendo in de Amerikaanse versie van de gebruikersovereenkomst een stapje verder. Gamejournalist Stephen Totilo merkte op dat Nintendo Switch-consoles kan 'bricken' - oftewel onbruikbaar kan maken - bij ongeoorloofd gebruik. Nintendo schrijft hierin dat bij het schenden van de overeenkomst Nintendo zijn apparaten "geheel of gedeeltelijk permanent onbruikbaar kan maken". Dit staat voor zover bekend niet in de Nederlandse versie van de overeenkomst.

Nintendo lijkt met de komst van de Nintendo Switch 2 op 5 juni zijn overeenkomsten en privacybeleid aan te scherpen. Onlangs bleek al dat het bedrijf in dat beleid heeft opgenomen dat het (video)gesprekken die op GameChat worden gehouden mag opnemen en analyseren als men vermoedt dat er regels worden verbroken. Dit doen Sony en Microsoft echter ook op hun consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Teaser van zesde aflevering van tweede The Last of Us-seizoen te zien
Gamer.nl
Nieuws

Teaser van zesde aflevering van tweede The Last of Us-seizoen te zien

Verschijnt in de nacht van aankomende zondag op maandag

HBO Max heeft een teaser trailer uitgebracht van de aankomende zesde aflevering van het tweede The Last of Us-seizoen.

De vijfde aflevering is afgelopen nacht verschenen, en zoals gebruikelijk is dit seizoen is kort daarna de teaser van de volgende aflevering uitgekomen. De teaser kan hieronder worden bekeken en toont dat een favoriet moment van veel spelers uit de tweede game in deze aflevering verfilmd wordt.

Het tweede seizoen van The Last of Us beslaat in totaal zeven afleveringen. Het was eerder al bekend dat het tweede seizoen van de serie maar een gedeelte van The Last of Us: Part 2 verfilmt. Onlangs werd dan ook al een derde seizoen voor de tv-serie bevestigd door HBO.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!