'Ubisoft ontwikkelt nieuwe Ghost Recon en nieuwe shooter-IP'
PU.nl
Nieuws

'Ubisoft ontwikkelt nieuwe Ghost Recon en nieuwe shooter-IP'

Ubisoft heeft volgens recente geruchten zowel een nieuwe Ghost Recon-game als een compleet nieuwe third-person shooter-IP in ontwikkeling.

Kotaku meldt dat de nieuwe Ghost Recon-game ergens in het fiscale jaar 2023 moet uitkomen, dat loopt tot april 2023. De game zou de codenaam 'Over' dragen en al meer dan een jaar in ontwikkeling zijn. Die naam stond eerder al op een uitgelekte lijst van Nvidia. Veel van die games zijn uiteindelijk echt aangekondigd.

Ubisoft heeft eerder al Ghost Recon Frontline aangekondigd, een nieuwe free-to-play-shooter. Die aankondiging werd echter wisselvallig ontvangen door fans en vorig najaar werd het spel voor onbepaalde tijd uitgesteld. Kotaku claimt dat de ontwikkeling helemaal opnieuw begint en dat het spel voorlopig dus ook niet uitkomt.

De geruchten over de nieuwe third-person shooter-IP werden door journalist Tom Henderson op Exputer geplaatst. De game zou op dit moment intern bekendstaan als 'Pathfinder', maar nog niet lang in ontwikkeling zijn. Henderson zegt zowel foto's als video's van de game gezien te hebben.

Pathfinder zou grafisch lijken op Hyper Scape, de battle royale-game van Ubisoft die op 28 april offline gaat. Het spel zou het qua gameplay echter anders aanpakken. "Een team van vier spelers wordt op de map gedropt en moet zich een weg naar het midden vechten om daar tegen de door de computer bestuurde baas te vechten."

Levels zouden per potje lichtelijk aangepast worden, zoals de plaatsing van deuren die opengebroken moeten worden. Daardoor moeten mensen elke keer een nieuwe weg banen naar het midden, waar de titel 'Pathfinder' op lijkt te slaan.

Verder zou het spel een hero shooter-structuur aangemeten krijgen, waarbij spelers kunnen kiezen uit personages met verschillende eigenschappen. Een centrale hub vergelijkbaar met Tower uit Destiny zou onderdeel zijn van het sociale aspect de game.

Zowel Pathfinder als de nieuwe Ghost Recon-game zijn op moment van schrijven niet officieel aangekondigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond
PU.nl
Nieuws

Nog meer gameplay van GTA-achtige MindsEye getoond

De game komt op 10 juni naar PS5, Xbox Series en pc

Er zijn wederom een tweetal gameplayvideo's van MindsEye, de debuutgame van Build a Rocket Boy, uitgebracht.

Afgelopen weekend viel er ook al gameplay van het spel te zien, en nu zijn er wederom twee video's te bekijken. In de ene video is te zien hoe de speler gedurende de nacht door de open spelwereld rijdt, terwijl de andere trailer vooral schietactie bevat. Beide video's kunnen hieronder worden bekeken.

MindsEye is een verhaalgedreven actie-adventure-thriller gesitueerd in de nabije toekomst. Spelers besturen Jacob Diaz, die een mysterieuze neurale implant heeft en achter de waarheid rondom "AI, high-tech experimenten en ongeregelde militaire macht" probeert te komen. Het spel speelt zich daarbij af in Redrock City.

De game wordt ontwikkeld door Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies. IO Interactive geeft het spel uit. MindsEye wordt gemaakt met dezelfde tools als Everywhere, een online platform waarmee spelers hun eigen levels of complete games kunnen creëren. De studio van Benzies gebruikt Everywhere dus ook om MindsEye te ontwikkelen. Build a Rocket Boy heeft echter benadrukt dat MindsEye een losstaande game is, maar dat er ook nog aan Everywhere gewerkt wordt.

MindsEye komt op 10 juni uit. De game verschijnt zowel fysiek als digitaal op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc, en kost 59,99 euro.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!