The Callisto Protocol laat spelers vijanden in stukjes hakken
PU.nl
Nieuws

The Callisto Protocol laat spelers vijanden in stukjes hakken

De aankomende ruimtehorrorgame The Callisto Protocol moet extreem goor worden, met de mogelijkheid om vijanden in stukjes te hakken.

Dat heeft regisseur Glen Scofield van Striking Distance verteld in een interview met Eurogamer. Daarbij meldt hij dat de game goorder moet worden dan het spel dat ter inspiratie stond, Dead Space. Die game werd ook ontwikkeld door Scofield en liet spelers ledematen van vijanden afschieten.

"Het heeft behoorlijk afgrijselijke momenten. We hebben een speciale Gore Engine, we hebben Gore-technologie gemaakt. Je kunt personages in stukken hakken en er steken dan botten uit enzo. We renderen het zodat alles nat oogt. Dit kan met elk personage in de game - stukken van het lichaam afbreken, of stukken van het gezicht, stukken van het hoofd. Het is erg geavanceerd vergeleken met Dead Space."

The Callisto Protocol speelt zich in de toekomst af in een gevangeniskolonie op Callisto, een maan van Jupiter. Mensen moeten deze gevangenis, genaamd Black Iron Prison, zien te ontsnappen en diens verschrikkelijke geheimen ontdekken. Het spel komt op 2 december uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oplettende fans menen kind in Grand Theft Auto 6-screenshot te zien
PU.nl
Nieuws

Oplettende fans menen kind in Grand Theft Auto 6-screenshot te zien

Kinderen komen normaliter niet voor in GTA-games

Fans hebben mogelijk een kind gespot in een recent gepubliceerd screenshot van Grand Theft Auto 6.

Meteen na de release van de tweede Grand Theft Auto 6-trailer enkele weken geleden bracht Rockstar Games ook een hoop screenshots van de game uit. Eén van die screenshots toont een shot van een terras boven water. Bij het inzoomen op de virtuele mensen die op dat terras zitten lijken fans een kind te hebben gespot.

Dat is opvallend, want kinderen komen normaliter niet voor in Grand Theft Auto-games. Dat is ook logisch; spelers van de GTA-games kunnen gewelddadige dingen doen bij elke willekeurige voorbijganger in de spellen, en het is niet meer dan vanzelfsprekend dat de ontwikkelaar kinderen daar geen onderdeel van laten uitmaken.

Het is onwaarschijnlijk dat Rockstar en uitgever Take-Two zich willen branden aan mogelijk geweld jegens kinderen in de nieuwe Grand Theft Auto-game. Mogelijk is de NPC op de screenshot dus geen kind, of gaat het om een fout. Het zou ook kunnen dat het om een personage gaat waar geen geweld tegen gepleegd kan worden.

Onlangs kondigde Rockstar Games aan dat Grand Theft Auto 6 niet meer aankomend najaar uitkomt, maar op 26 mei 2026. "Met elke game die we uitbrengen, is ons doel altijd geweest om jullie verwachtingen te overtreffen, en dat geldt ook voor Grand Theft Auto 6. We hopen dat jullie begrijpen dat we deze extra tijd nodig hebben om een niveau van kwaliteit te behalen die jullie verwachten en verdienen." De game komt naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Volledige systeemspecificaties van Nintendo Switch 2 onthuld
PU.nl
Nieuws

Volledige systeemspecificaties van Nintendo Switch 2 onthuld

GameChat vergt veel geheugen

De volledige systeemspecificaties van de Nintendo Switch 2 zijn uit de doeken gedaan. Daaruit blijkt dat er relatief veel geheugen is gereserveerd voor het gebruik van het besturingssysteem en GameChat.

De specificaties werden door Digital Foundry onthuld. Zo blijkt dat er in totaal 12GB aan LPDDR5X-geheugen zit in de console, waarbij 9GB is gereserveerd voor het afspelen van games. 3GB wordt voor het besturingssysteem en GameChat gebruikt, de functie waarbij spelers kunnen voicechatten en videobellen met elkaar en live gameplay aan elkaar kunnen laten zien. Ter vergekijking: de eerste Switch had 4GB aan systeemgeheugen waarbij 0,8GB voor het besturingssysteem wordt gebruikt.

De CPU in de Switch 2 is ARM Cortex A78C. Het scherm is 7,9 inch en heeft een 'wide color gamut lcd-scherm' dat een resolutie van 1080p kan weergeven - een flinke upgrade ten opzichte van het scherm op de Switch en zelfs het scherm op de Oled-Switch. Ook ondersteunt het systeem VRR, waardoor games maximaal in 120fps kunnen lopen. Zoals eerder al bekend was wordt ook Nivida's DLSS-upscaletechnologie ondersteund.

Digital Foundry concludeert dat de gelekte informatie over het systeem dat sinds 2021 naar buiten is gekomen grotendeels accuraat blijkt te zijn. "Uiteindelijk moeten de games het harde werk doen en we kijken uit naar 5 juni." De volledige specificaties zijn bij Digital Foundry en onderstaande video te zien.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!